یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس پلیس راه:


تصادفات نوروزی در کهگیلویه وبویراحمد روند کاهشی داشته است

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی برون شهری این استان در تعطیلات نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

تصادفات نوروزی در کهگیلویه وبویراحمد روند کاهشی داشته است

سرهنگ حسن دانایار روز یکشنبه در گفت‌ و گوی خبرنگاران با اشاره به میزان آمار تصادفات در ایام نوروز اظهار کرد: در این مدت هفت تصادف منجر به فوت، ۷۶ تصادف جرحی و ۳۷۶ تصادف خسارتی در محورهای مواصلاتی استان ثب شده است.

وی بیان کرد: آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۶ درصد، هشت درصد و ۲۱ درصد کاهش یافت.

دانایار تعداد فقره تصادفات ثبت شده در محورهای برون شهری را ۵۸۸ فقره اعلام کرد و گفت: ۱۳۴ نفر در تصادفات جاده ای نیز مجروح شدند.

وی تصریح کرد: بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیشترین خودروی دخیل در تصادفات خودروهای سواری است و تصادفات بیشتر در بین ساعت‌های ۱۶ عصر تا ۲۰ شب اتفاق می‌افتد.

دانایار افزود: محورهای یاسوج - اصفهان و گچساران - بابامیدان پر خطرترین محورهای استان هستند که بیشترین تصادفات در این دو محور به ترتیب رخ‌داده است.

وی محور کمربندی یاسوج را خطرناک‌ترین جاده استان کهگیلویه وبویراحمد ذکر کرد و گفت: این محور به دلیل اینکه توسعه‌نیافته و پیمانکار هم به دلیل کمبود اعتبار آن را نصفه‌کاره رها کرده است.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد بر اساس تجزیه‌وتحلیل‌های پلیس، آنچه رانندگان باید مدنظر قرار بدهند این است که سرعت مطمئنه، رعایت سرعت، توجه به جلو، پرهیز از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد ضروری و الزامی است؛ چرا که عمده دلیل تصادفات عدم رعایت این نکات است که بیشتر در بعدازظهر هم اتفاق می‌افتد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای 9 شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها