-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
-
استاندار؛ تنگ پیرزال؛ سقوط مرگبار
حسین بویراحمدی اصل
-
صبر استراتژیک جمهوری اسلامی نباید نقطه ضعفی در قبال دشمن باشد
سید علی کشاورز
-
سکوت برهها، زوزهی مرگ/ فاجعهی مدیریتی یا خطای انسانی؟؟!
یعقوب درویشیان
- آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
- امید معتمدی: شعر من زاییده «عشق» و«تنهایی» است/ اعتقادی به انتخاب اسم برای اشعارم ندارم/ با نوشتار زبان لری به دستورالعمل دستور فارسی مخالفم
- کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیکهای غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عشایر «دیلگون» بویراحمد خطاب به مدیرکل امور عشایر استان/ آقای «آذرفر» جادههای ما توجه میخواهند
- بلوطهای بخش پاتاوه ایستاده جان میدهند/ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
- جوانان کهگیلویه وبویراحمدی در گیرو دار مشکلات ازدواج
- تلههایی که در کهگیلویه و بویراحمد جان میگیرند
- عکس| خورشیدگرفتگی آمریکای شمالی از نگاه ایستگاه فضایی بینالمللی
- ساخت سد، آری یا خیر؟
سکوت برهها، زوزهی مرگ/ فاجعهی مدیریتی یا خطای انسانی؟؟!
حادثه ی اواخر اسفندماه و سقوط خودرو به پایین دست در سیلابی وحشتناک، قطعا زنگ خطری بود برای هوشیاری مجموعه ی راه و راهداری و حتی فرماندار چرام. افسوس که غفلت آنان به مرگ بانویی جوان انجامید تا ضعف و ناتوانی آنان را هیچ استدلالی ، توجیه پذیر نکند.
اَفتونیوز| یعقوب درویشیان فعال اجتماعی و سیاسی در یادداشتی نوشت:
ابتدا با عرض ادب و احترام خدمت مخاطبین محترم ، عرض تسلیت به خانواده ی محترم و داغ دیده ی حادثه ی تصادف خودرو در تنگه ی پیرزال ..
ورود به حوزهی راه و راهداری و آسیب شناسی نقاط ضعف اعم از نیروی انسانی تا عدم تخصیص بودجه ی متناسب با گستردگی جغرافیای کهگیلویه ی بزرگ در جهت عمران، نوسازی، بازسازی و نگهداری راه های چهار شهرستان ، بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم نظارت مدیران و سایر پارامترهای موجود و حادثه ساز در جاده های کهگیلویه ی بزرگ، نیاز به زمان و تخصص ویژه ای دارد و البته همراهی مدیرانی شایسته و اقداماتی جهادی که در این مقال آنچه بدیهیات میباشد را به ضرورت بیان می داریم باشد که از تعصب دوری کنیم و بپذیریم آنچه را باید...
همه ی مردم در جاده ها تردد دارند و یقینا جان و اموال آنان در معرض خطر قرار می گیرد که حاکمیت و دولت برای حفظ و در امان نگاه داشتن جان و مال مردم، نهادهایی همچون پلیس راهور و ادارات راه و راهداری را تعریف و تأسیس نموده و با اختصاص ردیف بودجه از درآمدهای کشور و اخذ مالیات از مردم جهت پرداخت حقوق و بیمه ی این تشکیلات، این نهاد ها را موظف و مکلف به تامین امنیت و رفاه حال جامعه نموده است که برخی کم کاری ها باعث می شود تا افرادی در این چرخه ی معیوب مصیبت ببینند و برخی ها سودها ببرند.
اما نخست: جای تأسف دارد که کسانی به عنوان رسانه، کُنشگر اجتماعی و مطالبات مدنی وارد مباحثی شده اند و گاهی اذهان عمومی را تهییج می نمایند ولی در حوادث جاده ای سکوت اختیار کرده اند و همچون بره هایی رام ، به آرامش روزگار می گذرانند..
اولین مطلب مهم نبود نظارت بر عملکرد مدیران شهرستانهای مذکور و ضعف عملکرد دستگاه های راه و راهداری می باشد که همین جا ضمن ناتوانی برخی مدیران این دو نهاد، افرادی که در انتصاب این آقایان چانه زنی و حتی امضاء داشته اند را کمتر از این مدیران مقصر نمی دانیم و از این همه قصور و ضعف دل چرکین و آزرده خاطریم.
حادثه ی اواخر اسفندماه و سقوط خودرو به پایین دست در سیلابی وحشتناک، قطعا زنگ خطری بود برای هوشیاری مجموعه ی راه و راهداری و حتی فرماندار چرام. افسوس که غفلت آنان به مرگ بانویی جوان انجامید تا ضعف و ناتوانی آنان را هیچ استدلالی ، توجیه پذیر نکند.
از پل شاه بهرام تا شهرک بناری و از پل نازمکان تا شمس آباد و باغچه ی سادات و نهایتا تا دهستان بردیان، هر لحظه آبستن حادثه ای ناگوار خواهد بود تا مجددا مسولیت را هوشیار نماید.
در مورد تنگه ی پیرزال که راه ارتباطی چرام به مرکز استان میباشد و در سال های اخیر به جاده ای توریستی در ایام خاص و مسیری صنعتی در دوسال اخیر مبدل گشته است چگونه سخن بگوییم تا انسان های فهیم بر ما خرده نگیرند؟؟
آیا اهمیت این راه غیر استاندارد و حجم تردد آن برای مسوولان شهرستانی و استانی قابل کتمان است؟ تا کی اغماض و ترک فعل مسوولان ، جامعه را عزادار می نماید؟
عبور خط لوله ی یک گاز سراسری از مسیر تنگه ی پیرزال و تردد مردم به سرفاریاب و سرحدات و مرکز استان و اکنون معادن بوکسیت از مشخصه های اصلی این راه توسعه نیافته است.
حجم بالای ترافیک و عدم رعایت مقررات ترافیکی ، عدم نگهداری مناسب، عدم گسترش زیر ساخت ها در این مسیر و خصوصا اینکه در دو ماه سال ، به عنوان ایل راه عشایری نیز مورد استفاده قرار می گیرد از مهم ترین معضلات این مسیر میباشد.
مردم در روزهای برفی به جوخانه میروند و در روزهای بارانی و تعطیل به تنگه و امامزادگان واقع در این مسیر، مسولان هم برای لذت بردن از آب و هوای معتدل و خنک از این مسیر به ماموریت ها و جلسات استانی... چه کسی از عرض کم و نبود علایم راهنمایی و راهداری و آسفالت قدیمی و گاهی تردد ماشین های سنگین به خاطر کارخانه ی شن و ماسه در بالادست تنگه و استهلاک بالای این مسیر بی خبر و غافل مانده است؟؟
آیا هیاهوی نمایندگان ادوار برای ساخت واریانت آب حیات را یادمان مانده است؟
اخذ مالیات از شرکت ملی گاز، اخذ عوارض از معادن و کارخانه جات بالادست تنگه و هزینه کرد منابع را چطور؟
اکنون که سایه ی مرگ را احساس می کنیم و شاهد داغدار شدن جامعه هستیم، تکلیف چیست؟
یک روز تنگ چویل دیشموک، چندین سال بردیان تا لیرتلخک، مرگ عزیزانمان از تالار پردیس تا میدان شهید ضیایی، سه راهی مرگبار طولیان و در ادامه ورودی شهر از سمت پتروشیمی، تقاطع جاده ی اصفهان و سوق و ورودی دهدشت از سمت سوق و همه جاده های اصلی و فرعی داغدارمان نموده است...جان و مال شهروندان را گرفته است.. دریغ از تسلیت مسوولان..
در چرام ، رانندگان خودسرانه کرایه های بین شهری را افزایش داده اند و حمل و نقل جاده ای را کسری از اعشارشان حساب نکردند، مردم متضرر می شوند،تصادف می شود، مردم ضرر می دهند، حادثه ای اتفاق میافتد ، مردم جان می دهند..
مسوولان کجا هستند؟ از دادستان محترم عاجزانه خواهشمندیم به عنوان مدعی العموم به موضوع ترک فعل مدیران و مجموعه های مرتبط خصوصا در روزهای حساس و آماده باش ورود نمایند و دادخواهی کنند.
از نماینده ی محترم در مجلس شورای اسلامی، انتظار میرود بدون هیچ تعارفی به سلطه ی مدیران ناشایست در این حوزه ها پایان بدهند.
از مردم و جامعه خواهشمندم با ورود به حواشی قومیت و سیاست ، اصل را فراموش نکنند و مطالبه گر حقوق اولیه شأن باشند.
بابت پراکنده گویی معذورم ، از اندوهی بی نهایت رنج میبرم بسا که مقتول بعدی این جاده ها و غفلت این نام مدیران ، من و شما باشیم
پس لطفا: در جامعه ای که مدیران اش خواب هستند، شهروندان بیداری باشیم.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 دو عنوان برتر هلال احمر استان در یک جشنواره مهم ملی
- 2 رئیس جهاد کشاورزی استان: ریشهکنی تب مالت یک عزم ملی میخواهد
- 3 صحبت های معاون بنیادشهید کشور در یاسوج
- 4 اطلاعیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آتش زدن مزارع و باغات
- 5 تیمارداری و رهاسازی ۶ بهله پرنده نادر با صورت قلبیشکل
- 6 ۴ میدان گازی در استان کشف و پلمپ شده است
- 7 آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
- 8 مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد
- در رخداد تلخ «سبحان» کنار خانواده داغدیده او هستیم/ این حادثه تلخ « نوع دوستی» مردمان زاگرس را یادآوری کرد
- ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
- بعد از انتخابات دیداری با شما نداشتم که درخواست تغییر مدیران را بدهم/ با طرح این موضوعات به روان مردم آسیب نزنید!
- صحبت های جدید نماینده کهگیلویه در خصوص پتروشیمی چرام، سد آبریز و محور لنده _ تشان/ تذکر موحد به مدیران چرامی چه بود؟
- دیگران حق تعیین تکلیف برای مدیران را ندارند/ ما جوابگوی افراد بیرون از دولت نیستیم
- مدیرکل تعاون روستایی استان: اگر انحرافاتی در توزیع آرد وجود دارد مردم گزارش دهند
- قول«محمد بهرامی» به مردم زیلایی چه بود؟
- ۵۸۰ معلم در سال جاری استخدام خواهند شد
- شکایت مالک باشگاه اتحاد کهگیلویه از مسولان و نماینده/ همه وعدههایتان توخالی بود
- بنده تاب و تحمل انتقادات را دارم اما مدیران مان را تخریب نکنید
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!