-
تقصیر را گردن مسئولین قبلی نیندازید!
میلاد یزدانپناه
-
انتظار توسعه کهگیلویه بزرگ با نمایندگی موحد سرابی بیش نیست
سید علیرضا تقوی دوست
-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
-
استاندار؛ تنگ پیرزال؛ سقوط مرگبار
حسین بویراحمدی اصل
- روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
- حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
- حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
- خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
- آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
- امید معتمدی: شعر من زاییده «عشق» و«تنهایی» است/ اعتقادی به انتخاب اسم برای اشعارم ندارم/ با نوشتار زبان لری به دستورالعمل دستور فارسی مخالفم
- کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیکهای غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عشایر «دیلگون» بویراحمد خطاب به مدیرکل امور عشایر استان/ آقای «آذرفر» جادههای ما توجه میخواهند
- بلوطهای بخش پاتاوه ایستاده جان میدهند/ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
اَرابههایمرگ همچنان در جادههای کهگیلویه و بویراحمد میتازند / شوتیها عامل ۳۰ درصد مرگهای جادهای استان
سرپرست پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی خود از نبود ایستگاههای ایست و بازرسی برای مقابله با سرعت های غیرمُجاز برخی رانندگان که به آنها "شوتی" میگویند، بر ضرورت راه اندازی این ایستگاه ها در محورهای پُر تردد استان تاکیدکرد.
اَفتونیوز| سرهنگ "حسن دانایار" گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استانهای مرکزی و تهران قرار دارد و روزانه خودروهای شوتی با سرعتها و سبقتهای غیر مُجاز با عبور کاروانی در جادههای کم عرض و پر پیچ و خم استان، ساز مرگ را به خوبی کوک کردهاند.
وی با بیان اینکه اَرابههای مرگ، جادههای استان کهگیلویه و بویراحمد را به تسخیر خود در آوردهاند و حتی بر تعداد آنها روز به روز افزوده میشود، اظهار داشت: متاسفانه شوتیها در ایام مُختلف سال، عابران پیاده و سرنشینان خودروهای دیگر را در جادهها به کام مرگ میکشانند.
سرپرست پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عزادار شدن خانوادههای زیادی به دلیل همین خودروهای شوتی، خاطرنشان کرد: نبود جایگاه ایست و بازرسی دائمی در جادههای این استان به چالش اساسی در زمینه عبور روزانه صدها خودروی شوتی از جنوب به شمال شده و این خودروها، با انتقال کالاهای قاچاق، راه فلج کردن اقتصادملی را نیز هموار میکنند.
دانایار افزود: بر اساس آخرین آمارها، ۴۲ درصد از تصادفهای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سرعتهای غیرمجاز خودروهای شوتی و حامل بار قاچاق انسان و یا کالا است.
بگفته این فرمانده نظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد، آمار ۳۰ درصد تصادفات مُنجر به فوت در محورهای جادهای این استان مربوط به خودروهای شوتی و حمل تبعه افغان بوده که در چندین مورد ۱۷ نفر و یا بیشتر در این خودروها مخفی شده بودند.
دانایار، نبود ایست و بازرسی دائمی را از چالشهای جدی در جادههای این استان ذکر و یادآورشد: ۴۲ درصد تصادفات استان ناشی از سرعت غیرمجاز رانندگان است.
سرپرست پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استانهای مرکزی و تهران قرار دارد و میزان تردد خودروهای حامل بار قاچاق از استان به ویژه در محور یاسوج _ اصفهان بالا است.
بگفته دانایار، اگر گلوگاهی ثابت در یکی از محورهای پرتردد استان از جمله محور یاسوج _ اصفهان برای این خودروها تعیین شود قطعا مسیر خود را تغییر و بدون شک از تعداد این خودروها کاهش مییابد.
وی افزود: این استان چند ورودی و خروجی دارد و البته محور خروجی جاده یاسوج _ اصفهان است که بیشترین آمار جرح و فوت تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در این محور روی میدهد.
سرپرست پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود یک چهارم تصادفات این استان در جاده یاسوج به اصفهان رخ میدهد و بیشترین نقاط حادثه خیز را دارد، تصریح کرد: در استانی که کریدور شمال به جنوب محسوب میشود ایجاد گلوگاه دائمی ایست و بازرسی از ضروریات است که امیدواریم هرچه سریعتر این مهم تحقق یابد.
دانایار مُعتقد است: برای برخورد با پدیده قاچاق در مسیرهای استان کهگیلویه و بویراحمد راهی بهجز ایجاد گلوگاه دائمی نیست و با بررسی دیگر استانها متوجه میشویم که این استان نسبت به سایر استانها با وجود مسیر ترانزیت بودن کالای قاچاق، از ایستهای بازرسی دایمی کمتری برخوردار است.
بگفته او، ایجاد این گلوگاهها در استان، بدون شک سد محکمی در مقابل این پدیده خواهد بود.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 برگزاری انتخابات سازمانهای مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد
- 2 ۳ هزار و ۲٠٠ شهروند کم شنوا یا ناشنوا در کهگیلویه و بویراحمد داریم
- 3 واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با مشکل نبود نقدینگی مواجهند
- 4 مدیر راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه منصوب شد
- 5 مشکل تهیه داروهای بیماران خاص یاسوج مرتفع میشود
- 6 پیش بینی برداشت بیش از ۱۰۰۰تن کلزا در کهگیلویه و بویراحمد
- 7 افزایش ۲.۷ درصدی ثبت تولد در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته
- 8 افزایش چشمگیر داوطلبان جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد
- انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در چه تاریخی برگزار میشود؟ / جزییات
- گاف عجیب سخنگوی شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آیا یک حقوقدان قانون را نمیداند؟!+کلیپ
- پیام تسلیت مجمع نظام مسائل کشور به مناسبت شهادت رئیس جمهور
- رئیس دولت سیزدهم به شهادت رسید/ همه همراهان رئیسجمهور شهید شدند
- تیتر خبرساز روزنامه اعتماد در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور
- واکنش حسن روحانی به سانحه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی
- معاون اجرایی رئیس جمهور: با 2 نفر از سرنشینان بالگرد رییس جمهور ارتباط گرفتیم
- هواشناسی و تیم امنیت سفر رئیسجمهور حتما باید وضعیت را پیش بینی میکردند
- (اینفوگرافیک) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟
- جدیدترین اخبار از سانحه بالگرد رئیس جمهور/ بروز رسانی می شود
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!