-
آینده جنگ اسرائیل با ایران چه خواهد شد؟
عباس عبدی -
«شافرج الله»
سیدمحمد مختاری -
ایران خانهی ماست؛ مسئولیت ایرانی بودن فراتر از هر تفاوتی
علیرضا تابش -
وقتی وفاداری استاندار به دولت قربانی روابط و رفاقتهای پشت پرده میشود»
یادداشت مخاطبان -
دفاع از ایران؛ به نام یا به ننگ!
فضلالله یاری -
جوابیهای به یک رسانه/ وقتی مدح بیمحتوا جای مطالبهگری رسانهای را میگیرد
حسن کریمی -
مرثیهای بر پروژههای نیمهتمام استان کهگیلویه و بویراحمد
بویار پارسه -
دیدهبان
هجیر تشکری -
عوارض شناسی تعطیلی خرد سیاسی در سطح میزان پیشرفت شهرستانهای چهارگانه
یاسین علویان سوق -
واقعیت مدیران 50 میلیاردتومانی و نقش «تاجگردون» در بحران مدیران اینستاگرامی!
اسلام ذوالقدرپور
اَفتونیوز بررسی میکند:
تاثیر رسانه در تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی
اما نقدی که بر رویه تبلیغات کاندیداهای استان مطرح است و قطعا شامل تمام افراد حاضر در صحنه می شود اکتفا به روش های قدیمی ،عدم فضاسازی رسانه ای و عدم جذب آرای خاکستری جامعه است و این موضوع نه تنها آسیب جدی به پایگاه رای فرد کاندید خواهد زد بلکه به مشارکت مردمی در انتخابات نیز آسیب میزند.

اَفتونیوز| برای بررسی تاثیر رسانه در تبلیغات و تغییرات آن باید ابتدا تعریفی از این واژه داشته باشیم .
اصطلاح رسانه به صورت گسترده برای اشاره به گستره ای از ابزار به کار رفته، گفته می شود که انسان ها در طول تاریخ از آن ها برای ارتباط با هم در مورد یک واقعیت مشترک استفاده کرده اند. رایج ترین موارد از این دست مجموعه ای از تکنولوژی های مدرن ( از چاپ مطبوعاتی گرفته تا اینترنت) است که ارتباطات میان فضا ها، زمان ها و گونه های جمعی را تسهیل می کند.
نمیتوان تاثیر رسانه در زندگی فردی هیچ کدام از ما انسان ها را نادیده گرفت برای مثال شاعران و نویسندگان گمنامی را شاهدیم که به علت نداشتن رسانه نامشان با تاریخ مرور نشد و در یک برهه حذف شدند در حالی که پتانسیل فردی ماندگاری بیشتری داشتند و این جز بی عدالتی های رسانه است لذا ارزش رسانه در زندگی تمام افراد جامعه غیرقابل کتمان است .
رسانه در فضای تبلیغات انتخابات مفهوم گسترده تری شامل بسترسازی ،فضاسازی و معرفی کاندیدای انتخابات را بر عهده دارد با این تفسیر که رسانه صرفا به نشر مطالب و پاسخ دهی مطالب ختم نمیشود بلکه رسانه در مفهوم دقیق تر کی و کجا چه مطلبی نشر داده شود در تبلیغات انتخاباتی مطرح است چرا که گاهی نشر مطالب بدون توجه به بازخورد و پیش بینی نتیجه تنها فعالیت معکوس انتخاباتی است.
از طرف دیگر در ادوار گذشته روش های متفاوتتری جهت تبلیغات پاسخگو بود که امروزه این روش ها نه تنها پاسخگو نیست بلکه زمینه ریزش آرای فرد را نیز به دنبال دارد و در مفهوم ساده تر رسانه در انتخابات به شناخت صحیح جامعه شناسی و روانشناسی حال امروز جامعه بازمیگردد و این عاملی است که اطرافیان کاندیداها هیچ توجهی به آن ندارند .
در بعد استان که بررسی کنیم نحوهی پاسخدهی رسانه به فرهنگ، گفتمان و خواست حوزههای مختلف استان باز میگردد برای مثال اگر در حوزهای از استان نشستهای طایفهای برای کاندیدای خاص ایجاد موج رسانهای داشته باشد در حوزه ی دیگر این شیوه نه تنها پاسخگو نیست بلکه زمینه روی گردانی مردم را نیز فراهم میکند پس شناخت دقیق کاندیداها و طوایف حوزههای مختلف و نگرشهای مردمی باید جز لاینفک تشکیلات رسانهای یک کاندید انتخاباتی باشد.
با افزایش سطح آگاهی و رفتن به سمت مدرنیته در کشور و به تبع آن استان قطعا در خواستههای مردم نیز تغییرات ملموسی رخ داد که این لازمهی تغییر نگرش کاندیداهای انتخاباتی و وعدههایشان و تبلیغات آنها را ضروری میداند.
اما نقدی که بر رویه تبلیغات کاندیداهای استان مطرح است و قطعا شامل تمام افراد حاضر در صحنه می شود اکتفا به روشهای قدیمی، عدم فضاسازی رسانهای و عدم جذب آرای خاکستری جامعه است و این موضوع نه تنها آسیب جدی به پایگاه رای فرد کاندیدا خواهد زد بلکه به مشارکت مردمی در انتخابات نیز آسیب میزند.
از طرف دیگر کاندیداها بدون توجه به تغییر جامعه و مردم با غفلت از سخنان جوانان و اندیشههایشان و گرایش به سمت بزرگان ایلات و طوایف نه تنها سبب دلخوری جوانان را فراهم میسازند بلکه اعتماد عمومی جوانان به بزرگان طوایف و ایلات را نیز دچار خدشهای جبران ناپذیر ساخته اند زیرا جوانان امروزی با توجه به عدم اشتغال و توسعه در استان و داشتن گلایههای فراوان این جامعه امروز استان را ماحصل آرای گذشتگان خود به نمایندگان میدانند و این حذف مطالبهگران و جوانان دلسوز در کنار کاندیداها نه تنها زمینه جذب را فراهم نمیکند بلکه دفع را نیز به همراه خواهد داشت و باید پذیرفت جوانان امروز استان به دنبال راه فراری از بیکاری و ناامیدی هستند و آنان هستند که نتیجه انتخاباتها را فراهم میسازند.
با توجه به حساسیت کار رسانهای در انتخابات و تغییر سطح آگاهی مردم لزوم تغییر در چیدمان رسانهای کاندیدها و تقویت این اصل بیشتر احساس میشود.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 ارزآوری ۲۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی برای کهگیلویه و بویراحمد
- 2 شرور سابقه دار در باشت دستگیر شد
- 3 خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی
- 4 کاهش ۱۵ درصدی ترددهای بیناستانی در جادههای کهگیلویه و بویراحمد
- 5 امحا ماینرهای کشف شده در کهگیلویه و بویراحمد
- 6 رئیس شورای شهر: ترافیک سنگین یاسوج چالش بزرگ پیش روی ماست
- 7 صدور حکم قاطع برای نانوایی متخلف گچسارانی در دام تعزیرات
- 8 خسارت زلزله دهدشت به ۱۰۰۰ واحد مسکونی
-
نشست احزاب اصلاحطلب و اصولگرا با استاندار/ «وحدت» و «همبستگی ملی» فصل مشترک جریانهای سیاسی استان/ گزارش و عکس
-
رئیس فرهنگ و ارشاد گچساران منصوب شد/ ابلاغ
-
مديرعامل شركت نفت گچساران: كتابخانههای شركت نفت گچساران بیش از 6 هزار نفر عضو دارد
-
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر شتاب و روند تکمیل پروژههای عمرانی و خدماتی شهر یاسوج تاکید کرد
-
استاندار: زیرساختهای گردشگری مذهبی توسعه مییابند
-
تذکر رئیسجمهور به منابر، رسانه ملی و نمازهای جمعه: از سخنان تفرقهافکنانه و اختلافبرانگیز بهشدت پرهیز شود
-
«وضعیت حساس کنونی» ؛ جنگ یا صلح؟!
-
«همایونفر» معاون اداره کل مسکن و شهرسازی استان شد/ ابلاغ
-
هتل ورزش یاسوج پس از سالها تکمیل میشود/ آگهی مناقصه
-
لاشه پهپاد هرمس بر دوش یک لر
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!