یادداشت
گفتگو و گزارش

مشاور اتاق بازرگانی یاسوج مطرح کرد:


کهگیلویه و بویراحمد رتبه آخر گردشگری ایران

مشاور اتاق بازرگانی یاسوج تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد براساس آخرین آمارهای به ثبت رسیده در سامانه وزارت میراث فرهنگی، رتبه آخر گردشگری را در ایران به ثبت رسانده است

کهگیلویه و بویراحمد رتبه آخر گردشگری ایران

اَفتونیوز| امین منوچهری در نشست دولت و بخش خصوصی کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد گفت: بر اساس آمار و اطلاعات، گردشگری استان از نظر ورودی گردشگران داخلی و خارجی در رتبه آخر کشور قرار دارد.

مشاور اتاق بازرگانی یاسوج تاکید کرد: بر اساس سامانه گردشگری معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت گردشگری در ۱۱ منطقه نمونه گردشگری استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از جمله ماپرویز، قلات گناوه، شلالدون، دشتک دیل، موگرمون و کاکان هیچ‌گونه اقدام مؤثری در حوزه گردشگری صورت نگرفته است.

منوچهری به وضعت کنونی ساماندهی تنگ مهریان هم اشاره و خاطرنشان کرد: اگر این تنگه براساس یک طرح جامع گردشگری ساماندهی نشود به وضعیت آبشار یاسوج دچار می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد سرانجام تنگه زیبای مهریان همانند آبشار یاسوج نشود.

به گزارش ایلنا، از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان چهار فصل یاد می‌شود و یاسوج مرکز آن، پایتخت طبیعت ایران نام دارد.

هزاران منطقه و مکان گردشگری طبیعی و خدادادی در این استان می‌تواند سرمنشأ ترویج و رونق گسترده صنعت توریسم و گردشگری باشد که بدنبال آن باعث رفع بسیاری از آمارهای نگران کننده بیکاری جوانان این مناطق شود.

متاسفانه به نظر می‌رسد گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت و شرایط خوبی را اکنون طی نمی‌کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 شهروند 1402/6/24 14:0:31

    اشکالی نداره ما درتمام شاخص ها از آخر اولیم .وقتی که هیچ دولتی در طول ۱۰۰ سال تا کنون به فکر توسعه این استان نبوده ودر آینده هم نخواهند بود . پیشنهاد می شود جهت امید به آینده جوانان و فرزندان عزیزمان ۱ - کهگیلویه وبهمئی به خوزستان ۲- گچساران به بوشهر ۳- بویراحمد علیا به فارس ۴- بویراحمد سفلی به استان اصفهان الحاق گردد . تا خیال همه از این بی عدالتی ها علیرغم مستعد بودن استان از لحاظ نفت وگاز ، ومعادن راحت شود.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها