یادداشت
گفتگو و گزارش

فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد به ۱۱۴ هزار متر مربع رسید

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم با اضافه شدن ۸۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی مدارس استان، مجموع فضای ورزشی مدارس این استان هم اکنون به بیش از ۱۱۴ هزار متر مربع رسیده است

فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد به ۱۱۴ هزار متر مربع رسید

اَفتونیوز| محمد جمالی آرند روز پنجشنبه در آئین نمادین کلنگ احداث پنج طرح چمن مصنوعی در شهرستان بهمئی، اظهار کرد: این چمن های مصنوعی ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی جرا می شوند که تا قبل از سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسند.

وی ،هزینه ساخت هر کدام از این چمن های مصنوعی ورزشی را هفت میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مدارس فردوسی،لادن، فرهنگیان، شهید بابایی سیاهشیر و شهید آوینی از جمله مدارسی هستند که کلنگ احداث چمن مصنوعی ورزشی آنها با حضور مسئولان استانی و محلی به زمین زده شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پنج چمن مصنوعی نیز در شهرستانهای باشت و کهگیلویه نیز کلنگ زنی شد که با بهره برداری از این طرحها سرانه فضای ورزشی در مدارس افزایش خواهد یافت.

جمالی آرند ابراز کرد: از ابتدای شروع به کار دولت مردمی ایران قوی انقلابی در زمینه توسعه فضاهای ورزشی مدارس این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با اضافه شدن ۸۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی مدارس استان ، مجموع فضای ورزشی مدارس این استان هم اکنون به بیش از ۱۱۴ هزار متر مربع رسیده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تاکنون در دو مرحله ۵۵ چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره برداری رسیده است، هم اکنون ۳۰ چمن مصنوعی دیگر در مدارس استان حال اجرا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت هزار میلیارد ریال طرح در زمینه نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

سید رضا حسینی نیک افزود: هم اکنون بیش از ۶۰ طرح آموزشی در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

وی ابراز کرد: این طرح ها در زمینه تخریب و بازسازی، محرومیت زدایی و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به طور کلی در مهرماه ۱۴۰۱ و مهر ماه ۱۴۰۲ تعداد ۲۰۰ پروژه فضای آموزشی و ورزشی در قالب ۵۳۸ کلاس درس و زیربنای ۷۸۲۴۴ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد ریال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

به تفکیک شهرستانی عبارتند از بویراحمد ۳۸ پروژه، کهگیلویه ۳۷ پروژه، گچساران ۳۰ پروژه، باشت ۲۳ پروژه – دنا ۲۱ پروژه – مارگون ۲۱ پروژه – لنده ۱۰ پروژه – بهمئی ۱۰ پروژه – چرام ۱۰ پروژه است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸ باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲ هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 فرهنگی 1403/1/14 9:23:11

    امان از این امارهای الکی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها