-
مسئولیتپذیری در دولتداری
ولی الله شجاع پوریان -
یاسوج بهشت طبیعتگردها یا کابوس مسافران و رانندهها/ راه سخت؛ قصه سختتر...
نصر پارسه -
پیام روشن تاجگردون؛ کلمات چهره استان را میسازند ،مراقب باشید
یادداشت مخاطبان -
غرق در فضای مجازی، زنگ خطر برای سرمایه انسانی آینده استان/نیاز فوری به برنامهریزی اجتماعی
مریم پارسا -
بویراحمد؛ میراثی که باید پاسدارش بود
غلامرضا تاجگردون -
«گفتگو به جای کنترل»
مهرزاد شریفی پور -
اگر به دنبال گوش شنوا هستید ابتدا به ساختار حکمرانی استان توجه کنید
محمد مسلمی -
وقتی قدرت ملی در تقاطع تعصب محلی متوقف میشود!!؟؟
محمد مسلمی -
مطالبهگری با احترام؛ نه هیاهو
علی سینا رخشنده مند -
پیراهن عثمان به تن بهرامی نمیرود
محمدرضا بشارتی
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
ماشین آلات فرسوده راهداری کهگیلویه و بویراحمد نیازمند جانی دوباره
براساس استاندارد کشوری جاده های کوهستانی و برفگیر کهگیلویه و بویراحمد نیاز به ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سالم و آماده به کار دارد اما فرسودگی و پر هزینه بودن نگهداری ماشینآلات و راه های کوهستانی به یکی از چالش های جدی راهداران در این استان تبدیل شده است به گونه ای که ۴۰ درصد ماشین آلات موجود فرسوده و اکنون ماشین آلات جدیدی وارد استان شده است.
این استان طبق استاندارد باید ۵۰۰ دستگاه ماشن آلات راهداری سالم و آماده به کار داشته باشد. طبق استاندارد باید در هر ۱۰۰ کیلومتر یک لودر در سطح استان وجود داشه باشد اما اکنون در هر ۴۰۰ کیلومتر یک لودر موجود بوده و این برای استانی که توپوگرافی آن کاملا کوهستانی، برفگیر و صعب العبور است کمبود بزرگی محسوب میشود.
در استان کهگیلویه و بویراحمد برای هر کیلومتر راه حداقل ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت جاده هزینه میشود در سایر استانها این میزان ۵۰ درصد کمتر است.
هم اینک ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات داریم که حدود ۴۰ درصد این تعداد واقعا فرسوده است.
با این وجود حدود ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و برای این میزان راهها باید ۵۰۰ دستگاه ماشن آلات سالم و آماده به کار داشته باشیم، بنابر این نیاز به توجه ویژه دولت و مسئولین استانی در این زمینه داریم.
خدمات رسانی مطلوب در راهدارخانه ها مستلزم وجود تجهیزات و زیرساخت های استاندارد و از رده خارج کردن خودروهای قدیمی است.
هر ساله بارش برف و کولاک در برخی جادههای برون شهری در مناطق سردسیری این استان سبب کند شدن تردد خودروها و انسداد راه ها می شود اما فرسودگی ماشین آلات حوزه راه به دلیل ماموریت های متعدد و عمر بالا، از اصلی ترین معضلات در ارائه خدمات است.
تقویت زیرساختهای ارتباطی در این میان در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کوهستانی بودن، محل اتصال استانهای مرکزی به جنوب کشور و قابلیتهای صنعت گردشگری و لزوم سرعت بخشیدن به رساندن محصولات به بازارهای مصرف اهمیت دوچندانی دارد.
به گزارش ایرنا، بیش از سه هزار کیلومتر جاده سخت گذر و کوهستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این مقدار راه سخت گذر ۲ هزار کیلومتر آن در مناطق روستایی قرار دارد.
هرچند کهگیلویه وبویراحمد همچنان از دسترسی به آزادراه و راه های ریلی محروم و جاده های دسترسی برخی نقاط ناهموار است اما نگاهی به راه های ارتباطی عمدتا خاکی استان در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و مقایسه آن با زیرساخت های ایجاد شده امروزی نشان دهنده تحولی بزرگ در این حوزه است.
بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راههای اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر دیگر استانهاست.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
-
مسئولیتپذیری در دولتداری
ولی الله شجاع پوریان -
یاسوج بهشت طبیعتگردها یا کابوس مسافران و رانندهها/ راه سخت؛ قصه سختتر...
نصر پارسه -
پیام روشن تاجگردون؛ کلمات چهره استان را میسازند ،مراقب باشید
یادداشت مخاطبان -
غرق در فضای مجازی، زنگ خطر برای سرمایه انسانی آینده استان/نیاز فوری به برنامهریزی اجتماعی
مریم پارسا -
بویراحمد؛ میراثی که باید پاسدارش بود
غلامرضا تاجگردون -
«گفتگو به جای کنترل»
مهرزاد شریفی پور -
اگر به دنبال گوش شنوا هستید ابتدا به ساختار حکمرانی استان توجه کنید
محمد مسلمی -
وقتی قدرت ملی در تقاطع تعصب محلی متوقف میشود!!؟؟
محمد مسلمی -
مطالبهگری با احترام؛ نه هیاهو
علی سینا رخشنده مند -
پیراهن عثمان به تن بهرامی نمیرود
محمدرضا بشارتی
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!