-
مسئولیتپذیری در دولتداری
ولی الله شجاع پوریان -
یاسوج بهشت طبیعتگردها یا کابوس مسافران و رانندهها/ راه سخت؛ قصه سختتر...
نصر پارسه -
پیام روشن تاجگردون؛ کلمات چهره استان را میسازند ،مراقب باشید
یادداشت مخاطبان -
غرق در فضای مجازی، زنگ خطر برای سرمایه انسانی آینده استان/نیاز فوری به برنامهریزی اجتماعی
مریم پارسا -
بویراحمد؛ میراثی که باید پاسدارش بود
غلامرضا تاجگردون -
«گفتگو به جای کنترل»
مهرزاد شریفی پور -
اگر به دنبال گوش شنوا هستید ابتدا به ساختار حکمرانی استان توجه کنید
محمد مسلمی -
وقتی قدرت ملی در تقاطع تعصب محلی متوقف میشود!!؟؟
محمد مسلمی -
مطالبهگری با احترام؛ نه هیاهو
علی سینا رخشنده مند -
پیراهن عثمان به تن بهرامی نمیرود
محمدرضا بشارتی
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
رئیس شورای شهر: ترافیک سنگین یاسوج چالش بزرگ پیش روی ماست
یاسوج در سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیری در جمعیت بوده که این رشد ترافیک سنگین و چالشهای متعددی را برای شهروندان و مسئولان شهری به وجود آورده است.
یاسوج، به عنوان یکی از قطبهای مهم مهاجرپذیری در جنوب غرب ایران در سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیری در جمعیت و افزایش چشمگیر تعداد خودروها بوده که این رشد، ترافیک سنگین و چالشهای متعددی را برای شهروندان و مسئولان شهری به وجود آورده است.
سید هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در گفتوگویی اختصاصی با خبرنگار تسنیم، به بررسی عمیقتر این معضل پرداخت.
رئیس شورای شهر یاسوج با اشاره به پیچیدگی مسئله، عوامل متعددی را در تشدید ترافیک یاسوج برشمرد و گفت: افزایش چشمگیر جمعیت، افزایش خودروها، کندکاری دستگاههای خدمات رسان، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، کاهش زیرساختهای حمل و نقل، کاهش کیفیت معابر و کمبود و عدم تعادل در سیستم حمل و نقل عمومی از جمله عوامل موثر در تشدید ترافیک مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.
سید هدایت اکبری با بیان اینکه مهاجرت به یاسوج به ویژه در فصول مختلف باعث افزایش قابل توجه تعداد خودروها در معابر شهری شده است، اظهار کرد: با وجود افزایش جمعیت، زیرساختهای حمل و نقل عمومی و راههای دسترسی شهری نتوانستهاند با این رشد جمعیت هماهنگ شوند و این موضوع منجر به شلوغی و ترافیک سنگین در ساعات اوج به ویژه در مسیرهای اصلی و تقاطعها شده است.
رئیس شورای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از عوامل اصلی ترافیک را عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان دانست و افزود: تکسرنشینی، عدم توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین رانندگی غیر ایمن از جمله موارد مطرح شده در این زمینه بوده است.
اکبری خاطرنشان کرد: کندهکاریها و تخریبهای ناشی از پروژههای عمرانی در حال انجام گاه باعث ایجاد اختلال در تردد و افزایش ترافیک میشوند و وجود معابر باریک، عدم وجود پارکینگهای کافی و تقاطعهای خطرناک در نقاط مختلف شهر از دیگر عوامل تشدیدکننده ترافیک در یاسوج هستند.
وی بیان کرد: خدمات حمل و نقل عمومی خاصه تاکسی خطیها در یاسوج به ویژه در ساعات اوج ترافیک پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و این امر باعث شده تا بسیاری از مردم به استفاده از خودرو شخصی روی آورند و واقعیت امر استفاده از وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوسها توسط شهروندان مورد استقبال قرار نمیگیرد که این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد.
رئیس شورای شهر یاسوج در ادامه گفتوگوی خود راهکارهایی را برای کاهش ترافیک در یاسوج پیشنهاد کرد و گفت: فرهنگ سازی، توسعه و بهینهسازی سیستم حمل و نقل عمومی، بهبود و توسعه زیرساختهای شهری، فرهنگسازی و آموزش رانندگان، کنترل و نظارت بر پروژههای عمرانی توسط دستگاههای خدمات رسان خاصه آبفا و مخابرات و ایجاد پارکینگهای عمومی از جمله راهکارهالازم برای کاهش ترافیک در یاسوج است.
اکبری یادآور شد: افزایش تعداد اتوبوسها، بهبود کیفیت خطوط و ساعات سرویس دهی و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی پایدار از جمله راهکارهای کلیدی برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی است البته این در صورتی کاربردی خواهد بود که فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی گسترش یابد و مردم استقبال کنند.
وی اظهار داشت: مشارکت فعالتر در ساخت و توسعه معابر، راههای دسترسی، پارکینگها و سایر زیرساختهای ضروری شهری میتواند در کاهش ترافیک مؤثر باشد که در این راستا مجموعه مدیریت شهری برنامههای جامعو اثرگذاری دارند که به دلیل کمبود اعتبار امکان عملیاتی کردن پروژهها وجود ندارد و در این زمینه نیازمند حمایت ویژه دولت هستیم، زیرا درآمدها جوابگوی نیازها نیست.
اکبری اجرای کمپینهای آموزشی گسترده برای افزایش آگاهی رانندگان از قوانین راهنمایی و رانندگی و ترویج رانندگی ایمن را ضروری دانست و ادامه داد: هماهنگی و برنامهریزی دقیق پروژههای عمرانی با هدف به حداقل رساندن اختلال در تردد و ترافیک، امری حیاتی است.
رئیس شورای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که افزایش تعداد پارکینگهای عمومی و دسترسی آسان به آنها میتواند نقش مهمی در کاهش ترافیک در مناطق پر تردد داشته باشد و البته 30 درصد عوامل ترافیک زا در یاسوج بد رانندگی کردن است ، نیاز به فرهنگ سازی و آموزش است
اکبری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حل معضل ترافیک بیان کرد: اصلاح هندسی میدان آریو برزن و هفت سین با کمک پلیس انجام شده و اصلاح هندسی و ترافیکی میدان جهاد در حال کار است، 45 متری آیت الله ملک حسینی زیرسازی کردیم و جدول کشی ولی چون معارض دارد و خانه در مسیر است قراره توافق کنیم و پل سردار شهید یزدانپناه اجرا و ادامه کار برای اتصال به جاده سروک و جاده شیراز در دستور کار است.
وی با اشاره به بازگشایی خیابان جمهوری با همکاری دادستانی ادامه داد: بازگشایی 45 متری ارم در دستور کار بوده و چند خانه در مسیر است که باید تملک شود و کارت پارک ها هم راه انداختیم و خوردوهای دوره گرد در حال جمع اوری است
اکبری با بیان اینکه چند سال است جرائم رانندگی به شهرداری پرداخت نمی شود، یاداور شد: شهر یاسوج با الحاقات جدید حدود 27 کیلومتر بوده و 9 میلون و 500 هزار متر مربع معابر داریم شهرداری یاسوج به تنهایی از پس مشکلات بر نمیآید و با این اعتبارات به عنوان یک نهاد خودگردان جوابگو مشکلات نیستیم.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
-
مسئولیتپذیری در دولتداری
ولی الله شجاع پوریان -
یاسوج بهشت طبیعتگردها یا کابوس مسافران و رانندهها/ راه سخت؛ قصه سختتر...
نصر پارسه -
پیام روشن تاجگردون؛ کلمات چهره استان را میسازند ،مراقب باشید
یادداشت مخاطبان -
غرق در فضای مجازی، زنگ خطر برای سرمایه انسانی آینده استان/نیاز فوری به برنامهریزی اجتماعی
مریم پارسا -
بویراحمد؛ میراثی که باید پاسدارش بود
غلامرضا تاجگردون -
«گفتگو به جای کنترل»
مهرزاد شریفی پور -
اگر به دنبال گوش شنوا هستید ابتدا به ساختار حکمرانی استان توجه کنید
محمد مسلمی -
وقتی قدرت ملی در تقاطع تعصب محلی متوقف میشود!!؟؟
محمد مسلمی -
مطالبهگری با احترام؛ نه هیاهو
علی سینا رخشنده مند -
پیراهن عثمان به تن بهرامی نمیرود
محمدرضا بشارتی
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!