یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:


دانشجویان را وارد عرصه نقد و انتقاد و مطالبه‌گری کردیم

حسین توکل رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز وضعیت کنونی آموزشی و فرهنگی این دانشگاه را تشریح کرد.

دانشجویان را وارد عرصه نقد و انتقاد و مطالبه‌گری کردیم

حسین توکل رئیس  دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز وضعیت کنونی آموزشی و فرهنگی این دانشگاه را تشریح کرد.

توکل اظهار داشت، یکی از مزیت های  دانشگاه فنی و حرفه ای همون بازار کار بسیار خوب آن است که دانشجویان میتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند این یکی از نقاط بسیار مهم و با قوت بالاست که برای مسئولین میتواند یک امتیاز  باشد، چرا که اگر استقبال و حمایت از این دانشگاه شود در بحث اشتغال هم مزیت خوبی برای استان محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد، یکی دیگر از مزیت های دانشگاه نزدیکی به امکانات شهری است یعنی هر دو مرکز دانشگاه فنی و حرفه ای استان ما به مرکز شهر نزدیک هستند که برای دانشجویان امر مثبتی قلمداد می شود.

توکل در خصوص خدمات رفاهی و دانشجویی  افزود، اعطای وام ضروری، شهریه و تحصیلی داریم،  سالن ورزشی مستقل خواهران و برادران در مرکز دختران و پسران داریم.

در حوزه های آموزشی غیر از آموزش آمادمیک دانشگاهی خودمان، دوره تخصصی فنی حرفه ای و ضمن خدمت را به صورت آزاد برگزار می کنیم که از خود دانشگاه استقبال خوبی میشود و از بیرون و سایر دانشگاه ها نیز استقبال داریم.

وی اضافه کرد، طبق توافق نامه هایی که داریم با وزارت علوم و با سازمان سنجش دوره های آزمون استخدامی و کنکور را هر ساله برگزار می کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه استان در ادامه تاکید کرد، چیزی در حدود ۱۰۰ جلسه و بازدید را تا کنون  در حوزه های مختلف داشتیم، در حوزه فرهنگی شوراهای ما فعال شدند و چندین جلسه را در شوراهای فرهنگی و آموزشی داشتیم.

توکل اشاره کرد، در این مدت ۲ تا ۳ ماهه که من به عنوان سرپرست دانشگاه فنی حرفه ای معرفی شدم فعالیت های فرهنگی خوبی در مناسبت های مختلف برگزار شد.

جشن روز دانشجو، سمینار ها، برنامه ورزشی لیگ در مرکز دختران و پسران برگزار شد.

ما شب ها در خوابگاه ها برنامه های متنوع فرهنگی داریم زیارت ها و ادعیه   جلسه تفسیر قران و جلسه اخلاق در اسلام را داریم.

هر شب در خوابگاه ها در دو مرکز یک برنامه به عنوان برنامه فرهنگی داریم.

او در ادامه تصریح کرد، تقویم فرهنگی آماده کردیم که تا پایان ۱۴۰۲ برنامه خوبی داریم.

ما تشکل های دانشجویی صنفی رو فعال کردیم و بالغ بر  ۴ جلسه مستقیم با این تشکل ها داشتیم.

در واقع ما دانشجویان را وارد عرصه نقد و انتقاد و مطالبه گری کردیم.

این مدیر دانشگاهی در خصوص فعالیت های دانشجویی خاطر نشان کرد، در همه ی گروه های آموزشی  انجمن های علمی ما فعال است و در این روزهای گذشته ۲ جلسه با انجمن ها داشتیم.

قرار است در این انجمن ها نخبه ها در انجمن های علمی شناسایی شوند پیشنهاد دادند طرح های علمی به صورت طرح توجیهی خلاصه ارائه شود و ما پیگیری کنیم و انشاالله آنها را  به مرحله ثبت و تولید انبوه برسونیم.

در چند ماه اخیر جو آرام را در دانشگاه حس میکنیم و با برنامه ها و مشارکت های با خود کارمندان انجام شده انرژی مضاعف و پتانسیل خوبی گرفتند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها