یادداشت
گفتگو و گزارش

جبارنژاد در نشست با رسانه؛


تب سیاست بیشتر از امور فرهنگی است/ اعتبار ۵۰ میلیاردی سفر دوم رئیس جمهور برای نهاد کتابخانه های استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: المان‌های شهر یاسوج بیشتر بز و دیگر حیوانات است اما المانی که فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد را نشان دهد کمتر دیده می‌شود.

تب سیاست بیشتر از امور فرهنگی است/ اعتبار ۵۰ میلیاردی سفر دوم رئیس جمهور برای  نهاد کتابخانه های استان

اَفتونیوز| محسن جبارنژاد مدیرکل کتابخانه های استان  ظهر امروز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲  در جمع خبرنگاران  و اصحاب رسانه به وضعیت کتابخوانی در استان و چالش های فعالیت در  این اداره کل پرداخت.

جبار نژاد در خصوص وضعیت کتابخوانی در استان  اظهار داشت: ۷۰۰ هزار نسخه کتاب در این استان وجود دارد اما مردم کمتر به خواندن کتاب به شیوه سنتی می‌پردازند و در دست هر شخص یک گوشی است و بیشتر به صورت مجازی مطالعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ نسبت به سایر امور برتری دارد، افزود: در هر جا تفکر و فرهنگ نسبت به سایر امور برتری داشته باشد آن جامعه پیشرفت خواهد کرد و تفکر برای فرهنگ تعیین تلکیف می‌کند و فرهنگ برای سیاست.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تب سیاست در این استان بیشتر از امور فرهنگی است، بیان کرد: بالغ بر ۳۰۰ نفر برای حضور در انتخابات مجلس سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کرده‌اند البته درست است که این موضوع مهم و سرنوشت مردم است اما یک دهم این برای حوزه فرهنگ دغدغه نیست.
جبارنژاد افزود: این حجم از بی‌دردی نسبت به حوزه فرهنگ نگران‌کننده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد کتاب را پیشران حوزه فرهنگ دانست و گفت: هیچ حوزه‌ای قدرت تعیین کنندگی همچون کتاب ندارد. کتاب راه حل امروز ماست و دست برتر دارد البته باید در نظر داشت کتاب کالای لوکس نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید کتابخانه‌های عمومی و تبدیل به امر اجتماعی شود.
جبارنژاد گفت: ۵۰ پانسیون مطالعاتی در این استان وجود دارد که مجوز گرفته‌اند و تعداد این پانسیون‌ها نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار بیشتر است.
وی به ضرورت مشارکت مردم در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: فرهنگ خیری کتاب باید در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کتابخانه‌های عمومی راه بیفتد، اما متأسفانه هنوز در این حوزه کار خاصی صورت نگرفته است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: در دور دوم سفر‌های ریاست جمهوری حدود ۵۰ میلیارد تومان در حوزه کتابخانه‌های استان اختصاص داده شده است و در صورت جذب این اعتبار شاهد  تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها