یادداشت
گفتگو و گزارش

تحلیل آرایش قدیم و جدید کاندیداها در بویراحمد/ وضعیت «بهرامی» تعیین کننده معادلات انتخابات

طبق برآوردها، در شهرستان های دنا و مارگون و همچنین بویراحمدسفلی، آرای روشنفکر در آرایش قدیم و جدید دچار تغییر شده ولی کماکان می‌توان با وجود بافت یکدست قومیتی، آرای وی را همچنان دست بالا دانست.

تحلیل آرایش قدیم و جدید کاندیداها در بویراحمد/ وضعیت «بهرامی» تعیین کننده معادلات انتخابات

بعد از اعلام نتیجه تایید و رد صلاحیت‌ها، تحلیل‌های جدیدی در انتخابات بویراحمد، دنا و مارگون شکل گرفته و بر اساس آن می‌توان به نتایجی رسید.

تا پیش از این صحبت از سه‌گانه محمد بهرامی، نادر منتظریان و مهدی روشنفکر بود اما در کمال ناباوری، بهرامی در گام اول نتوانست تأییدیه شورای نگهبان را بگیرد که این موضوع می‌تواند به پایگاه رای او ضربه وارد کند. او و هواداران‌اش همچنان به تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی خود ادامه می‌دهند و تا زمان اعلام نتیجه اعتراض خود همچنان در صحنه حضور داشته و ادامه می‌دهند.

در آرایش قبلی انتخابات این حوزه ( بهرامی، منتظریان و روشنفکر) بسیار از تحلیل‌ها و مشاهدات میدانی شانس خوبی را برای بهرامی قائل بودند. در واقع منتظریان و بهرامی علاوه بر آرای خودشان دارای یک سبد رای (نه به روشنفکر) بوده و بر سر آن به رقابت تنگاتنگ پرداخته بودند.

طبق برآوردها، در شهرستان های دنا و مارگون و همچنین بویراحمدسفلی، آرای روشنفکر در آرایش قدیم و جدید دچار تغییر شده ولی کماکان می‌توان با وجود بافت یکدست قومیتی، آرای وی را همچنان دست بالا دانست.

اما در ادامه آرای «نه به روشنفکر» روی چندین کاندیدا (منتظریان، بهرامی، مقدم و خرامین) تقسیم می‌شد که فعلا با نبود بهرامی، اتفاق خاصی در افزایش آرای روشنفکر رخ نمی‌دهد و طبق پیش‌بینی‌ها،

بخشی از آرای بهرامی به سمت مقدم و زارع و تا حدی منتظریان می‌رود.

بنابراین کنار رفتن بهرامی در بویراحمد سفلی تغییر چندانی ایجاد نمی کند، چرا که آرای او اغلب جذب کاندیداهایی می‌شود که شانس پیروزی ندارند.

اما در بویراحمدعلیا شرایط متفاوت است، در این حوزه بهرامی آرای خوب و قابل قبولی دارد و رقابت سرسختی با منتظریان داشت.

بهرامی که چیزی قریب به ۳۰ هزار رای در بویراحمد علیا کسب کرده بود(با توجه به رشد آرا وی در انتخابات گذشته) که در صورت تایید نشدن تا تاریخ موعود، احتمالا نیمی از آرا او (هواداران چند آتشه) به سمت رای ندادن پیش خواهند رفت و از مابقی آن‌ که چیزی در حدود ۱۵ هزار رای می‌شود، بخش زیادی از آن به سمت زارع و منتظریان خواهد رفت.

پس در این حالت (آرایش جدید) آرای منتظریان و روشنفکر بهم نزدیک‌تر شده و شاهد رقابت تنگاتنگ‌تری خواهیم بود و دوئل منتظریان و روشنفکر شبیه به یک فینال تمام عیار خواهد شد.

اما در صورت تاییدصلاحیت بهرامی (برگشت آرایش قدیم)‌ بستگی به موج‌سازی و فضای پس از آن دارد، یعنی اگر بهرامی بتواند در فرصت باقی مانده رسما به میدان رقابت برگردد و متاثر از این برگشت و جو روانی ایجاد شده ناشی از آن، می‌تواند شرایط را مجددا به سود خود تغییر دهد.  

در هر دو آرایش قدیم و جدید یک پای فینال مهدی روشنفکر است اما در صورت برگشت بهرامی شانس او بالاتر می‌رود ولی با رفتن احتمالی بهرامی از صحنه، رقابت نزدیک بهم منتظریان و روشنفکر شکل جدی به خود می‌گیرد و پیروز کسی است که بتواند آرا بیشتری از افراد خاکستری را جذب کند.

این تحلیل ماحصل مشاهدات میدانی، مشورت و گفت و گو با چندین نفر از افراد مطلع و چندین نفر از افراد منصف نزدیک به کاندیدای مهم انتخابات در بویراحمد، دنا و مارگون صورت گرفته است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 خم 1402/10/19 14:37:3

    روشنفکر نمرش مردودیه ولی قبوله.....کارنامه روشنفکر از ۲۰ نمره عدد۸.۵ میگیره

    پاسخ
  • 2 آزاد 1402/10/19 13:26:9

    تنها هدف باند منتظریان از حذف دکتر بهرامی رسیدن به سکوی دوم و ایجاد همین دوقطبی با ما یا ضد ما و طبق ماهیت متحجر آنها انقلابی و ضد انقلاب است و مردم آگاه هستند و جریان متحجر را نمی‌پذیرند و مردم آنها را به سهم زیر 20 درصد محدوده کرده‌اند و قطعا در ادامه پاسخ تحجر باند منتظریان داده خواهد شد و جدای از رسوایی با شکست و حذف تاریخی مواجه خواهند شد تا جایی که احتمال دوم شدن حاج زارعی و ماندن نادر منتظریان در همان پله آخر بسیار قوی خواهد بود

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها