-
پروژههای کلنگی!؟ چرا هیچ طرحی برای افتتاح در هفته دولت نیست؟/ به بهانه عرایض نماینده کهگیلویه در شورای اداری استان
علی صاحبی -
۱۹ مرداد؛ روزی برای دلسپردگان واژهها
علی سینا رخشنده مند -
روز خبرنگار و شعری از هوش مصنوعی
علی ضامنی پور -
جامعه ای که خبرنگارانش را حفاظت نکند، محکوم به نابینایی است
یادداشت مخاطبان -
برای آنان که صدای دیگراناند
مریم پارسا -
مدیر شایسته کیست؟
یادداشت مخاطبان -
آمارسازی ، پاسخ گریزی، وسکوت در برابر تخلفات گذشته / از استخدام های فله ای تا آمارهای صوری / دفتر آمار، نه دفتر اقدام / وقتی مدیر ارقام، از واقعیت عقب ماند.
ناشناس -
«غلامرضا پناه» ؛ مدیری از تبار بخشندگی
عنایت شیخی -
مردم آزاری به سبک پزشک متخصص
پیام واحد -
آب هست، اما برای دیگران!!!
سعید صفا دوست
- گفتگو و گزارش
- 0
- یکشنبه , 19 شهریور 1402 -PM -02:58
شرایط بغرنج حمل و نقل در شهر یاسوج
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: زیرساختهای حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.

اَفتونیوز| رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: زیرساختهای حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.
«عبدی دانش مقدم» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: حمل و نقل مسافر در شهر یاسوج معیوب است و نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد و درخواست ورود وزیر کشور به این مساله را داریم.
وی اظهارکرد: ناوگان حمل و نقل شهر یاسوج فرسوده و از رده خارج هستند بطوریکه از مجموع ۱۰۵۲ دستگاه تاکسی سواری و خودرو ون این شهر، بیش از ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده و از رده خارج هستند. همچنین از ۲۶ دستگاه اتوبوس تنها ۵ دستگاه فعال، سالم و نوسازی شده داریم.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: استقبال از اتوبوس بدلیل پایین بودن تمکن مالی مردم و تورم نسبت به سالهای قبل بهتر شده اما با ۵ دستگاه اتوبوس چطور میتوان خدمات رسانی کرد. حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه ون و ۱۵۰ دستگاه مینی بوس برای خدمات دهی مناسب، مطلوب و کامل در شهر یاسوج نیاز داریم اما دستمان خالی است.
دانش مقدم تصریح کرد: واقعا دلم برای مردم و شهر یاسوج با این وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی می سوزد. برخی خطوط شهر یاسوج اگر ۲۰ اتوبوس داشته باشند، هنوز هم کم است و جوابگو نیست.
وی ادامه داد: حداقل ۲۰۰ دستگاه تاکسی که مجوز و امتیاز تاکسی گرفته اند راحت از جلوی پلیس راه خارج می شوند و در هر روز حتی کسی سرویس در سطح شهر انجام نمی دهند. برخی از تاکسی هایی که باید در شهر یاسوج خدمات رسانی کنند از این شهر خارج شده اند و در سایر استانها به کارها و شغلهای دیگر مشغول شده اند. برخی تاکسی هایی که باید در سطح شهر به مردم خدمات رسانی کنند و مردم را جابجا کنند «شوتی» شده اند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج عنوان کرد: تاکسیها فرسوده نیازمند تسهیلات و حمایت از سوی دولت برای بازسازی و خودرو جدید هستند و برخیها هم که دنبال دریافت تسهیلات هستند از سوی بانکها مساعدت و همکاری نمی شوند.
دانش مقدم تاکید کرد: یکی از مشکلات ناوگان عمومی شهر یاسوج را خودروهای شخصی عنوان و تاکید کرد: بیشتر خودروهای شخصی کارمندان هستند.
وی اظهارکرد: ۱۳۰ دستگاه مینی بوس خصوصی قبل از کرونا در شهر یاسوج وجود داشت که در ایام کرونا ورشکست کردند و ۷۰دستگاه از این تعداد مجبور به فروش شدند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: بدلیل اینکه بیش از ۱۰سال است که حتی یک دستگاه خودرو به ناوگان عمومی شهر یاسوج اضافه نشده، زیرساختهای حمل و نقل در سطح این شهر بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که حمل و نقل ندارد.
دانش مقدم افزود: در سال گذشته استاندار دستور داد که طی نشستی مشکلات حمل و نقل شهر یاسوج بررسی و حل شود اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است.
وی عنوان کرد: تنها برای پوشش ایاب و ذهاب و حمل و نقل دانشجویان دانشگاهی شهر یاسوج نیاز به ۵۰ دستگاه اتوبوس داریم بنابراین نیاز است که استاندار بصورت ویژه به این مشکل و معضل ورود کند و اعتبار ویژه از محل اعتبارات استانی و کشوری اختصاص داده شود و یک بار برای همیشه این مشکل برطرف شود.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: این سازمان باید هم اکنون ۹۰ دستگاه اتوبوس می داشت که هر کدام به قیمت ۴۰ میلیون تومان خریداری شده بودند، بیشتر این تعداد اتوبوس(۵۰ دستگاه) به بخش خصوصی واگذار شده که هم اکنون ۲۶ دستگاه اتوبوس داریم و تنها ۵ دستگاه سالم است، اتوبوس های واگذاری به بخش خصوصی پس از اتمام تعهد ۱۰ ساله از شهر یاسوج به سایر استانها رفتند و هم اکنون در عسلویه و سایر استانها کار می کنند و ما هم اکنون برای حمل و نقل مردم و شهروندان مشکل داریم.
دانش مقدم با بیان اینکه در شهر یاسوج سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب نداریم، ادامه داد: در سطح شهر فاقد ایستگاه و سایه بان هستیم، یک اتوبوس از زمان حرکت تا زمان برگشت به ایستگاه ۴۵ دقیقه طول می کشد و نگاه صرف درآمدزایی به این ناوگان نباید باشد چراکه جهت خدمات دهی و رفاه حال مردم و شهروندان است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 مشکل توزیع کود یارانهای در کهگیلویه و بویراحمد مرتفع شد
- 2 کاهش ۱۸ درصدی سرقت در کهگیلویه
- 3 شهرک صنعتی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود
- 4 کشف ۳۰۸ کیسه آرد قاچاق در کهگیلویه وبویراحمد
- 5 مدیرعامل آبفا استان: تکمیل تصفیهخانه دهدشت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
- 6 ارزآوری ۲۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی برای کهگیلویه و بویراحمد
- 7 شرور سابقه دار در باشت دستگیر شد
- 8 خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی
-
گزارش عملکرد یکساله «تاجگردون» در روز تجلیل از خبرنگاران/ از سرمایهگذاری کلان در گچساران و باشت تا حواشی شهرداری دوگنبدان/ جزییات و تصاویر
-
پتروشیمی چرام و پالایشگاه بهمئی مجوزات لازم را دارند/ اولویت دهدشت، بیمارستان است/ اتحاد در کشور در تاریخ بینظیر بود/ یک تجلیل ماندنی
-
مدیرکل انتقال خون: در شاخصهای اهدای خون جزو سه استان برتر کشور هستیم/ مشارکت پایین جوانان و بانوان چالش اصلی اهدای خون است
-
مسئولیت جوان هماستانی در صنعت نفت و گاز + عکس
-
امضای تفاهمنامه همکاری میان هلدینگ خلیجفارس و بانک رفاه/ تأمین مالی طرحهای صنایع پلیمر گچساران و پتروشیمی دهدشت در اولویت اول همکاری
-
هیئت رئیسه شورای شهر دوگنبدان انتخاب شدند/ جزییات
-
مهار آتشسوزی در مرکز ضایعاتی دوگنبدان با تلاش آتش نشانان
-
ضارب خیابانی بانوی گچسارانی دستگیر شد
-
کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ ایستگاه شتابنگار زلزله نسل جدید راهاندازی کرد
-
رفع ابهام رئیس اورژانس استان از تعطیلی موقت یک پایگاه در زیلایی
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!