یادداشت
گفتگو و گزارش

شهرداری یاسوج و آمار عجیب ۷۰۰ سگ ولگرد

مشاور شهردار یاسوج در امور شهرداری و خدمات شهری گفت: شناسایی، جمع آوری و عقیم سازی بیش ۷۰۰ سگ ولگرد در شهر یاسوج را در برنامه داشتیم.

شهرداری یاسوج و آمار عجیب ۷۰۰ سگ ولگرد

«یعقوب فتاحی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: طی سنوات گذشته با توجه به این که ریاست کارگروه شهرستانی ساماندهی حیوانات ولگرد بلاصاحب فرماندار هستند، جلساتی در این خصوص در فرمانداری شهرستان برگزار شد و قرار بر این شد که شهرداری مکانی در منطقه "دوپشته دشتروم" برای این موضوع اختصاص دهد.

وی اظهارکرد: شهرداری بلافاصله در آن مکان اقدام به فنس کشی بیش از ۲ هزار متر زمین کرد، همین طور قفسه های مربوط به نگه داری و عقیم سازی، کانکس مدیریت برای پزشک طرف قرارداد، تانکر آب جهت آب رسانی و سایر تجهیزات لازم در این مکان تهیه شد.

مشاور شهردار یاسوج در امور شهرداری و خدمات شهری خاطرنشان کرد: این عملیات خوب پیش رفت و در سطح شهر هم چندین اکیپ زنده گیری فعالیت می کردند تا این که گروه های حامی حیوانات ولگرد چند جا مانع کار شهرداری شدند و معارضاتی به وجود آوردند و در نهایت اقدام به باز کردن درب فنس دور از چشم نگهبان ها کردند که این کار باعث شد حدود ۳۰۰ قلاده سگی که جمع آوری شده بود، رها شوند و بخش عظیمی از آنها به سطح شهر برگردند.

فتاحی تصریح کرد: با این حال طی آخرین جلسه ای که داشته ایم قرار شد در همان سایت دو پشته دشت روم مجددا فعالیت را شروع کنیم و کار زنده گیری و عقیم سازی را اجرا کنیم. همین طور تقاضای سلاح بی هوشی را داده ایم و شهرداری یاسوج آن را خریداری کرده است و اکنون در حراست شهرداری در حال اخذ مجوزهای این سلاح هستیم تا در هرنقطه ای از شهر بتوانیم جمع آوری و زنده گیری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: قرارداد ما با دانشگاه یاسوج و دو مرکز رسیدگی به حیوانات بلاصاحب در حال انعقاد است که کارهای زنده گیری و عقیم سازی و دیگر اصول را طبق دستورالعمل انجام دهیم.

مشاور شهردار یاسوج در امور شهرداری و خدمات شهری با بیان اینکه تا کنون بیش ۷۰۰ مورد سگ ولگرد را برای شناسایی، جمع آوری و عقیم سازی در دستور کار داشته ایم، تاکید کرد: متاسفانه در سنوات گذشته مصوبه‌ ای مبنی بر جمع آوری حیوانات ولگرد و رهاسازی آنها در حاشیه‌ شهرها به تصویب رسید که این موضوع به یکی از معضلات اساسی و وجود حیوانات ولگرد در سطح شهرهای مختلف شده است.

فتاحی عنوان کرد: همچنین این که روستاهای زیادی اطراف شهر یاسوج وجود دارد و این شهر در مسیر گذر عشایر است که باعث شده سگ‌های ولگرد زیادی وارد سطح شهر شوند.

وی بیان کرد: زمانی پاکسازی کامل انجام می شود که تمام اعضای کارگروه استانی و شهرستانی جمع آوری حیوانات ولگرد به صورت ویژه با شهرداری همکاری داشته باشند



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها