یادداشت
گفتگو و گزارش

تحصیل دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در ۴۸۵ مدرسه سنگی!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ‌۴۸۵ مدرسه سنگی دارد، گفت: ۱۱۵۰ میلیارد تومان برای این حوزه مصوب شد.

تحصیل دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در ۴۸۵ مدرسه سنگی!

مهدی روشنفکر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج‌ اظهار داشت: بیش از 485 مدرسه سنگی در استان داریم که امسال قبل و بعد از سفر ریاست جمهوری 1150 میلیارد تومان برای این حوزه مصوب شد که 200 میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش و 950 میلیارد تومان در اختیار نوسازی و مدارس قرار می‌گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در زمینه احداث مدارس در شهرستان بویراحمد 37 مدرسه در شهرستان دنا، 17 مدرسه در شهرستان مارگون احداث یا در حال اجرا بوده و در سه شهرستان 24 مدرسه کلنگ‌زنی شده و تمام مدارس کلنگ‌زنی شده در دست احداث تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و در سال گذشته 18 مدرسه در شهرستان بویراحمد به بهره‌برداری رسید.

روشنفکر ادامه داد: 33 مدرسه با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد از طرح محرومیت‌زدایی شروع شد که تا پایان سال 30 مدرسه تحویل موقت می‌شود و البته در این مدت تعداد 33 زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای ساخته و تحویل شده و 36 زمین چمن مصنوعی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: 85 میلیارد تومان در سفر اول ریاست جمهوری در حوزه نوسازی مدارس اختصاص یافت و 77 مدرسه با 124 کلاس با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان با مشارکت بنیاد برکت شروع شد و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

روشنفکر گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری مبلغ 46 میلیارد تومان به نوسازی مدارس شهرستان مارگون، 400 میلیارد تومان اعتبار به حوزه نوسازی مدارس شهرستان بویراحمد و 88 میلیارد تومان به نوسازی مدارس شهرستان دنا اختصاص داده شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها