یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خبر داد


بازدید حدود ۷۵ هزار گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد طی ۸ روز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید حدود ۷۵ هزار نفر از جاذبه های گردشگری این استان طی ۸ روز نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

بازدید حدود ۷۵ هزار گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد طی ۸ روز

«سعید طالبی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: طی روز دوم فروردین ماه ۱۴۰۳ سه هزار و ۶۱۳ نفر گردشگر و مسافر نوروزی در مجموعه های تحت نظارت میراث فرهنگی و پنج هزار و ۶۶۸ نفر در مدارس و سایر مراکز اسکان داده شدند.

وی اظهار کرد: طی این روز ۲۸ هزار و ۹۰۱ مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۳، ۱۷هزار و ۳۳۰ نفر در مراکز تحت نظارت میراث فرهنگی و همچنین ۲۵ هزار و ۲۳۷ نفر گردشگر و مسافر نوروزی در سایر مراکز اقامتی اسکان یافتند.

طالبی‌پور تصریح کرد: در مجموع از ۲۴ اسفند طی این مدت ۷۴ هزار و ۹۱۶ نفر از جاذبه‌ها گردشگری این استان بازدید کردند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی مناطق سردسیری بیشتر از این مناطق بعنوان مسیر عبور استفاده می شود و مناطق گرمسیری از جمله امامزاده بی بی حکیمه (س) گچساران، شلالدون باشت، آبشار کمر دوغ و باغ چشمه بلقیس بیشترین بازدید را تاکنون داشتند.

گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، بالغ بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم شناسی، چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها