یادداشت
گفتگو و گزارش

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در یاسوج

جانشین فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با اعتراف به ۳۶ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در یاسوج

سرهنگ "حمیدرضا اکبری" جانشین فرماندهی انتظامی استان در تشریح جزئیات این خبر افزود: با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی از آنها کلاهبرداری کرده است، رسیدگی و دستگیری متهمان در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با رصد فضای مجازی و بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شخص کلاهبردار در سایت واسط آگهی ثبت کرده و همشهریان با مشاهده آگهی اقدام به واریز مبلغی به شماره کارت اعلامی کلاهبردار کرده و شخص کلاهبردار به فروشگاه لاستیک مراجعه و از آن فروشگاه لاستیک دریافت کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی و انجام اقدامات فنی و تخصصی محل های اختفاء متهم را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

اکبری با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های فنی و پلیسی به سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری از شهروندان در سطح کشور و استان اعتراف کرد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: عدم واریز بیعانه و مشاهده و بررسی اصالت و سلامت کالا قبل از واریز وجه از مهمترین راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری در خرید از فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های واسط فروش است که با کمی دقت و افزایش آگاهی هموطنان می‌توانند کلاهبرداران سایبری را ناکام بگذارند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، جانشین فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در هر ساعت از شبانه روز  در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها