یادداشت
گفتگو و گزارش

گفت و گو با مدیر انتشارات لیدومانگار


روایت عشق به نشر کتاب در زمانه‌ای که پول حرف اول و آخر را می‌زند!

در استان کوچکی مانند کهگیلویه و بویراحمد انگیزه بسیاری می طلبد که یک تنه وارد حوزه نشر کتاب شوید و از دریچه آن آرزهای بزرگتر خود را دنبال کنید. انتشارات " لیدوما نگار" به مدیریت خانم سهیلا گودرزی چند سالی است وارد عرصه نشر کتاب در استان شده است.

روایت عشق به نشر کتاب در زمانه‌ای که پول حرف اول و آخر را می‌زند!

اَفتونیوز| در زمانه‌ای که پول حرف اول و آخر را می‌زند و برای درآمدزایی و اندوخته بیشتر، افراد جامعه از همدیگر سبقت می‌گیرند، دشوار است یک بانوی جوان دهه هفتادی با شور انرژی موسسه انتشارات چاپ کتاب خود را بازگشایی کند و فعالیت خود را آغاز کند.

او کتاب‌ها را فرزندان خود دوست دارد و به آنها عشق می‌ورزد‌.

به نظر می‌رسد او با ناامیدی بیگانه است و میل دارد به همه پدیده‌های اطراف خود با مثبت بنگرد.

در استان کوچکی مانند کهگیلویه و بویراحمد انگیزه بسیاری می‌طلبد که یک تنه وارد حوزه نشر کتاب شوید و از دریچه آن آرزوهای بزرگتر خود را دنبال کنید.

انتشارات «لیدوما نگار» به مدیریت خانم «سهیلا گودرزی» چندسالی است وارد عرصه نشر کتاب در استان شده است.

این انتشارات کار خود را با نشر کتاب‌های علمی، تخصصی، درسی، آثار ادبی و کتابهای روانشناسی و کاربردی آغاز کرد و در همین مدت زمان اندک موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرد.

سهیلا گودرزی مدیر انتشارات لیدوما نگار در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز اظهار داشت؛ از سال ۱۴۰۰ کار خود را در این انتشارات  شروع کردم، و خدا را شکر به لطف عزیران فرهنگی در همان سال اول به عنوان ناشر فعال شناخته شدم.

وی در ادامه افزود، در سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه تهران شرکت کردم نمایشگاه برپا کردیم که ماحصل آن بسیار ارزشمند بود و برای  سراسر کشور فروش و پست مستقیم داشتیم.

گودرزی در ادامه خاطر نشان کرد، سال ۱۴۰۱ تا به امروز با دانشگاه دولتی هم قرارداد دارم و از سال ۱۴۰۲  کسب رتبه برتر در جشنواره کتاب برتر سال کهگیلویه و بویراحمد را کسب کردیم.

گودرزی در ادامه اضافه کرد، نمی‌خواهم از سختی‌های کار نشر کتاب بگویم اما در این میان نمی‌توان به موانعی اشاره کرد که کار را برای فعالیت فرهنگی دشوار کرده است.

وی ادامه داد، نبود فرهنگ کتابخوانی در کشور و استان، عدم ترویج کتابخوانی از سوی نهادهای آموزشی، نبود نهادهای صنفی (اتحادیه نشر) قوی و تاثیرگذار و عدم توسعه کتابخانه‌ها به ویژه کتابخانه‌های عمومی و مدارس و نبود آرامش فکری و روحی مردم، مهمترین مشکلات و موانع  اجتماعی در حوزه انتشار کتاب است.

وی در پایان تاکید کرد، با همه مشکلات و سختی‌ها خوشحالیم در این زمان اندک بتوانیم آثار نویسندگان و افراد فرهنگی استان را به چاپ برسانیم و در زمانه که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حاکم است بتوانیم نقش اثر بخش خود را در حوزه فرهنگ ایفا کنیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها