یادداشت
گفتگو و گزارش

سعادتیان در جمع مردم: کهگیلویه احتیاج به نماینده ضعیف با لکنت زبان ندارد/ تصاویر

انتقاد شدید از مدیریت چند دهه اخیر کهگیلویه بزرگ که فاقد برنامه و طرح عملی برای برون‌رفت از بحران‌های فعلی هستند

سعادتیان در جمع مردم: کهگیلویه احتیاج به نماینده ضعیف با لکنت زبان ندارد/ تصاویر

به گزارش افتونیوز؛ آیت‌الله سعادتیان کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه کهگیلویه در دیداری صمیمانه با جمعیت کثیری از مردم مناطق مختلف بخش دشمن‌زیاری در روستای قلعه‌دختر به بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات و معضلات این حوزه پرداخت و ضمن گفتگو با مردم و نخبگان این منطقه، راهکارهای عملی، کارشناسانه و واقع‌گرایانه‌ای برای حل مشکلات و معضلات و چالش‌های منطقه ارائه کرد.

سعادتیان که سالها در دانشگاه تدریس کرده و آثار فاخر و روزمه موفقی در حوزه مدیریت دارد با نگاهی علمی و عملی و با برنامه‌ی مدون راه حل برون‌رفت از مشکلات و بحران‌های فعلی جامعه به خصوص حوزه کهگیلویه را توجه به ظرفیت جوانان تحصیلکرده و نخبگان متخصص و شجاع و پر انگیزه این دیار دانست و یکی از مهمترین علل عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی منطقه را مدیریت ناکارآمد و قبیله‌ای ذکر و بیان کرد در صورت تکرار روند فعلی شاهد چالش‌ها و معضلات اسفبارتری در این منطقه خواهیم بود.

سعادتیان در پاسخ به مطالبات نخبگان و جوانان تحصیلکرده، ظرفیت‌های بالقوه و بکر بخش و منطقه دشمن‌زیاری را یک فرصت طلایی برای حل مشکلات اقتصادی فعلی دانست و اظهار کرد جوانان تحصیلکرده، توانمند و شجاع این منطقه توانایی حل تمامی مشکلات منطقه را دارند ولی باید مورد اعتماد قرار بگیرند و بدون هیچگونه تبعیضی بایست کلید توسعه منطقه را به آنان سپرد.

وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی منطقه دشمن‌زیاری در کنار خط طولانی ساحل رودخانه مارون، این ظرفیت را یک موهبت خدادادی برای این منطقه دانست و اظهار کرد؛  با توسعه امکانات رفاهی و زیرساخت‌های گردشگری و با توجه به قرار گرفتن جاده ترانزیتی اصفهان به خوزستان در این منطقه، می‌توان برای صدها نفر از مردم این حوزه اشتغال پایدار ایجاد کرد ولی مسئولین امر تابه‌حال با بی‌توجهی و بی‌تفاوتی از آن مغفول مانده‌اند.

سعادتیان در جمع پرشور مردم منطقه دشمن‌زیاری که مشتاقانه منتظر ارائه برنامه‌های عملی و به دور از شعارهای تکراری مسئولین وقت بودند در ادامه اظهاراتش به ظرفیت کشاورزی و دامپروری منطقه به عنوان یک عنصر اقتصادی تاریخی در زندگی مردم این دیار پرداخت و تاکید کرد: با توجه به وجود زمینهای زراعی حاصلخیز و مرغوب، بهره‌مندی از تسهیلات مالی و امکانات دولتی برای کمک به توسعه کشاورزی این منطقه به خصوص در حوزه شالیکاری و باغبانی یک ضرورت اساسی و خواسته‌ی بحق می‌باشد.

استاد دانشگاه فرهنگیان که خود را صاحب برنامه در حوزه مدیریت منطقه‌ای و ملی می‌داند و از رهنمودهای علمی و دلسوزانه مشاورین جوان و نخبگان دانشگاهی برخوردار می‌باشد در پایان نشست مردمی در قلعه‌دختر یکی از مهمترین راه حل‌های مشکلات اقتصادی منطقه را ایجاد کارگاه‌های زودبازده و خانگی در روستاهای کهگیلویه دانست و با اشاره به ظرفیت بانوان در حوزه کارگاه‌های زودبازده، مشاغل خانگی و صنایع دستی گفت: که با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نه تنها از مهاجرت جوانان منطقه به شهرها و استان‌های دیگر جلوگیری می‌شود بلکه زمینه‌ی بازگشت آنها به منطقه برای آبادانی دیار خود فراهم خواهد شد.

سعادتیان که این روزها به دعوت از گروهها و اقشار مختلف مردمی در جلسات زیادی در شهرستان‌های حوزه کهگیلویه بزرگ شرکت کرده و مورد استقبال جوانان و دغدغه‌مندان شهرستان قرار گرفته است با انتقاد شدید از مدیریت چند دهه‌ی اخیر کهگیلویه بزرگ آنها را فاقد برنامه و طرح عملی برای برون‌رفت از بحران‌های فعلی دانست و اظهار کرد: باید مردم نمایندگانی شجاع، با سواد، پاکدست، آگاه و متعهد داشته باشند تا بدون لکنت زبان و ضعف درونی و با تکیه بر دو عنصر ایمان راسخ و شجاعت و صراحت در گفتار و عمل حقوق و خواسته‌های بحق این مردم نجیب و بزرگ را از مسئولین کشور مطالبه کنند و با مدیریت برنامه‌محور، مبارزه با فساد نهادینه شده و جذب سرمایه زمینه توسعه و رفاه این منطقه فراهم شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 کهگلویه 1402/12/6 11:21:51

    دوستان ٣٠ ساله که یکی ادم ................................ نمایندمونه و باعث بدبختی دهدشت و مردم ساده دهدشت شده تورو خدا فکر کنید یه ادمی که ٣٠ ساله هیچ چی کاری نکر تو سن ٧٣ سالگی چیکار میتونه بکنه.بخدا این دوره فقط میره ادامه............... بگیره کارهای شخصیشو انجام بده پول جمع کنه تورو خدا فکر کنید نزارید بازمانده کلاه سرمون بزاره این ..........

    پاسخ
  • 2 دهدشت 1402/10/23 12:21:43

    ای کاش مر دم کهگیلویه یکبار یک چهره دانشگاهی را به مجلس بفرستند بیست سال موحد چکار کرد؟ حالا هم که دوره آخرش است اگه قبول بشه به هیچ کسی جوابگو نیست پس چرا باید دوباره اشتباه کنیم

    پاسخ
  • 3 سیاوش زینی پور سوق 1402/10/22 20:56:31

    خودتون خجالت نمی‌کشید با این تیترهای مسخره تون فقط به شعور مخاطبان توهین میکنید

    پاسخ
  • 4 سید علی موسوی نسب 1402/10/22 19:59:40

    درود بر این بیان و قللم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها