یادداشت
گفتگو و گزارش

مصائب افتتاح صوری پروژه دهدشت _ پاتاوه/ جاده ای ناایمن، کم عرض و نامناسب برای تردد اتوبوس

جانشین فرماندهی پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتدا باید جاده پاتاوه به دهدشت ایمن سازی شود سپس اجازه تردد ناوگان عمومی بارو مسافر داده شود چرا که این محور اکنون قابلیت بهره برداری برای ناوگان عمومی ندارد.

مصائب افتتاح صوری پروژه دهدشت _ پاتاوه/ جاده ای ناایمن، کم عرض و نامناسب برای تردد اتوبوس

اَفتونیوز| "سرهنگ فرشاد براتی” شامگاه چهارشنبه در نشست ایمنی راه‌های استان با اشاره به اجازده ندادن تردد اتوبوس ها از مسیر پاتاوه- دهدشت اظهار کرد: عرض این جاده در مقایسه با جاده اصفهان به یاسوج کمتر است،گارد ریل به اندازه کافی نیست و تقاطع های ناایمن دارد.

براتی افزود: تونل‌های موجود در این جاده از روشنایی لازم برخوردار نیستند،علاوه بر این در برخی از نقاط این جاده، تابلوی هشدار و علائم راهنمایی و رانندگی کافی وجود ندارد که باید این مشکل رفع شود.

حمل و نقل عمومی یا ترابری عمومی یک سیستم حمل‌ونقل انبوه و جابجایی مسافر است که در دسترس عموم مردم است و به طور عموم طبق برنامه زمانی مشخص و در مسیری خاص عمل می‌کند. هزینه های ثابت برای هر سفر برخی از نمونه‌های حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس‌های شهری، یا قطار سبک)، مترو و کشتی است. حمل و نقل عمومی بین شهری تحت سلطه خطوط هوایی، اتوبوس های بین شهری و راه آهن بین شهری است.

صبح امروز (پنجشنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۲) صمصام آقایی، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد، با همراهی تعدادی از مشاوران این شرکت از جاده پاتاوه - دهدشت بازدید کردند.
یکی از مهندسین مشاور برآیند شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه من بومی استان کهگیلویه و بویراحمد هستم، اظهار کرد: علاوه بر اینکه بومی منطقه هستم، تعهد مهندسی داریم و دلسوزانه وظایف‌مان را انجام دادیم.
وی افزود: جاده پاتاوه - دهدشت یکی از جاده‌های فرعی بود که الان به یکی از محورهای اصلی درجه یک تبدیل شده است.
این مشاور با بیان اینکه حداکثر سرعت در این جاده ۸۰ کیلومتر در ساعت است، گفت: یک سری اتفاقاتی که در این جاده می‌افتد به عدم رعایت اصول رانندگی است و اگر قوانین و اصول رانندگی رعایت شود، کمتر شاهد اتفاق تلخ در این جاده می‌شویم. وقتی با سرعتی بیش از مجاز حرکت می‌‌کنند، قطعاً مشکل به‌وجود می‌آید.
وی افزود: تا توانسته‌ایم نقاط حادثه‌خیز را اصلاح کردیم و نقاط حادثه خیز آنچنانی دیگر نداریم. باند سبقت داریم و باند اضافه و عرض اضافه کار کردیم. قوس‌های جاده را اصلاح کردیم.
این مشاور با بیان اینکه دولت در این محور پای کار بوده و تلاش کرده است، بیان کرد: اگر باند دوم این جاده تکمیل شود، قطعاً شرایط جاده پاتاوه - دهدشت بهتر می‌شود.
صمصام آقایی، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این بازدید با بیان اینکه تابلوهای محدودیت سرعت در محور پاتاوه - دهدشت داریم، اظهار کرد: سرعت در راه اصلی حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت است. در بعضی از نقاط جاده پاتاوه - دهدشت سرعت تا ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. رعایت اصول رانندگی و توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان الزامی است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 دنا 1402/10/8 1:15:59

    همه پیشکش استاتدار محترم که بعلت نبود پروژ قابل افتتاح در سفر دولت ، برای گزارش و نمایش جاده نیمه کاره زورکی افتتاح میشه حالا باید در یک روز چندین تصادف و چندین .....!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها