یادداشت
گفتگو و گزارش

بیش از سه هزار مسافر در کهگیلویه وبویراحمد اسکان یافتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۶۵ مسافر روز ۲۹ اسفند در هتل ها، مهمانسراها، مدارس و اقامتگاه های بومگردی استان اسکان یافته اند.

بیش از سه هزار مسافر در کهگیلویه وبویراحمد اسکان یافتند

سعید طالبی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از کل اسکان یافته گان روز گذشته یک هزار و ۸۲۸ نفر در مراکز اقامتی گردشگری و مابقی در مدارس استان پذیرش شدند.

طالبی پور یادآور شد: ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در قالب هتل آپارتمان‌ها و اماکن بوم گردی استان برای میزبانی از گردشگران در تعطیلات نوروز مهیا شده است علاوه بر مراکز اقامتی گردشگری مطابق با آمار آموزش و پرورش ۱۳پایگاه دراستان در قالب ۱۴۵ اموزشگاه و۱۰۰۰ اتاق( با درجه بندی ، ویژه ، الف، ب و ج ) برای اسکان و میزبانی مسافران نوروزی پیش بینی شده است

وی با اشاره به پذیرش مسافران در روزهای گذشته گفت: ۲۴ اسفند تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴ هزار و ۲۹۲ اسکان یافتند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۲ نفر در مراکز اقامتی گردشگری استان پذیرش شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعداد بازدیدکنندگان از مراکز گردشگری استان در روز ۲۹ اسفند را یک هزار و ۶۴۷ نفر برشمرد و یادآور شد: تعداد کل بازدیدکنندگان هفته جاری از مراکز فرهنگی و گردشگری استان ۲۵ هزار و ۱۱۶ نفر ثبت شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها