یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش میدهد؛


باند اضطراری فرودگاه دهدشت قربانی رقابت «موحد»«هاشمی پور» و تاج گردون شد؟

به نظر میرسد این پروژه قربانی رقابت میان آقایان موحد، هاشمی پور و یا تاجگردون شد؟

باند اضطراری فرودگاه دهدشت قربانی رقابت «موحد»«هاشمی پور» و تاج گردون شد؟

اَفتونیوز| باند اضطراری دهدشت در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۸ توسط استاندار وقت جناب کلانتری و نماینده سابق در زمینی به مساحت ۲۰۴ هکتار کلنگ زنی شد و کلانتری در مصاحبه ای گفت: برای بهره برداری از این طرح ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است سپس وی ادامه داد: باند اضطراری نقش مهمی در توسعه پایدار و تسریع در ارائه خدمات درمانی از طریق اورژانس هوایی دارد.

در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۸ در پی خبری تحت عنوان شخم زدن زمین باند اضطراری صفوی مدیرکل راه و شهرسازی وقت گفت: زیرسازی این فرودگاه ۲۲ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که قرارداد تنظیم شده برای دیوارچینی آن در اصفهان صورت گرفت وی افزود تاکنون ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح دریافت شده که امیدواریم با رایزنی و پیگیری بیشتر بتوانیم ماباقی اعتبار لازم را دریافت کنیم.

در ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ تابناک در گزارشی از فرود تیرچراغ برق فشار قوی در مکان احداث باند اضطراری و توقف دائمی پروژه خبر داد!

در تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۱ نماینده کهگیلویه در نشست خبری به نقل از تاجگردون این پروژه را تیر رها شده خواند و گفت دولت لایحه بودجه را که آورد در یکی از شهرها پیشنهاد فرودگاه داد جلوی اسم فرودگاه یک شهر نوشتم و دهدشت.

 

 

حال سوالی که با کنار هم گذاشتن تاریخ کلنگ زنی تا توقف کامل پروژه به ذهن ها خطور می کند :

این کلنگ زنی و داشتن کد اجرایی و نیاز ضروری مردم کهگیلویه پیگیری این طرح را جز اولویت ها قرار نمیداد؟ در فضای مجازی و میان بحث های متداول طرفداران نماینده فعلی و نماینده سابق در مورد این پروژه، طرفداران نماینده فعلی معتقدند ضرورت کهگیلویه فرودگاه نبوده است؛ ضرورت های هر منطقه بنا به دیدگاه های مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما هدررفت بیت المال در سایه بی توجهی قطعا حق الناس است و با توجه به مناطق صعب العبور کهگیلویه بزرگ این باند اضطراری از جهت اورژانس هوایی ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده است و از طرفی می توانست میزبانی برای مهمانان کشوری این شهرستان باشد که نیاز به استفاده از فرودگاه های شهرهای دیگر نباشد.

مساله بعد، به نظر میرسد این پروژه قربانی رقابت میان آقایان موحد،  هاشمی پور و یا تاجگردون شد؟ دلیل عدم پیگیری این پروژه توسط اقای موحد با توجه به داشتن کد اجرایی چه چیزی جز رقابت با نماینده سابق میتواند باشد؟ آیا چون کلنگ زدن این طرح در زمان نمایندگی اقای هاشمی پور بوده است نماینده کنونی به راحتی از پیگیری طرح کلنگ زنی شده خودداری کردند و به ناگاه با فرود تیرهای برق فشار قوی پایان آن را به اطلاع عموم رساندند؟

از طرف دیگر کدام مجوز به اداره برق داده شد که تیرهای فشار قوی برق را از وسط پروژه دیگر رد کنند؟

در هر صورت دلایل پیگیری نکردن این پروژه و توقف دائمی آن همچنان در لایه ای از ابهام قرار دارد که نیاز است نماینده  و مسولان فعلی جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به تاریخ و مردم شفاف و صریح به سوالات ذهن مخاطبین و شهروندان پاسخی مستند ،مستدل و دقیق دهند.

 

در تصویر زیر شخم زدن باند اضطراری فرودگاه را مشاهده کنید

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها