-
«قلندرِ مستطیل سبز»
محمد زرین -
«قلندرِ مستطیل سبز»
محمد زرین -
تمجید بزرگان فوتبال یاسوج از بزرگمرد تاریخ فوتبال استان
یادداشت مخاطبان -
مردمآزاری با چند عدد قرص
پیام واحد -
اسطوره اخلاق فوتبال را دریبل کرد
سعید بخشوده -
تیمی که نیدرخشه استقلال دهدشته؛ قلندر خاموش شد، حماسه به ابدیت پیوست
بهنام عکاشه -
زاگرس، ستونفقرات ایران را نشکنید
وحید سیدیپور -
آموزش و پرورش وزیر دانا میخواهد نه سرباز رادان!!
علیرضا کفایی -
در سوگ قاضی تنها؛ سیدعیسی حسنی
علی ضامنی پور -
تحلیلی از عملکرد و سیاست های تاجگردون در بستر پلتفرم های مجازی
یعقوب درویشیان
دردسرهای دو نرخی شدن کرایه تاکسی ها در گچساران
با کمی پرسش از شهروندان متوجه می شویم که فاصله ی نرخنامه اعلامی توسط شهرداری و مبلغ دریافت شده توسط رانندگان بسیار زیاد است و حتی در بعضی خطوط تاکسی درون شهری، از هفته های قبل به صورت خودجوش نرخ تاکسی توسط رانندگان نرخ های بالاتری گفته شد .

اَفتونیوز| سازمان مدیریت و حمل و نقل شهری از جمله ارگان های زیر مجموعه شهرداری هر شهر است که ساماندهی خطوط تاکسی درون شهری از جمله خدمات این ارگان می باشد.
سازمان خدمات و مدیریت حمل و نقل شهرداری دوگنبدان طی چند روز گذشته نرخنامه ای مصوب برای تاکسی های شهری شهر دوگنبدان و کرایه های دربستی، آژانس و تاکسی های بی سیم درون شهری گچساران مصوب و با اطلاعیه ای این نرخنامه را به مردم اعلام کرده است.
اما با کمی پرسش از شهروندان متوجه می شویم که فاصله ی نرخنامه اعلامی توسط شهرداری و مبلغ دریافت شده توسط رانندگان بسیار زیاد است و حتی در بعضی خطوط تاکسی درون شهری، از هفته های قبل به صورت خودجوش نرخ تاکسی توسط رانندگان نرخ های بالاتری گفته شد،
باید توجه داشت، مسولیت تاکسیرانی صرفا به ابلاغ نرخنامه خلاصه نمی شود و باید نظارت مستمر جهت اجرای دقیق مصوبه در شهر وجود داشته باشد.
از طرف دیگر، در بعضی مناطق، عنوان ایستگاه آخر تنها روی کاغذ است و رانندگان تاکسی چنین چیزی را رعایت نمی کنند و از رفتن به ایستگاه آخر خودداری می کنند، اگر قرار بر نرفتن رانندگان تاکسی تا آخرین ایستگاه هست چرا روی کاغذ نوشته شده است؟ چرا نظارتی برای اجرای دقیق وجود ندارد؟
بی نظمی، کمبود تاکسی در بعضی خطوط نیز سبب اعتراض شهروندان و گرایش به استفاده از ماشین های شخصی شده و در نتیجه افزایش ترافیک مرکز شهر شده است و اتوبوس های درون شهری شهرداری دوگنبدان هم در اختیار نهادهای دیگر قرار گرفته اند.
یکی از شهروندان در اعتراض به وضعیت موجود گفت : راننده تاکسی یک ماه است کرایه ۴۰۰۰ تومان از من دریافت می کند! وقتی اعتراض می کنم می گوید تاکسیرانی در جریان این نرخ هست اگر دوست ندارید سوار نشید ما اجبار نکردیم!
شهروند دیگری می گوید: باید زمان زیادی منتظر تاکسی باشیم تا بتوانیم به مرکز شهر برویم و یا از مرکز شهر به سمت خانه بازگردیم نرخ دربستی هم بسیار زیاد است و شرایط دشواری برای رفت و آمد داریم.
در هر صورت سیاست یک بام و دو هوای تاکسیرانی در شهر گچساران می بایست پایان یابد و فاصله میان نرخ واقعی و نرخ روی کاغذ کاهش پیدا کند تا هم رانندگان و شهروندان تکلیف خود را بدانند و در نهایت نظارت دقیقی بر اجرای نرخنامه اعمال شود.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 کشف لاشه "کَل" و ۵ گونه پرنده از منزل شکارچی "پادنا"
- 2 احیای مجموعه ورزشی کارگران یاسوج/+تصاویر
- 3 با افت منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد تابستان سختی پیشرو است
- 4 ۲۶ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی کهگیلویه بویراحمد
- 5 خانواده ۹ نفره گرفتار در ارتفاعات چاروسا کهگیلویه نجات یافتند
- 6 فرماندار گچساران : ۴۰۰ طرح اشتغالزایی در گچساران اجرا میشود
- 7 ۱۷ میلیارد ریال اعتبار در ورزش زورخانه ای کهگیلویه وبویراحمد هزینه شده است
- 8 ۲۳ درصد از نوآموزان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون مراجعه نکردند
-
سرپرست مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منصوب شد
-
مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تغییر کرد+ عکس و سوابق
-
انتقاد شجاعپوریان از تشریفات بیجا در مراسمهای عزا/ آیینهایی که تسلیبخش نیست
-
نوستالوژی فوتبال دهدشت در دهه 60
-
دلنوشته رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان در سوگ زنده یاد «قلندر سخن سنج»/ زمین سبز دیگر جای خالی تو را حس میکند
-
«قلندری» که سخن میسنجید
-
واگذاری معادن کهگیلویه و بویراحمد با شرط فرآوری
-
قیمت جدید شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
-
هزینه ماهانه ۴۰۰میلیارد تومانی تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
-
۱۸۷۷ میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد هنوز جذب نشده است
نظرات ارسالی 1 نظر
تو گچساران هیچ قانونی نیست وگرنه باید اتوبوس باشه تا شهروند حق انتخاب داشته باشه که سوار اتوبوس بشه یا تاکسی وقتی هر اداره ای از جمله همین شهرداری با رابطه نیرو جذب میکنن و افراد ضعیف رو میزارن مسؤل حمل و نقل معلومه که اینجوری میشه که راننده هر قیمتی دلش بخواد مطالبه میکنه
پاسخ