-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
- گفتگو و گزارش
- 0
- یکشنبه , 19 شهریور 1402 -PM -02:58
شرایط بغرنج حمل و نقل در شهر یاسوج
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: زیرساختهای حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.

اَفتونیوز| رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: زیرساختهای حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.
«عبدی دانش مقدم» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: حمل و نقل مسافر در شهر یاسوج معیوب است و نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد و درخواست ورود وزیر کشور به این مساله را داریم.
وی اظهارکرد: ناوگان حمل و نقل شهر یاسوج فرسوده و از رده خارج هستند بطوریکه از مجموع ۱۰۵۲ دستگاه تاکسی سواری و خودرو ون این شهر، بیش از ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده و از رده خارج هستند. همچنین از ۲۶ دستگاه اتوبوس تنها ۵ دستگاه فعال، سالم و نوسازی شده داریم.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: استقبال از اتوبوس بدلیل پایین بودن تمکن مالی مردم و تورم نسبت به سالهای قبل بهتر شده اما با ۵ دستگاه اتوبوس چطور میتوان خدمات رسانی کرد. حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه ون و ۱۵۰ دستگاه مینی بوس برای خدمات دهی مناسب، مطلوب و کامل در شهر یاسوج نیاز داریم اما دستمان خالی است.
دانش مقدم تصریح کرد: واقعا دلم برای مردم و شهر یاسوج با این وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی می سوزد. برخی خطوط شهر یاسوج اگر ۲۰ اتوبوس داشته باشند، هنوز هم کم است و جوابگو نیست.
وی ادامه داد: حداقل ۲۰۰ دستگاه تاکسی که مجوز و امتیاز تاکسی گرفته اند راحت از جلوی پلیس راه خارج می شوند و در هر روز حتی کسی سرویس در سطح شهر انجام نمی دهند. برخی از تاکسی هایی که باید در شهر یاسوج خدمات رسانی کنند از این شهر خارج شده اند و در سایر استانها به کارها و شغلهای دیگر مشغول شده اند. برخی تاکسی هایی که باید در سطح شهر به مردم خدمات رسانی کنند و مردم را جابجا کنند «شوتی» شده اند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج عنوان کرد: تاکسیها فرسوده نیازمند تسهیلات و حمایت از سوی دولت برای بازسازی و خودرو جدید هستند و برخیها هم که دنبال دریافت تسهیلات هستند از سوی بانکها مساعدت و همکاری نمی شوند.
دانش مقدم تاکید کرد: یکی از مشکلات ناوگان عمومی شهر یاسوج را خودروهای شخصی عنوان و تاکید کرد: بیشتر خودروهای شخصی کارمندان هستند.
وی اظهارکرد: ۱۳۰ دستگاه مینی بوس خصوصی قبل از کرونا در شهر یاسوج وجود داشت که در ایام کرونا ورشکست کردند و ۷۰دستگاه از این تعداد مجبور به فروش شدند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: بدلیل اینکه بیش از ۱۰سال است که حتی یک دستگاه خودرو به ناوگان عمومی شهر یاسوج اضافه نشده، زیرساختهای حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.
دانش مقدم افزود: در سال گذشته استاندار دستور داد که طی نشستی مشکلات حمل و نقل شهر یاسوج بررسی و حل شود اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است.
وی عنوان کرد: تنها برای پوشش ایاب و ذهاب و حمل و نقل دانشجویان دانشگاهی شهر یاسوج نیاز به ۵۰ دستگاه اتوبوس داریم بنابراین نیاز است که استاندار بصورت ویژه به این مشکل و معضل ورود کند و اعتبار ویژه از محل اعتبارات استانی و کشوری اختصاص داده شود و یک بار برای همیشه این مشکل برطرف شود.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: این سازمان باید هم اکنون ۹۰ دستگاه اتوبوس می داشت که هر کدام به قیمت ۴۰ میلیون تومان خریداری شده بودند، بیشتر این تعداد اتوبوس(۵۰ دستگاه) به بخش خصوصی واگذار شده که هم اکنون ۲۶ دستگاه اتوبوس داریم و تنها ۵ دستگاه سالم است، اتوبوس های واگذاری به بخش خصوصی پس از اتمام تعهد ۱۰ ساله از شهر یاسوج به سایر استانها رفتند و هم اکنون در عسلویه و سایر استانها کار می کنند و ما هم اکنون برای حمل و نقل مردم و شهروندان مشکل داریم.
دانش مقدم با بیان اینکه در شهر یاسوج سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب نداریم، ادامه داد: در سطح شهر فاقد ایستگاه و سایه بان هستیم، یک اتوبوس از زمان حرکت تا زمان برگشت به ایستگاه ۴۵ دقیقه طول می کشد و نگاه صرف درآمدزایی به این ناوگان نباید باشد چراکه جهت خدمات دهی و رفاه حال مردم و شهروندان است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!