یادداشت
گفتگو و گزارش

پایانه مسافربری دهدشت؛ مکانی تزیینی یا جایی برای خدمات مسافرت؟! / وقتی نظم شهری فدای بی‌قانونی می‌شود

ترمینال یک شهر جز اصلی ترین موارد برای گردشگر یا مسافران ورودی به یک شهر است و قطعا نظم این مکان نشانگر نظم حمل و نقل عمومی شهرستان است. ترمینال دهدشت را اگر به یک مکان تزئینی شبیه کنیم قطعا اغراق نکرده ایم و عمده ی مسافرین خروجی از این شهر روبروی پارک جنگلی سوار می شوند !!!

پایانه مسافربری دهدشت؛ مکانی تزیینی یا جایی برای خدمات مسافرت؟! / وقتی نظم شهری فدای بی‌قانونی می‌شود

اَفتونیوز| ترمینال یک شهر جز اصلی ترین موارد برای گردشگر یا مسافران ورودی به یک شهر است و قطعا نظم این مکان نشانگر نظم حمل و نقل عمومی شهرستان است .

اصلی ترین کارکرد ترمینال جابه جایی مسافر و سپس سایر خدمات از جمله راحتی و آسایش مسافرین ک مراجعه کنندگان به این مکان است‌.

پایانه مسافربری دهدشت را اگر به یک مکان تزئینی تشبیه کنیم قطعا اغراق نکرده ایم چرا که عمده‌ی مسافران خروجی از این شهر که قصد سفر با خودروی سواری بین‌شهری دارند روبروی پارک جنگلی سوار می شوند !!!

قانون فصل الخطاب که نباشد نظم از بین می رود و سرانجامش می شود آنچه در دهدشت در حال وقوع است آیا مکانی که مسافران سوار می شوند از لحاظ نظم و مکان استراحت رانندگان جای درستی است؟ اگر قرار است تاکسی‌های بین شهری در این مکان مسافر سوار کنند پس فلسفه احداث پایانه مسافربری و اینهمه هزینه چه بود؟

راننده تاکسی که مجبور است بابت صورت وضعیت هزینه ای را به مسئول پایانه، پرداخت کند بابت کدام خدمات این هزینه را پرداخت می کند؟بی نظمی و شلوغی این قسمت که ورودی شهر است و همیشه نیز ترافیک سنگین دارد چه ذهنیتی را به ذهن میهمانان شهر دهدشت متبادر می سازد؟

در توجیه این مورد از عدم موقعیت درست احداث پایانه مسافربری سخن گفته می شود در حالی که در مقایسه با گچساران در همین استان این توجیه بیشتر بازی با کلمات است یعنی چون در گچساران پایانه مسافربری نزدیک به خروجی به سمت یاسوج و شیراز است باید مسافران بهبهان و دیگر نقاط جای دیگری بایستند؟؟

پس نظم شهری و قانون کجای قصه است؟ متولی این بی نظمی و دوری از فرهنگ شهری و ظلم به رانندگان که سالانه هزینه می‌پردازند چه ارگانی است؟

فرهنگ و نظم شهری بادآورده و با زمان به دست نمی آید بلکه باید آموزش داد و حتی گاهی سخت گرفت و جریمه کرد تا راه نادرستی درست شود و این مصداق بارزی از شیوه ی روش نادرست است که باید حتی از طریق قوه قهریه نیز جلوی آن گرفته شود .

اتفاق یک بار رخ می دهد و اما برای عمری درس عبرت می شود اگر در این بی نظمی که توسط رانندگان در این مکان ایجاد می کنند اتفاقی رخ دهد آیا وجدان بیداری از مسئولان خود را مسبب این عامل می دانند؟

پشت میز نشستن راحت ترین کار است اما اینکه صرفا هدف پر کردن رزومه کاری باشد شیوه ای درست نیست و بهتر است ظرافت ها و ظرفیت های زندگی شهری لحاظ شود و مسئولان نگران نگاه دیگران به این شهر باشند .

البته این بدین معنی نیست که پایانه دهدشت بدون مشکل است چنانچه بارها عکس سرویس بهداشتی این مکان عمومی موجب انتقادهای بسیاری شد و قطعا اگر متولیان این مکان سعی در ایجاد خدمات بهتر داشته باشد در کمرنگ کردن بی‌قانونی صورت گرفته شده به موازات خود می تواند نقش داشته باشد نه صرفا هدفش دریافت صورتحساب از رانندگان باشد.

 در این گزارش سعی شد لزوم نظم شهری و قانون را یادآوری کرد شاید گوشی برای شنیدن باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ش.دوهنده 1402/7/23 7:55:7

    دهدشت دقیقا مصداق شهر هرت و بی قانون شده. همین نقطه روزانه شاهد تصادف و ترافیک اعضاب خرد کن هستیم. مسئولان شهر خم نمیدونم چرا در برار این بی قانونی کاری انجام نمیدهن.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها