-
هشتگی برای «زنان گوجهچین» دهدشتی
فضلالله یاری
-
جادههای کهگیلویه و بویراحمد: قاتلان خاموش!
حمیده تابش نژاد
-
زنان گوجه چین؛ پایانِ شب ِ نابرابری سپید نیست!
رفعت کاظمی
-
مرثیههای ناتمام برای «زنان گوجهچین کهگیلویه» چرا با این حجم از غصه و درد نمیمیریم؟!
صیاد خردمند
-
پرسشهای صریح در باره سقوط بالگرد رئیسی
یادداشت سایر رسانه ها
-
تقصیر را گردن مسئولین قبلی نیندازید!
میلاد یزدانپناه
-
انتظار توسعه کهگیلویه بزرگ با نمایندگی موحد سرابی بیش نیست
سید علیرضا تقوی دوست
-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
- «پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
- آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
- روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
- حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
- حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
- خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
- آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
- امید معتمدی: شعر من زاییده «عشق» و«تنهایی» است/ اعتقادی به انتخاب اسم برای اشعارم ندارم/ با نوشتار زبان لری به دستورالعمل دستور فارسی مخالفم
- کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیکهای غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عناوین مهم
- 0
- یکشنبه , 4 تیر 1402 -PM -02:59
اختصاصی اَفتونیوز؛
نبود یک روایت کامل و منصفانه از جمعه خونین یاسوج/«ما همه گناهکاریم»
باید خطاب به سرپرست معاونت عمرانی استاندار گفت، حوزه زیر ساخت(شامل راهداری و سایر دستگاه های مربوطه و...) از زیر مجموعه های معاونت متبوع است پس منطقی و منصفانه نیست همه قصورات را حواله یک دستگاه کرد و بعد از این حادثه تلخ ما نیازمند تحلیلی جامع و کامل هستیم
اَفتونیوز| صیاد خردمند : جمعه خونین یاسوج با همه تلخی اش رخ داد و مردم و افکار عمومی را متاثر کرد، رویه معمول در زمان وقوع چنین رویداد های پیدا کردن مقصر و مقصرین است، هر سازمان توپ را در زمین دیگر می اندازند.
کارشناسان در تحلیل عوامل تصادفات جاده ای معمولا از سه عامل خطای انسانی، جاده و کیفیت خودرو نام میبرند، بی شک در حادثه تلخ نمیتوان با دید تقلیل گرایانه صرفا روی سهم راننده تاکید کرد و باید سایر عوامل را دید و لحاظ کرد.
عیسی شهامت معاون عمرانی استاندار در مصاحبه ای اعلام کرده است، باید با مسببین این تصادف برخورد قانونی شود، وی در ادامه گفته، تقصیرات اداره کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد در سانحه زنجیره ای و مرگبار یاسوج محرز است. از آنجایی که در مقام دفاع از راهداری قرار نداریم اما باید خطاب به سرپرست معاونت عمرانی استاندار گفت، حوزه زیر ساخت(شامل راهداری و سایر دستگاه های مربوطه و...) از زیر مجموعه های معاونت متبوع است پس منطقی و منصفانه نیست همه قصورات را حواله یک دستگاه کرد و بعد از این حادثه تلخ ما نیازمند تحلیلی جامع و کامل هستیم تا با نگاهی آسیب شناسانه به کاهش تصادفات در استان کمک کنیم نه اینکه باز با نگاهی محدود و احتمالا فرار به جلو در سطح یک یا دو مدیر ماجرا خاتمه دهیم!
به زبان ساده باید گفت، یک یا دو مدیر مقصر نیست بلکه ما همه گناهکاریم!
زمانی که تعداد کشتهشدگان تصادفات جادهای در کشور از تعداد قربانیان کرونا بیشتر می شود، تقصیر چه کسی یا سازمانی است؟ تقصیر مهندسی که استانداردهای ساخت جاده را به درستی رعایت نمیکند؟ تقصیر خودروسازی که کیسههای هوای بازنشدنی در خودروهای بیکیفیت خود تعبیه میکند؟ تقصیر پلیس راهوری که برخورد جدی و بازدارندهای با متخلفان ندارد؟ تقصیر صداوسیما، آموزشوپرورش و رسانههای جمعی که رانندگی ایمن را به سطوح مختلف جامعه آموزش نمیدهند و فرهنگسازی نمیکنند یا مهمتر از همه، تقصیر دستگاههایی مانند وزارتخانههای راهوشهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان که با توجه به ماهیت ذاتیشان باید عوامل گوناگون وقوع تصادفات منجر به جرح و فوت را کنترل کنند ولی مدام در حال پرت کردن توپ مسئولیت به زمین دیگری هستند؟! به راستی در زمانی که تصادفی زنجیرهای در یکی از جادههای کشور اتفاق میافتد و چندین خانواده ایرانی داغدار و عزادار میشوند، کدام یک از افراد و نهادهای نامبرده سهم واقعی خود را در بروز آن حادثه ناگوار میپذیرد؟! آیا میتوان یک یا دو نهاد مقصر و مسبب شرایط دانست؟
در سیاست گذاری های حول مسائل جاده و تصادفات می بایست با نگاهی جامع و فراگیر که سهم همه سازمان ها در آن مشخص باشد سعی در کاهش تصادفات داشته باشیم نه اینکه با انداختن توپ در زمین یک یا دو سازمان صورت مساله را پاک کنیم و امروز از سرپرست معاونت عمرانی استاندار و سایر مسولان زیربط انتظار میرود با جامعیت بیشتری به این موضوع مهم بپردازند.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 بزرگداشت شهدای خدمت برگزار می شود/+زمان و مکان
- 2 افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حوزه بهداشتی
- 3 محکومیت یک موسسه دندان پزشکی در یاسوج
- 4 روایت رئیس سازمان امور عشایر کشور از بازدید شهید رئیسی از کارخانه قند یاسوج
- 5 ثبت نام۸۶۶۴ مادر دارای سه فرزند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
- 6 برگزاری انتخابات سازمانهای مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد
- 7 ۳ هزار و ۲٠٠ شهروند کم شنوا یا ناشنوا در کهگیلویه و بویراحمد داریم
- 8 واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با مشکل نبود نقدینگی مواجهند
- معارفه سرپرست جدید جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
- توضیحات جدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص «سد آبریز» و «محور دهدشت - خیرآباد»
- واکنش مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به آتشسوزیها: پُز عالی دست خالی!
- توضیحات سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اعتبارنامه تاج گردون
- ماجرای اعتبارنامه تاجگردون؛ از «برادرکشی» روشنفکر و موحد تا «ککاگری» بهرامی
- ماجراهای اداره کل ورزش و جوانان استان؛ این قسمت؛ هیئت ورزشی والیبال/ آیا مهندسی انتخابات در شرف وقوع است؟
- پیام تسلیت موحد در خصوص سانحه تصادف زنان گوجه چین
- کهگیلویه و بویراحمد رکورد دار زمین خواری در کشور
- معرفی اعضای هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد
- شَلَم شُوربای تغییرات در اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!