یادداشت
گفتگو و گزارش

مصائب ناتمام مدارس دیشموک/ سازمان نوسازی مدارس کجاست؟

۲۴مدرسه منطقه دیشموک در مظلومیت ناشی از محرومیت با مشکل آب و برق دست و پنجه نرم می کنند و ۳۰ مدرسه نیز از نبود حیاط و حصار کشی رنج می برد

مصائب ناتمام مدارس دیشموک/ سازمان نوسازی مدارس کجاست؟

اَفتونیوز| حمیده تابش نژاد: مهمترین نهاد اجتماعی هر جامعه آموزش و پرورش آن است و در واقع بازدهی سایر نهادهای اجتماعی هر منطقه و جامعه به عملکرد آموزش و پرورش آن بستگی دارد.

کیفیت فضاهای آموزشی باید یکی از محورهای اصلی حرکت آموزش و پرورش باشد که طراحی و جذابیت این فضاها یکی از مؤثرترین عوامل یادگیری است.

متناسب سازی و هماهنگ سازی این مهم با سن دانش آموزان بیشترین اثر و نقش را بر ذهن، روح و روان داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است.

لزوم ارتقای فضای آموزشی

ارتقای فضاهای آموزشی جهت تحصیل فرزندان این مرز و بوم بعهده آموزش و پرورش است که نادیده گرفتن و توجه کمتر به آن می‌تواند بر جنبه‌های روحی و روانشناختی دانش آموز اثرات جبران ناپذیری داشته و در پی آن حتی آسیب‌های اجتماعی را نیز پی ریزی کند.

بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه که در بخش‌های زیادی از محرومیت رنج می‌برد و در داشتن امکانات اولیه و رفاهی همواره لنگ می‌زند، نیازمند نگاه ویژه در بحث توسعه فضاهای زیر ساختی از جمله بر طرف کردن نیازهای اولیه مدارس خود است.

دیشموک همواره مستعد رخ دادها و آسیب‌های اجتماعی است و می‌طلبد مسؤولین و متولیان امر به دنبال راهکارهای تحول در فضاهای آموزشی مدارس و آموزشگاه‌ها در جهت افزایش بازدهی یادگیری و به وجود آمدن فضای نشاط آور، شاد و مهیج برای دانش آموزان باشند تا در این راستا دانش آموزان مسیر درست خود را پیدا کرده و از تفکرات اشتباه و رایج فاصله گرفته و فردایی روشن را از آن خود داشته باشند.

با بررسی‌های انجام شده متأسفانه مدارس بخش دیشموک از نبود آب، برق، وسایل گرمایشی و سرمایشی عدم حصارکشی رنج می‌برند.

مشکل آب و برق در ۲۴ مدرسه

بخشدار دیشموک در این راستا ب گفت: ۲۴ مدرسه در دیشموک مشکل آب، برق یا ترکیب هردو را دارند و ۳۰ مدرسه از مشکل حیاط و حصار کشی رنج می‌برد.

علیرضا نوروزی با بیان اینکه بخشداری نامه نگاری‌های لازم به ادارات آب، برق و گاز را ارسال کرده است تصریح کرد: با توجه به گازکشی به حومه غربی بزودی اشکالات گازرسانی حل خواهد شد.

وی بیان کرد: «GPS» و کنتور گذاری از طرف اداره برق انجام نشده و اقدامات لازم هم اجرایی شد.

بخشدار دیشموک در ادامه به حصارکشی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون هنوز هیچ اقدامی انجام نشده و سازمان نوسازی وعده مساعدت در فصل تابستان داده که عملیاتی شدن آن نیازمند گذر زمان است.

اما آموزش و پرورش بخش دیشموک که خود باید به دنبال فریاد زدن مشکلات این بخش باشد، متأسفانه با بی توجهی و رسانه‌ای نکردن این مشکلات بر استمرار بی برنامه گی ها و ضعف‌های این نهاد بزرگ و مهم کمک می‌کند.

آموزش و پرورش بخش دیشموک جوابگوی سوالات خبرنگار چه به صورت حضوری، تلفنی و یا پیامکی نشده و در ادامه نیز تماس‌ها را جهت پیگیری بدون پاسخ گذاشت.

منبع: مهر



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها