یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت دریافتی؛


نگاهی به آخرین شرایط انتخاباتی مجتبی اندرزیان

نگاهی به وضعیت انتخاباتی حوزه انتخابیه نشان می دهد که جامعه تشنه نیروهای جدید و جوان برای عبور از وضعیت موجود و «نه» بزرگ به مسببین این وضعیت است.

نگاهی به آخرین شرایط انتخاباتی مجتبی اندرزیان

اَفتونیوز| انتخابات وارد فاز نهایی خود شده است و رقابت های انتخاباتی وارد شرایط سفت و سختی شده اند.

 هر حوزه انتخابیه تحلیل خاص و احتمالات مربوط به خود را دارد . در حالی که در گچساران به نظر می رسد همه چیز برای پیروزی غلامرضا تاجگردون مهیا است در بویراحمد شاهد رقابت شدید و حساس میان سه نامزد اصلی این حوزه هستیم.

در کهگیلویه اما با یک تنوع و تکثر میان چند طیف مواجه هستیم.

طیف اول نمایندگان ادوار مجلس هستند که با کارنامه ای خالی و تکرار ادعاهای همیشگی و با سن بالا پا به عرصه انتخابات گذاشته اند . حکایت سن بالای این طیف به گونه ای است که در سال 1394 سید علی محمد بزرگواری خود تصمیم به کناره گیری از انتخابات گرفت و ادعا کرد می خواهد میدان را به جوانان واگذار کند  اما وسوسه قدرت سبب شد وی قول و قرارش را زیر پا بگذارد و در این دوره نیز نامزد انتخابات شود.

دیگر نماینده ادوار مجلس سید محمد موحد است که به واسطه شرایط سنی این آخرین دوره برای حضور در انتخابات خواهد بود و بعد از این منع قانونی دارد.

همین یک مورد به تنهایی کافی است تا حدس زد که اگر چنین فردی به مجلس راه پیدا کرد وضعیت پاسخگویی او به چه شکل خواهد بود.

 فردی که در اوج جوانی در بیشتر جلسات مجلس غایب بوده است و ارتباط نزدیکی با مردم نداشته است حالا در این سن و در حالی که می داند قرار نیست بعد از این بار دیگر در معرض رای مردم قرار بگیرد فرستادنش به مجلس فاقد هر نوع توجیه دموکراتیک و اصل نمایندگی است.

طیف دوم برخی از نیروهای جدید و دارای سابقه مدیریتی در بخش های مختلف است،  در این طیف نیز نیروهایی وجود دارند که یا بازنشسته شده اند و یا عملا وارد مرحله بازنشستگی شده اند اما طیف سوم نیروهای جوان است نیروهایی که خود نیز به چند بخش تقسیم می شوند . یک گروه جوانانی که صرفا برای صرف ثبت نام در انتخابات ثبت نام می کنند و برنامه و طرح خاصی برای انتخابات ندارند و یک گروه جوانان خوش ایده و با طرح و برنامه ای هستند که حداقل در این مدت کوتاه خوب توانسته اند به توجیه و معرفی خود و ایده هایشان بپردازند.

مجتبی اندرزیان را باید ذیل همین تعریف و گروه آخر قرار داد که توانسته است سیمای یک جوان خوش فکر و با برنامه را در سطح جامعه از خود ارائه دهد . فردی که اعتماد مردم به وی کمک به سرمایه اجتماعی حوزه انتخابیه و گامی ابتدایی در مسیر توسعه خواهد بود.

نگاهی به وضعیت انتخاباتی حوزه انتخابیه نشان می دهد که جامعه تشنه نیروهای جدید و جوان برای عبور از وضعیت موجود و «نه» بزرگ به مسببین این وضعیت است .

اندرزیان با گذشته ای متکی بر تحصیلات عالیه و بداعت و کارآفرینی در بخش های مختلف نیز خود را به عنوان یک جوان خلاق و با ظرفیت به جامعه معرفی کرده است و بسیاری ها حتی بر این باورند این جوان قادر به جذب آراء در بخش های مختلف از جمله جوانان، بانوان، پایگاه رای اصلاح طلبان و بخش های زیادی از پایگاه رای عدل هاشمی پور است.

هر چند هنوز هم نمی توان با قاطعیت نسبت به تحولات و احتمالات پیش رو سخن راند ولی رسانه ها و نخبگان جامعه در این مدت کوتاه باقی مانده رسالت مهمی متوجه آنان است که با روشنگری و آگاهی بخشی به شکل گیری یک اتفاق جدید و موثر برای آینده حوزه انتخابیه کمک نمایند    از تکرار و بی حاصلی برای این سرزمین گردند .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 شیخ ممو 1402/11/25 17:41:16

    اندرزیان اگر توی اون جلسه از خودشیرینی یا از حرص و طمع برا آینده از موحد دفاع نمیکرد و مقابلش میستاد، مطمین باش حداقل من ی دونه رای بهش میدادم ولی خراب کرد با خود شیرینیش و شکوپارط بازیش

    پاسخ
  • 2 هدیه 1402/11/25 17:38:2

    عنوان"نگاهی به آخرین شرایط انتخاباتی مجتبی اندرزیان" اصلا پیش گفتار و مقدمه و نتیجه نهایی اصلا بهم نمیخونه. متاسفم برا افتو نیوز که هر چیزی رو انتشار میده.خودتو خراب نکن افتو.

    پاسخ
  • 3 پرستار 1402/11/25 0:22:39

    جامعه حتما از جوانان متخصص در آینده حمایت خواهد کرد اما در متن این نوشته از حب قدرت و برگشت بزرگواری حرف به میان آورده که همه مردم میدانند اگر بزرگواری وسوسه قدرت داشت در اوج قدرت کنار نمی رفت. اگر بزرگواری دنبال مقام و منسب بود دفتر رهبری را ترک‌نمی کرد. اگر بزرگواری دنبال ثروت و مکنت بود مانند نماینده کنونی شهرستان بعد از مجلس به شرکت نفت انتقال پیدا میکرد. اگر بزرگواری دنبال مِکنت بود خانه خود را نمی فروخت و مدرسه نمی ساخت. در مورد هر کس میخواهید بنویسید اما بزرگواری بزرگوارتر از آن است که شما فکر میکنید. مدافع وطن بود و مدافع حرم شد.

    پاسخ
    • 3 - 1 دوکی پاسخ به : پرستار 1402/11/25 13:43:12

      تحصیلات عالیه و بداعت و کارآفرینی؟؟؟؟؟ تورو خدا بگید تحصیلات و دانشگاه هایی که حرف ازشون میزنید کجا بوده؟؟؟؟ اصلا این تحصیلات چیه؟چه مقطعی؟ بخدا قسم قصد تخریب و آزار و اذیت کسی رو ندارم، فقط قصد آگاه کردن مردم و جوانای خوانواده هایی هست ک حداقل ی جوون با تحصیلات حداقل کارشناسی توی خونشون دارن....دوستان بیاید عقلاتون رو با خانواده هاتون بریزید روی هم و به کسی که میدونید میتونه کاری کنه رای بدید....ن حرفای مفت.... تحقیق و بررسی کنید... تا کی باید شهرستان کهگیلویه بدبخت و فلاکت زده باشه

    • 3 - 2 دوکی پاسخ به : پرستار 1402/11/25 13:38:53

      نظرشما رو تایید و لایک میکنم...ببینید بزرگواری روز اول اعلام کرد من قصد اومدن نداشتم ولی تا زمانی که موحد و عدل نرن کنار جلوشون وایمیستم...اگر برن کنار منم میرم کنار و میدون رو به جوانان میدم...اون الان در حمایت از مردم بدبخت اومده...و مطمین باش اگر میخواستم بدزده و جمعکنه حداقل الان گندش بالا اومده بود....

سایر اخبار
برگزدیدها