یادداشت
گفتگو و گزارش

در جلسه هم اندیشی معتمدین شهرستان باشت با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مطرح شد:


خبر گرامی از تخصیص ۷۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرستان/ هاشمی مهر : امکان دخالت سیستماتیک در انتخابات وجود ندارد

جلسه هم اندیشی معتمدین شهرستان باشت با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سید جواد هاشمی مهر برگزار شد

خبر گرامی از تخصیص ۷۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرستان/ هاشمی مهر : امکان دخالت سیستماتیک در انتخابات وجود ندارد

اَفتونیوز|جلسه هم اندیشی معتمدین شهرستان باشت با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سید جواد هاشمی مهر برگزار شد .

در این نشست نادرگرامی فرماندار باشت اظهار داشت: در این دعوتی که از معتمدین داشتیم از دو جریان فعالی که در کشور هستند با نسبت مساوی دعوت کردیم و تلاش شد که افراد معتمد و مطلع روستا و شهر را دعوت کنیم

وی ادامه داد: موضوع نشست،صحبت های ابتدای سال مقام معظم رهبری در مورد امینت ،مشارکت ،مراقبت و سلامت انتخابات ۱۴۰۲ است که دشمنان قسم خورده نظام دنبال این هستند که حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کنند و با توجه به تورم و مشکلات معیشتی قصد سرد کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب داشته باشند

وی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه نمی خواهم وارد فضای انتخاباتی شویم و ضمن رعایت اصل بی طرفی مردم از مبلغین،معتمدین ،امام جمعه ،اعضای شورای تامین و با حضور جناب هاشمی مهر قصد هم اندیشی در این خصوص داریم .

گرامی افزود: شهرستان باشت با ۲ شهر و ۲بخش و ۱۲۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۲۱۶۰۰ نفر معمولا یک قطب سیاسی است اما با وجود حساسیت در انتخابات تا به حال شاهد درگیری یا بی نظمی بعد از انتخابات در این شهرستان نبودیم .

فرماندار باشت خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب به دلیل نبود امکانات رفاهی شاهد مهاجرت مردم باشت به گچساران بودیم به طوری که ۴۰ درصد مردم گچساران را طوایف باوی تشکیل می دهند

وی ادامه داد :اما در این سال ها با توجه به افزایش امکانات به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد مهاجرت معکوس به شهر باشت و روستاهای آن هستیم.

با توجه به هفته دولت و لزوم گزارش دهی خدمات دولت فرماندار باشت خاطر نشان کرد :تخصیص بودجه سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۷۰ درصد بوده است که این خود دستاورد بزرگی است .

وی ادامه داد: مصوبات خوبی در سفر اول هیئت دولت داشتیم و اعتبارات خیلی خوبی نیز بوده است اما در سفر دوم هیئت دولت ۷۰۰-۶۰۰میلیارد تومان پروژه های مصوب شهرستان بوده که طی سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳  و باید برای تخصیص آن ها  تلاش کرد .

وی افزود:از محل مسئولیت های اجتماعی نفت سهم نماینده ۲۲۰ میلیارد در سفر اخیر به شهرستان تخصیص دادند که با توجه به محرومیت شهرستان باشت بالای ۵۰ درصد این بودجه به باشت اختصاص داده می شود

وی افزود: ما پروژه ها را تعریف و به نماینده جهت ابلاغ به شرکت نفت تحویل دادیم .

گرامی ادامه داد: امیدواریم در نیمه ی دوم سال با تخصیص اعتبارات پیش بینی شده شاهد کارگاهی از پروژه های عمرانی در شهرستان باشیم .

فرماندار خاطر نشان کرد: اعتبارات تملک دارایی شهرستان ۱۰۶ میلیارد تومان بوده است .

فرماندار در پایان با توجه به بودجه تملک دارایی سال گذشته که ۵۱ میلیارد تومان بوده گفت :بودجه تملک دارایی شهرستان باشت بیشتر از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است .

امام جمعه باشت حجت الاسلام گنجه ای در این دیدار اظهار داشت: جوری از نقایص سخن گفته می شود گویا اصلا رفع شدنی نیستند و نظام در یک سراشیبی سقوط است اما رهبری در جدیدترین اظهارات خود گفتند ما به نوک قله نزدیک هستیم.

وی ادامه داد: انسان وقتی به قله نزدیک باشد خسته است و وقتی که نوک قله را نبیند فکر می کند همه چیز تمام است .

امام جمعه باشت ادامه داد: چون دشمن دید نمیتواند جنگ نظامی راه بیندارد ما را وارد جنگ ترکیبی سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی کرده است .

امام جمعه خاطر نشان کرد : این وضعیت یاس و ناامیدی که از رسانه ها منتشر می شود جهت تلاش بر عدم شرکت در انتخابات است .

وی ادامه داد : انتخابات یکی از مولفه های قدرت ساز است و ما باید بدانیم اگر شرکت نکنیم ایران روز به روز ضعیف تر خواهد شد .

وی ادامه داد: عزیزان ،بزرگان و اساتید ما در فضای مجازی به راحتی تسلیم نشوند و اجازه ندهند دشمن به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد:خدماتی که مردم می بینند خدمات نظام است .

امام جمعه باشت در پایان گفت : درست است که نمایندگان ادوار تلاش می کنند که این خدمات را به نام خود ثبت کنند ما از زحمات آن ها قدردانی می کنیم اما شاید ۱۰ تا ۲۰ درصد پیگیری نماینده موثر باشد و خدمات متعلق به نظام است.

سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست اظهار داشت: قبل از انقلاب در سه نقطه ی یاسوج ،دوگنبدان و دهدشت مکان شهری داشتیم که خارج از این شهرها هیچ آسفالت و آب و برقی نبود.

وی ادامه داد : در همین نقاط شهری هم ساکنین با مشکلات زیادی مواجه بودند.

وی خاطر نشان کرد :اما امروزه در استان شاهد نیستیم که روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب و برق و گاز محروم باشد.

وی ادامه داد :در استان ما شاهد تحولات خوبی به خصوص در ۲ سفر اخیر ریاست جمهور به استان را شاهد بودیم

وی افزود: پروژه های بزرگی مثل جاده دهدشت-پاتاوه ، پتروشیمی گچساران، سد و نیروگاه چمشیر  که استارت آن ها در دوره های قبل زده شده بود در این دولت به بهره برداری رسیدند .

هاشمی مهر افزود : در سفر اول هیئت دولت ۲ روز از تودیع معارفه استاندار می گذشت و با این وجود مصوبات و اعتبارات خوبی داشتیم .

وی ادامه داد اما در سفر دوم با تشکیل سه کارگروه اقتصادی ، عمرانی و فرهنگی -اجتماعی سعی شد تا مشکلات و کمبودهای استان شناسایی شود و نتیجه این هماهنگی ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر بود.

هاشمی مهر خاطر نشان کرد : پروژه های سفر دوم مصوب شده و همزمان با پیگیری های نمایندگان مردم و استاندار در سطح ملی شاهد به ثمر رسیدن این سفرها و اعتبارات هستیم .

هاشمی مهر با اشاره  انتخابات ۱۴۰۲ اظهار داشت در دور گذشته انتخابات مجلس ۹۳ کاندید داشتیم اما امسال در مرحله پیش ثبت نام ۴۰۱ نفر نام نویسی کردند که ۳۸۱ نفر مرد و ۲۰ نفر زن نام نویسی کردند که این نشان دهنده ی افزایش مشارکت است .

هاشمی مهر با توجه به نگرانی در مورد سلامت انتخابات خاطر نشان کرد : این نگرانی همواره بوده اما با توجه به اینکه عناصر انتخابات متنوع و متعدد است امکان دخالت سیستماتیک وجود ندارد .

وی ادامه داد : یکی از اعضای هیئت اجرایی دادستان شهرستان است و همچنین معتمدین انتخاب شده در هیئت اجرایی توسط خود مردم انتخاب می شود .

وی ادامه داد: هیئت اجرایی اعضای شعبه ی انتخابات را تعیین می کنند و این افراد از میان طرفداران همه ی کاندیداها انتخاب می شوند و همچنین ۳ نفر شورای نگهبان ناظر دارد .

وی ادامه داد : مامور نیروی انتظامی ، نماینده فرماندار و بخشدار نیز حضور دارند پس ظرفیتی وجود ندارد که تقلب سیستماتیک رخ دهد .

وی افزود :اما هواداران کاندیدا که بیرون هستند امکان تقلب و دخالت را فراهم می آورند و اینجا شما باید کمک کنید .

هاشمی مهر ادامه داد: اگر ما مجلس ضعیفی انتخاب کنیم دولت ضعیفی نیز خواهیم داشت اما اگر مجلس کارآمد باشد دولت قوی نیز داریم .

هاشمی مهر افزود : در استان ما با توجه به بافت قبیله ای عشیره ای احترام و حرمت معتمدین حفظ می شود تقاضا داریم که جوانان را هشیار کنید تا انتخابی درست و با مطالعه داشته باشند 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد پیش گیری از جرایم انتخاباتی خاطر نشان کرد : توقع داریم اگر شاهد تخلف مدیر یا نهادی جهت حمایت یا استفاده از اموال عمومی له یا علیه کاندیدی بودید با آدرس دقیق اطلاع دهید .

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی خاطر نشان کرد : در شهرستان های تازه تاسیس استان با مشکل عدم وجود نمایندگی ادارات روبرو هستیم که قول هایی از طرف رئیس جمهور داده شد و امیداوریم با پیگیری منتج به نتیجه شود .

هاشمی مهر با اشاره به نگرانی بابت تخلفات ماموران محافظ صندوق ها خاطر نشان کرد: تخلف یک مامور را به یک نهاد ،اداره یا سازمان تعمیم ندهیم نیروی انتظامی و سپاه فرزندان این مرز و بوم هستند و همچنین امنیت ما و کشور مدیون این نیروهاست .

وی در پایان گفت: اما توقع شما بیجا نیست و توصیه می کنیم  بحث عدم دخالت در انتخابات مدنظرشان باشد که آسیب نبینند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها