یادداشت
گفتگو و گزارش

خیریه موج مهربانی: نمایندگان گچساران و کهگیلویه بزرگ نقشی در ساخت مدارس خیرین ساز نداشته اند!

مُدیر آموزش‌ و پرورش گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد در روز هیجدهم اردیبهشت ماه جاری، در آیین تجلیل از معلمان این شهرستان تاکید کرد که با پیگیری‌های نماینده گچساران و باشت در مجلس یازدهم، مدرسه‌ای بعد از ۴۴ سال در روستای خَربَل احداث شد و همه مردم باید قدردان این خدمات نماینده باشند.

خیریه موج مهربانی:   نمایندگان گچساران و کهگیلویه بزرگ نقشی در ساخت مدارس خیرین ساز نداشته اند!

اَفتونیوز| " انوشیروان قیطاسی" مدیر آموزش و پرورش گچساران در آیین گرامیداشت روز معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستان نفت و گازخیز گچساران از ساخت مدرسه‌ای بعد از ۴۴ سال در یکی از روستاهای این شهرستان نفتخیز خبرداد و البته تاکیدکرد که برای تاسیس این مدرسه باید از آقای سیدناصر حسینی پور نماینده کنونی این حوزه انتخابیه در مجلس یازدهم شورای اسلامی قدردانی کرد.

بعد از گذشت سه روز از انتشار این خبر در خبرگزاری ایلنا (استان کهگیلویه و بویراحمد )، حالا بنیاد خیریه موج مهربانی بعنوان‌ بانی احداث مدرسه ای در روستای خَربَل گچساران با رد پیگیری و همکاری حسینی پور نماینده کنونی گچساران و باشت در مجلس یازدهم شورای اسلامی، سخنان انوشیروان قیطاسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران را در این ارتباط تکذیب کرده است.

در ابتدای جوابیه بنیاد خیریه موج مهربانی که ارسال شده چنین آمده است؛  

این جوابیه بمنظور روشن شدن اذهان عمومی صادر و بهتر است مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد به دور از فضاهای سیاسی و انتخاباتی فعالیت نمایند تا سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و خیریه ها حضور مستمر و فعالیت های بیشتری در آن استان داشته باشند.

 در این جوابیه همچنین آمده که متاسفانه این رویه نازیبا در استان کهگیلویه و بویر احمد بار گذشته توسط مُدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی اتفاق افتاده بود که پروژه تمام خیری نیز به نام موحد نماینده مجلس حوزه انتخابیه خود اعلام کرده بود.

در متن جوابیه بنیاد خیریه موج مهربانی در پاسخ به خبر مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران جناب آقای انوشیروان قیطاسی پیرامون ساخت مدرسه ( امام حسن مجتبی (ع) روستای خَربَل) چنین آمده است: 

به همت بنیاد خیریه موج مهربانی، هشت مدرسه در قالب ۲۵ کلاس درس در سال ۱۴۰۱ در استان کهگیلویه و بویر احمد به بهره برداری رسیده که مدرسه یک کلاسه امام حسن مجتبی (ع) واقع در روستای خَربَل گچساران از جمله این مدارس است که به صورت تمام خیری توسط خیر امیر هادی انصاری و به مدیریت سازمان مردم نهاد موج مهربانی در سال ۱۴۰۱ ساخته و به بهره برداری رسیده است. 

 این پروژه توسط قائم مقام مدیرعامل بنیاد خیریه بررسی و با هماهنگی و نظر اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویر احمد در مورخه ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۱ کلنگ زنی و در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۱  به بهره برداری رسید.

این پروژه به متراژ ۵۵ مترمربع و به مبلغ چهار میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال ( ۴۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) توسط بنیاد خیریه موج مهربانی به صورت صد در صد تامین گردیده و پیمانکار شخصی آن را  انجام داده است.

 مدارس در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز در روستاهای «خَربَل»، «مختار»، «چَغَل»، «نجف آباد» ، «خلف آباد» ، «دلی چاه زالو» «سرلیکک» و «پاگچی»، پروژه های مدرسه سازی انجام شده که هفت مدرسه آن در مهر ماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده است.

تمامی پروژهای بنیاد خیریه موج مهربانی کمتر از چهارماه به بهره برداری رسیده است که در راستای عدالت آموزشی، دانش آموزان این مناطق بتوانند از فضای ایمن و استاندارد بهره‌مند شوند.

متاسفانه این رویه نازیبا در استان کهگیلویه و بویر احمد بار گذشته توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی اتفاق افتاده بود که پروژه تمام خیری را نیز به نام موحد نماینده فعلی مجلس در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ خود اعلام کرده بود.

لذا این پروژه‌ها به هیچ وجه از طریق نماینده مجلس شورای اسلامی این حوزه های انتخابیه پیگیری و یا همکاری، صورت نپذیرفته است.

بنیاد خیریه موج مهربانی، یک سازمان مردم نهاد و غیر سیاسی است که در حمایت از دانش آموزان نیازمند و توسعه فضای علمی و آموزشی در سراسر کشور فعالیت می کند.

 بهتر است مدیران استان به دور از فضا های سیاسی و انتخاباتی فعالیت کنند تا سازمان های مردم نهاد، خیرین و خیریه‌ها حضور مستمر و البته با فعالیت بیشتر در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها