یادداشت
گفتگو و گزارش

عصر امروز مطرح شد؛


پاسخ «مهدوی مطلق» به سوال خبرنگار اَفتونیوز؛ نظر فرماندار بویراحمد در خصوص عملکرد دولت رئیسی

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: کسی نگران سلامت انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون نباشد.

پاسخ «مهدوی مطلق» به سوال خبرنگار اَفتونیوز؛ نظر فرماندار بویراحمد در خصوص عملکرد دولت رئیسی

اَفتونیوز| «شهرام مهدوی مطلق» جمعه عصر در نشست با خبرنگاران افزود: رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت محور حرکت ما در انتخابات‌ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: کسی نگران سلامت انتخابات نشود و رفتار ما نشان خواهد داد که هیچ خدشه‌ای بر سلامت انتخابات وارد نخواهد شد. اطمینان خاطر را در هر محوری به تمام داوطلبین انتخابات خواهیم داد. کسی از مجموعه فرمانداری نمی تواند از جایگاه فرمانداری له یا علیه داوطلبی در انتخابات امسال استفاده کند.

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه انتخابات برای کشور امنیت آفرین است، خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات در سطح شهرستان تشکیل و کمیته‌ها مشخص شده است.

مهدوی مطلق با اشاره به ادامه فرآیند ثبت نام‌ها، تصریح کرد: ۸۶ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون تا این لحظه ثبت نام کرده که از این تعداد ۷۹ نفر آقا و ۷ نفر خانم هستند.

وی با اشاره به مشکلات شورای شهر یاسوج، ادامه داد: شورای شهر دارای جایگاه قانونی بوده و برآیند رأی مردم است.

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه ما در مجموعه فرمانداری با توجه به خروجی رأی مردم بودن، برای شورای شهر یاسوج احترام قائلیم، عنوان کرد: برخی از خلاءهای قانونی سبب بروز ابهامات می‌شود.

مهدوی مطلق با بیان اینکه یک بار نسبت به برگزاری جلسه اضطراری شورا و تعیین تکلیف ریاست شورا اعلام مکتوب شده است، عنوان کرد: سه بار از طرف فرمانداری نسبت به برگزاری نشست و مشخص شدن وضعیت شورا درخواست مکتوب ارسال و سپس طبق قانون اقدام می‌شود.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی تاکید کرد: شهر یاسوج در بین چهار شهر مهاجرپذیر کشور قرار دارد. آسیب های اجتماعی در شهرستان بویراحمد بالاست که در این زمینه برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به حادثه برخورد تریلر در جلوی پلیس راه یاسوج به شیراز و ۶ کشته و ۲۵ مصدوم در این حادثه گفت: جابجایی پلیس راه یاسوج به شیراز، ساخت رمپ فرار مناسب سازی راه دسترسی کشتارگاه و تغییر مسیر دسترسی این کشتارگاه در حال انجام است.

مهدوی مطلق افزود: در منطقه بلهزار ۲۰ هزار متر آسفالت در حال انجام است و قرار است که در سرآبتاوه ۴۰ هزار متر مربع آسفالت معابر آغاز شود.

وی اظهار کرد: شهرام مهدوی مطلق درخصوص طرح‌های گردشگری یاسوج گفت: در سال‌های گذشته مکان‌های گردشگری بصورت قراردادی به بخش خصوصی داده شده و سلیقه‌ای عمل شده است.
وی گفت: این مکان‌های گردشگری رصد و شناسایی شده‌اند، که با آماده‌سازی طرح جامع گردشگری مدیریت واحدی در بحث طرح‌های گردشگری را خواهیم داشت.
مهدوی مطلق با اشاره به یکی از معضلات این حوزه بیان کرد: در سال‌های گذشته بخش زیادی از اعتبارات و تسهیلات طرح‌های گردشگری منحرف شده‌اند.  
مهدوی مطلق بیان کرد: آبشار یاسوج با نصب کارت پارک در ورودی آبشار باید ساماندهی شود.

فرماندار بویراحمد افزود: تعارضاتی با بخش خصوصی در آبشار یاسوج وجود دارد که در حال پیگیری و حل این موضوع نیز هستیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در خصوص راه آهن اقلید به یاسوج بخشی از کار آن انجام شد که در سفر رئیس جمهور به استان دنبال بودیم تا اعتباری اختصاص داده شود و دنبال و پیگیر هستیم که به سرانجام برسد.

مهدوی مطلق در خصوص ترافیک شهر یاسوج تصریح کرد: معضل ترافیک شهر یاسوج زیرساختی است، به پارکینگ در تراکم ها توجه نشده است، کمیسیون ماده ۱۰۰ باید در یاسوج تعطیل شود و پرداخت جریمه برای حذف پارکینگ در ساخت و سازها معنایی ندارد.

وی در رابطه با نداشتن بالگرد استان و شهرستان بدلیل سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان که در یاسوج مستقر بود، ادامه داد: این مسأله در سطح ملی در حال دنبال و پیگیری است.

مهدوی مطلق در پاسخ سوال خبرنگار اَفتونیوز(عملکرد دولت را در سطوح کلان و استانی چگونه ارزیابی می کنید؟) گفت: دولت سیزدهم یکی از دولت های مظلوم است و وجهه رسانه‌ای اش در بیان عملکردها ضعیف است.
مهدوی مطلق بیان کرد: علارغم انتقادات، این دولت از استعدادهای درون منطقه ای در حوزه اوراسیا و غرب آسیا استفاده کرده است، برا اینکه وابسته به اقتصاد غرب نباشیم، هر چند که ارتباطات بین الملل نیز باید وجود داشته باشد.
مهدوی مطلق اظهار کرد: در مباحث اقتصادی دولت بجای اعمال پوپولیستی و دلخوشی های لحظه ای، صادقانه به مسائل پرداخت، اجرای طرح یارانه و آزادسازی دلار نیمایی از طرح های خوبی بود که اجرا شد ولی به دلیل اینکه خروجی آن در کوتاه مدت مشخص نمی شود، از این جهت ضربه دیده است.


مهدوی مطلق ضمن اشاره ای کوتاه به عملکرد دولت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این دولت پروژه هایی که از ۱۰ سال قبل مطرح بوده، کلنگ زنی شد که از جمله آن پروژه گاز مختار بود، پروژه های پیری مثل پاتاوه دهدشت در این دولت افتتاح شد.
وی گفت: در حوزه راهداری اجرای نیوجرسی که هزینه های سنگینی دارد، در جاده های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد در حال اجرا و بسیاری از مناطق تکمیل شده اند.
مهدوی مطلق در خصوص تصدی گری ادارات کل استانی و اختلاف نظرها افزود: ما هنوز نتوانسته ایم حریف برخی از ادارات کل باشیم به همین دلیل برخی ادارات شهرستان ما بلاتکلیف هستند.
فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: مدیرکل ها موضوعات مدنظر خود را اجرا می کنند و ظرفیت های شهرستانی را نادیده می گیرند.
وی گفت: فرماندار نماینده عالی دولت است که اگر بخواهد پاسخگو باشد، باید مراودات میان مدیران کل و فرماندار وجود داشته باشد و در مسائل مختلف از جمله پروژه ها و انتصابات با فرماندار مشورت شود.
مهدوی مطلق بیان کرد: این رویه غلط همچنان ادامه دارد، حتی در شورای برنامه ریزی و حیطه برنامه و بودجه نیز اختلاف نظر وجود دارد و مدیران کل نظر خود را اعمال می کنند.


وی افزود: در همین شورای برنامه ریزی، گاهاً اتفاق افتاده که فرماندار اولویت را به یک پروژه می دهد، اما بعد از آن و بدون هماهنگی می بینیم که مدیرکل همان اعتبار را برای پروژه مدنظر خود قرار داده است.
فرماندار بویراحمد گفت: کل استان از این موضوع در رنج است و گاهی توسعه های نامتقارنی را شاهد هستیم که به دلیل همین ناهماهنگی‌ها است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/5/21 1:59:8

    نو‌گچساران ابن دوتا نماینده هر سال خونریزی به پا میکنن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها