یادداشت
گفتگو و گزارش

سؤال مهم روشنفکر در مناظرات تلویزیونی از منتظریان و بهرامی چه بود؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: منابع و مصارف توازن نداشته باشند قطعاً ثباتی در بازار وجود نخواهد داشت.

سؤال مهم روشنفکر در مناظرات تلویزیونی  از منتظریان و بهرامی چه بود؟

مهدی روشنفکر روز شنبه در مناظره تلویزیونی اظهار کرد: سلام و درود می‌فرستم بر مردم شریف و نجیب کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که چگونه باید تورم را مهار کنیم هنگامی که بازار تثبیت بشود یکی از ابزار‌هایی که می‌توان با آن تورم را مهار کرد جلوگیری از بی‌ثباتی بازار است.
وی افزود: هنگامی که بازار بی‌ثبات باشد دیگر سرمایه‌گذار وارد نمی‌شود چون قیمت‌ها نوسانات دارد ممکن است که متضرر بشود.
دوم آنکه اصل ۱۴۴ که خصوصی‌سازی به طور واقعی در جامعه پیاده کنیم و همینطور جذب سرمایه‌گذار خارجی است.
وی ابراز کرد: همینطور که اشاره کردم سرمایه‌گذار لازمش این است که امنیت داشته باشد و خیالش راحت باشد تا بتواند با یک ایجاد امنیت اقتصادی داد و ستد انجام بگیرد و کنترل چاپ پول وقتی نقدینگی جلویش گرفته بشود.
عرضه و تقاضا مراعات می‌شود و بازار ثبات دارد و تورم به راحتی اداره می‌شود قانون بسیار خوبی داشتیم در مجلس در خصوص فضای کسب و کار در بحث مهار تورم بسیار مؤثر است.

مبارزه با قاچاقچیان می‌تواند بسیار اثربخش باشد در بحث نظارتی که باید مجلس در این مورد اعمال بکند در این شکی نیست که آقایان وقتی می‌گوییم ارتباط با دنیا، ارز در کشور ما با فروش نفت است هنگامی که تحریم باشد این در روند وضعیت تورم اثرات نامطلوب را بر جای می‌گذارد.
باید سؤال بپرسیم چه مسائلی باعث رشد تورم در جامعه می‌شود وقتی نقدینگی در جامعه بالا برود پول به صورت مستمر چاپ بشود هزینه‌های تولید بی‌رویه باشد به دلیل بالا رفتن این هزینه‌ها قطع یقین قیمت‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: دستمزد‌ها هم بالا می‌رود و افزایش هزینه‌های حامل انرژی بسیار مؤثر است و همینطور ناترازی بودجه وقتی که منابع و مصارف توازن نداشته باشند قطعاً ثباتی در بازار وجود نخواهد داشت.

مهدی روشنفکر در ادامه این مناظره خطاب به نادر منتظریان و محمد بهرامی گفت: من سؤالی از شماها دارم، بودجه عمرانی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون چقدر است؟
وی در ادامه افزود: با فریادهای من ۳۰۰ میلیارد تومان به شهر زلزله‌زده سی‌سخت مصوب شد. آقای منتظریان عزیز وقتی نمی‌دانی بر اساس کدام شاخص مرا قضاوت می‌کنید. 
روشنفکر گفت: با فریادهای من بویراحمد و دنا به کارگاه عمرانی تبدیل شد. در حوزه چمن‌های ورزشی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی کارهای زیادی انجام گرفت.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها