-
پروژههای کلنگی!؟ چرا هیچ طرحی برای افتتاح در هفته دولت نیست؟/ به بهانه عرایض نماینده کهگیلویه در شورای اداری استان
علی صاحبی -
۱۹ مرداد؛ روزی برای دلسپردگان واژهها
علی سینا رخشنده مند -
روز خبرنگار و شعری از هوش مصنوعی
علی ضامنی پور -
جامعه ای که خبرنگارانش را حفاظت نکند، محکوم به نابینایی است
یادداشت مخاطبان -
برای آنان که صدای دیگراناند
مریم پارسا -
مدیر شایسته کیست؟
یادداشت مخاطبان -
آمارسازی ، پاسخ گریزی، وسکوت در برابر تخلفات گذشته / از استخدام های فله ای تا آمارهای صوری / دفتر آمار، نه دفتر اقدام / وقتی مدیر ارقام، از واقعیت عقب ماند.
ناشناس -
«غلامرضا پناه» ؛ مدیری از تبار بخشندگی
عنایت شیخی -
مردم آزاری به سبک پزشک متخصص
پیام واحد -
آب هست، اما برای دیگران!!!
سعید صفا دوست
اَفتونیوز بررسی میکند:
تاثیر رسانه در تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی
اما نقدی که بر رویه تبلیغات کاندیداهای استان مطرح است و قطعا شامل تمام افراد حاضر در صحنه می شود اکتفا به روش های قدیمی ،عدم فضاسازی رسانه ای و عدم جذب آرای خاکستری جامعه است و این موضوع نه تنها آسیب جدی به پایگاه رای فرد کاندید خواهد زد بلکه به مشارکت مردمی در انتخابات نیز آسیب میزند.

اَفتونیوز| برای بررسی تاثیر رسانه در تبلیغات و تغییرات آن باید ابتدا تعریفی از این واژه داشته باشیم .
اصطلاح رسانه به صورت گسترده برای اشاره به گستره ای از ابزار به کار رفته، گفته می شود که انسان ها در طول تاریخ از آن ها برای ارتباط با هم در مورد یک واقعیت مشترک استفاده کرده اند. رایج ترین موارد از این دست مجموعه ای از تکنولوژی های مدرن ( از چاپ مطبوعاتی گرفته تا اینترنت) است که ارتباطات میان فضا ها، زمان ها و گونه های جمعی را تسهیل می کند.
نمیتوان تاثیر رسانه در زندگی فردی هیچ کدام از ما انسان ها را نادیده گرفت برای مثال شاعران و نویسندگان گمنامی را شاهدیم که به علت نداشتن رسانه نامشان با تاریخ مرور نشد و در یک برهه حذف شدند در حالی که پتانسیل فردی ماندگاری بیشتری داشتند و این جز بی عدالتی های رسانه است لذا ارزش رسانه در زندگی تمام افراد جامعه غیرقابل کتمان است .
رسانه در فضای تبلیغات انتخابات مفهوم گسترده تری شامل بسترسازی ،فضاسازی و معرفی کاندیدای انتخابات را بر عهده دارد با این تفسیر که رسانه صرفا به نشر مطالب و پاسخ دهی مطالب ختم نمیشود بلکه رسانه در مفهوم دقیق تر کی و کجا چه مطلبی نشر داده شود در تبلیغات انتخاباتی مطرح است چرا که گاهی نشر مطالب بدون توجه به بازخورد و پیش بینی نتیجه تنها فعالیت معکوس انتخاباتی است.
از طرف دیگر در ادوار گذشته روش های متفاوتتری جهت تبلیغات پاسخگو بود که امروزه این روش ها نه تنها پاسخگو نیست بلکه زمینه ریزش آرای فرد را نیز به دنبال دارد و در مفهوم ساده تر رسانه در انتخابات به شناخت صحیح جامعه شناسی و روانشناسی حال امروز جامعه بازمیگردد و این عاملی است که اطرافیان کاندیداها هیچ توجهی به آن ندارند .
در بعد استان که بررسی کنیم نحوهی پاسخدهی رسانه به فرهنگ، گفتمان و خواست حوزههای مختلف استان باز میگردد برای مثال اگر در حوزهای از استان نشستهای طایفهای برای کاندیدای خاص ایجاد موج رسانهای داشته باشد در حوزه ی دیگر این شیوه نه تنها پاسخگو نیست بلکه زمینه روی گردانی مردم را نیز فراهم میکند پس شناخت دقیق کاندیداها و طوایف حوزههای مختلف و نگرشهای مردمی باید جز لاینفک تشکیلات رسانهای یک کاندید انتخاباتی باشد.
با افزایش سطح آگاهی و رفتن به سمت مدرنیته در کشور و به تبع آن استان قطعا در خواستههای مردم نیز تغییرات ملموسی رخ داد که این لازمهی تغییر نگرش کاندیداهای انتخاباتی و وعدههایشان و تبلیغات آنها را ضروری میداند.
اما نقدی که بر رویه تبلیغات کاندیداهای استان مطرح است و قطعا شامل تمام افراد حاضر در صحنه می شود اکتفا به روشهای قدیمی، عدم فضاسازی رسانهای و عدم جذب آرای خاکستری جامعه است و این موضوع نه تنها آسیب جدی به پایگاه رای فرد کاندیدا خواهد زد بلکه به مشارکت مردمی در انتخابات نیز آسیب میزند.
از طرف دیگر کاندیداها بدون توجه به تغییر جامعه و مردم با غفلت از سخنان جوانان و اندیشههایشان و گرایش به سمت بزرگان ایلات و طوایف نه تنها سبب دلخوری جوانان را فراهم میسازند بلکه اعتماد عمومی جوانان به بزرگان طوایف و ایلات را نیز دچار خدشهای جبران ناپذیر ساخته اند زیرا جوانان امروزی با توجه به عدم اشتغال و توسعه در استان و داشتن گلایههای فراوان این جامعه امروز استان را ماحصل آرای گذشتگان خود به نمایندگان میدانند و این حذف مطالبهگران و جوانان دلسوز در کنار کاندیداها نه تنها زمینه جذب را فراهم نمیکند بلکه دفع را نیز به همراه خواهد داشت و باید پذیرفت جوانان امروز استان به دنبال راه فراری از بیکاری و ناامیدی هستند و آنان هستند که نتیجه انتخاباتها را فراهم میسازند.
با توجه به حساسیت کار رسانهای در انتخابات و تغییر سطح آگاهی مردم لزوم تغییر در چیدمان رسانهای کاندیدها و تقویت این اصل بیشتر احساس میشود.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 مشکل توزیع کود یارانهای در کهگیلویه و بویراحمد مرتفع شد
- 2 کاهش ۱۸ درصدی سرقت در کهگیلویه
- 3 شهرک صنعتی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود
- 4 کشف ۳۰۸ کیسه آرد قاچاق در کهگیلویه وبویراحمد
- 5 مدیرعامل آبفا استان: تکمیل تصفیهخانه دهدشت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
- 6 ارزآوری ۲۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی برای کهگیلویه و بویراحمد
- 7 شرور سابقه دار در باشت دستگیر شد
- 8 خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی
-
گزارش عملکرد یکساله «تاجگردون» در روز تجلیل از خبرنگاران/ از سرمایهگذاری کلان در گچساران و باشت تا حواشی شهرداری دوگنبدان/ جزییات و تصاویر
-
پتروشیمی چرام و پالایشگاه بهمئی مجوزات لازم را دارند/ اولویت دهدشت، بیمارستان است/ اتحاد در کشور در تاریخ بینظیر بود/ یک تجلیل ماندنی
-
مدیرکل انتقال خون: در شاخصهای اهدای خون جزو سه استان برتر کشور هستیم/ مشارکت پایین جوانان و بانوان چالش اصلی اهدای خون است
-
مسئولیت جوان هماستانی در صنعت نفت و گاز + عکس
-
امضای تفاهمنامه همکاری میان هلدینگ خلیجفارس و بانک رفاه/ تأمین مالی طرحهای صنایع پلیمر گچساران و پتروشیمی دهدشت در اولویت اول همکاری
-
هیئت رئیسه شورای شهر دوگنبدان انتخاب شدند/ جزییات
-
مهار آتشسوزی در مرکز ضایعاتی دوگنبدان با تلاش آتش نشانان
-
ضارب خیابانی بانوی گچسارانی دستگیر شد
-
کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ ایستگاه شتابنگار زلزله نسل جدید راهاندازی کرد
-
رفع ابهام رئیس اورژانس استان از تعطیلی موقت یک پایگاه در زیلایی
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!