-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
- گفتگو و گزارش
- 0
- پنج شنبه , 23 شهریور 1402 -AM -12:22
ناوگان عمومی شهر یاسوج ۶۰۰ تاکسی و ۲۱ اتوبوس از رده خارج دارد!
یاسوج_ ناوگان عمومی شهر یاسوج با وجود ۶٠٠ تاکسی و ۲۱ اتوبوس از رده خارج به تقویت نیاز دارد و این در حالیست که تنها ۵ اتوبوس در این شهر فعالیت می کند.

اَفتونیوز| پژمان امیدی: ناوگان عمومی حلقه مهم زنجیره حمل و نقل شهری و برون شهری بوده که عدم توجه به مباحث به روز رسانی و ساماندهی، میتواند سبب ایجاد گرههای مختلف در تردد شود.
ساختاری که معیوب بودنش در فصل بازگشایی مدارس بیش از هر زمانی به چشم خورده و ترافیک حاصل از خودروهای تک یا دو سرنشین در سایه ضعف ناوگان عمومی نمایان است.
فرسودگی ۵٠ درصدی تاکسیها
شهر یاسوج به عنوان پیشانی کهگیلویه و بویراحمد و با رشد مهاجر پذیری سریعش طی سالهای اخیر، دست بالایی در توسعه ناوگان عمومی نداشته و قریب به ۵٠ درصد تاکسیهای این شهر فرسوده است.

مرکز استانی که بیشترین جمعیت را در بین شهرهای استان دارا است، ۱٠ سال با بروز رسانی شبکه حمل و نقل عمومی فاصله داشته و بیش از ۹٠ درصد اتوبوسهایش نیز فرسوده و غیر قابل استفاده است.
شاید عجیب باشد اما یاسوج، تنها ۵ دستگاه اتوبوس قابل استفاده در شهر دارد و این ضعف در حالی شکل گرفته که بر اساس آمارهای سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج، برای جا به جایی دانشجویان به تنهایی ۵٠ اتوبوس نیاز است.
حال باید از مسئولان پرسید که آیا جا به جایی جمعیت ۲٠٠ هزار نفری با ۵ دستگاه اتوبوس امکان پذیر است؟.
حتی ایستگاههای اتوبوس شهر تنها در حد یک تابلو بوده و ظرفیتی برای انتقال مسافر ایجاد نشده است.
از سویی دیگر عقب افتادگی در نوسازی ناوگان عمومی موج میزند و تاکنون اقدام مؤثری ایجاد نشده است.
۶٠٠ تاکسی فرسوده داریم
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: ۶٠٠ دستگاه تاکسی از مجموع یکهزار و ۵۲ تاکسی سواری و ون یاسوج فرسوده است.
عبدی دانش مقدم صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: تنها مرکز استانی هستیم که جابجایی مسافر با ناوگان عمومی مناسب وجود نداشته و شبکه حمل و نقل درون شهری به نوعی از رده خارج شده است.
وی با بیان اینکه ۶۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه ون و ۱۵۰ دستگاه مینی بوس برای خدمات دهی مناسب، مطلوب و کامل در شهر یاسوج نیاز داریم، تصریح کرد: از ۲۶ دستگاه اتوبوس تنها ۵ دستگاه نوسازی شده و با چنین ظرفیت محدودی نیز امکان جا به جایی مسافر وجود ندارد.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: تاکسیهای فرسوده نیازمند تسهیلات و حمایت از سوی دولت برای بازسازی و یا ارائه خودروی جدید هستند.
دانش مقدم با اشاره به اینکه استقبال از ظرفیت حمل و نقل اتوبوس به دلیل پایین بودن تمکن مالی مردم و تورم نسبت به سالهای قبل بهتر شده، ابراز داشت: متأسفانه ضعف زیرساخت حمل و نقل عمومی دست ما را برای بهبود ظرفیتها خالی گذاشته است.
ورشکستگی مینی بوس های خصوصی
دانش مقدم گفت: تنها برای حمل و نقل دانشجویان شهر یاسوج به ۵۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم و ۱۳۰ دستگاه مینی بوس بخش خصوصی قبل از کرونا در شهر یاسوج فعال بود که در ایام شیوع کرونا به دلیل ورشکستگی، ۷۰ راننده مجبور به فروش آنها شدند.
دانش مقدم با اشاره به اینکه حتی یک دستگاه خودرو در ۱۰ سال اخیر به ناوگان عمومی یاسوج اضافه نشد، ابراز داشت: نشستهایی با محوریت رفع مشکلات ناوگان عمومی استان برگزار شده، اما به جایی نرسیده است.
وی با تاکید بر اینکه حداقل ۲۰۰ دستگاه خودرو مجوز و امتیاز تاکسی گرفتهاند، اظهار کرد: این خودروها از جلوی پلیس راه عبور میکنند و وظیفه اصلی که جابجایی مسافر در شهر است را انجام نمیدهند.
تاکسیها شوتی شدند
دانش مقدم خاطرنشان کرد: برخی از تاکسیهایی که باید در شهر یاسوج خدمات رسانی کنند در سایر استانها به کارها و شغلهای دیگر مشغول شده و یا به اصطلاح شوتی شدند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج از دیگر مشکلات موجود شهر را خودروهای شخصی مسافر بر دانست و گفت: باید در همه ظرفیتهای زیرساخت ناوگان عمومی ارتقا و ساماندهی محقق شود.
شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، سالها از ضعف ناوگان عمومی رنج میبرد و عدم توسعه این بخش سبب شده تا جانهای زیادی به واسطه آلایندگی و ضعف ایمنی خودروهای فرسوده در خطر باشد و از سویی هزینههای سوخت تاکسیها با توجه به مستهلک بودن به شکل نجومی افزایش یابد که این مسئله ورود جدی متولیان کشوری به ساماندهی این شرایط اسفبار را طلب میکند.
گزارش : پژمان امیدی
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!