یادداشت
گفتگو و گزارش

نظارت بر نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد به نظام مهندسی سپرده شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام مهندسی ساختمان در استان نظارت کامل بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشد.

نظارت بر نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد به نظام مهندسی سپرده شد

اَفتونیوز| علی محمد روستا در نشست با اعضای نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اجرای نقشه‌های طرح نهضت ملی مسکن در واحدهای خود مالک، 99 ساله و پیمانماری باید از کانال نظام مهندسی عبور کند.

روستا بر تهیه فرم استاندارد نهضت ملی مسکن توسط نظام مهندسی تاکید کرد و افزود: نظارت فنی در طرح نهضت ملی مسکن بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است و نباید این مهم به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه استان مهندسین توانمندی دارد، خاطرنشان کرد: نظام مهندسی شاکله و راهبر ساخت و سازها بوده و در این خصوص مسئولیت سنگینی برعهده دارد و علت تخلف در ساخت و سازها، نگاه به حوزه مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای بوده در حالی که یک کالای مصرفی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همکاری دستگاه‌های اجرایی با نظام مهندسی را ضروری بوده و لازم است وضعیت دو زمین نظام مهندسی در سی‌سخت و یاسوج تعیین تکلیف شود.

به گفته روستا طرح‌های زیادی در شهر یاسوج نیمه تمام است که نیازمند همراهی و همکاری این سازمان برای به سرانجام رسیدن این طرح‌هااست.

وی عنوان کرد: ساخت و ساز در شهرها، سیما و منظر شهری، طرح تفضیلی، پروژه 45 متری یاسوج، سازه مرکز شهر یاسوج همه نیمه کاره رها شده که برای به سرانجام رسیدن این طرح ها نیازمند همراهی نظام مهندسی هستیم.

 روستا با اشاره به اینکه وضعیت پل سوم و چهارم شهر یاسوج مشخص شود، گفت: این دو پل هرچه سریعتر به سرانجام برسند تا شهر یاسوج در زمان بارش برف و باران با مشکل ترافیکی مواجه نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی مشکلات در شهر یاسوج گفت: در حال ساماندهی کمیسیون ماده 99 و100  شهرداری هستیم تا کارها سلیقه‌ای نشود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها