یادداشت
گفتگو و گزارش

وضعیت خانه‌های سازمانی در دهدشت؛ وقتی قانون برای برخی افراد اجرا نمی‌شود!

طی اطلاعات رسیده به این پایگاه خبری تعداد ۱۸ خانوار به صورت فراقانونی در خانه های سازمانی شهر دهدشت ساکن هستند و اسامی نیز از طریق اداره راه و شهرسازی به دادستانی ابلاغ شد.

وضعیت خانه‌های سازمانی در دهدشت؛ وقتی قانون برای برخی افراد اجرا نمی‌شود!

اَفتونیوز| خانه سازمانی به خانه‌هایی اطلاق می‌شود که از طرف وزارتخانه‌ها یا موسسات دولتی و یا وابسته به دولت در اختیار متصدیان مشاغل معینی در دوره تصدی آن شغل برای مدت معینی برای سکونت گذاشته می‌شود.

به گزارش افتونیوز، طبق اطلاعات رسیده به این پایگاه خبری تعداد ۱۸ خانوار به صورت فراقانونی در خانه‌های سازمانی شهر دهدشت ساکن هستند که اسامی نیز از طریق اداره راه و شهرسازی به دادستانی ابلاغ شده است.

برای اطلاع از قوانین مربوط به خانه‌های سازمانی، با مدیریت راه و شهرسازی شهرستان کهگیلویه که متولی این خانه های سازمانی است در مورد تعداد خانه ها در دهدشت و نحوه و میزان سال سکونت هر خانوار را از وی جویا شدیم.

روح الله همتیان‌پور به خبرنگار افتونیوز گفت: تعداد ۸۱ خانه سازمانی در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که در اختیار ادارات مختلف هستند و اولویت با افراد غیربومی جهت استفاده بوده و حالا اگر افراد غیربومی نباشند اولویت با افراد بومی است و هر فرد تا ۵ سال می تواند در خانه سازمانی ساکن باشد و حتما باید شهرستان مشغول باشد و سکونت بیشتر از ۵ سال در این خانه ها باید با دستور وزیر باشد.

وی درباره اینکه اگر فردی بیش‌تر از موعد قانونی ساکن این منازل باشد چه تدابیری وجود دارد گفت: ما لیست را برای دادستان می فرستیم و دادستان دستور تخلیه را برای نیروی انتظامی می فرستد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دهدشت چنین مواردی هست، گفت: بله تعدادی هست و لیست آنها به دادستانی کهگیلویه جهت اقدام قانونی ارسال شده است.

طبق لیست موجود در دفتر سایت افتونیوز، برخی از این افراد سابقه سکونت تا ۸ سال نیز دارند و اینکه طبق چه رابطه‌ای تا کنون اقدامی صورت نگرفته است خود جای سوال بسیاری دارد.

اگر امکاناتی در یک شهر برای کارمندان وجود نداشته باشد همه ی کارمندان در نداشتن امکانات شریک هستند اما اگر امکانات باشد و بی‌عدالتی در تخصیص امکانات و تقدم رابطه بر ضابطه باشد نارضایتی‌ها فزونی می‌یابد.

امیدواریم طبق گفته رئیس راه و شهرسازی کهگیلویه، دادستانی به این بی‌عدالتی ورود کرده و زمینه‌ی استفاده از امکانات دولتی برای سایر افراد نیز فراهم شود نه اینکه عده ای محدود به صورت نامحدود مجاز به استفاده از امکانات دولتی باشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 بهزیستی 1402/8/17 21:48:35

    وقتی دراداره بهززستی دهدشت حراست اداره شش سال درخانه سازمانی است وتوجهی به خواسته سایرکارکنان ندارندمارا یاد ضرب المثل هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که نمک بگندد حالا ایشون میخاد جلوی تخلفات دیگران رابگیرد

    پاسخ
  • 2 مطلع 1402/8/16 14:35:36

    سر و صحابی تو دهدشت نیست کافیه همراه با نماینده باشی. تا اخر عمر میتونی تو این خونه ها باشی حتا اگر فرمانداری و دادگستری و استانداری و راه و شهرسازی و ... همش بذارن رو هم نمیتونن کسی که مستحضر به پشتیبانی نماینده هست را از این خونه ها بیرون کنند. شما رسانه ها هم آب در هاون نکوبید

    پاسخ
    • 2 - 1 بهزییتی پاسخ به : مطلع 1402/8/18 8:3:2

      چرانظر منو منتشر نکردی

سایر اخبار
برگزدیدها