-
پروژههای کلنگی!؟ چرا هیچ طرحی برای افتتاح در هفته دولت نیست؟/ به بهانه عرایض نماینده کهگیلویه در شورای اداری استان
علی صاحبی -
۱۹ مرداد؛ روزی برای دلسپردگان واژهها
علی سینا رخشنده مند -
روز خبرنگار و شعری از هوش مصنوعی
علی ضامنی پور -
جامعه ای که خبرنگارانش را حفاظت نکند، محکوم به نابینایی است
یادداشت مخاطبان -
برای آنان که صدای دیگراناند
مریم پارسا -
مدیر شایسته کیست؟
یادداشت مخاطبان -
آمارسازی ، پاسخ گریزی، وسکوت در برابر تخلفات گذشته / از استخدام های فله ای تا آمارهای صوری / دفتر آمار، نه دفتر اقدام / وقتی مدیر ارقام، از واقعیت عقب ماند.
ناشناس -
«غلامرضا پناه» ؛ مدیری از تبار بخشندگی
عنایت شیخی -
مردم آزاری به سبک پزشک متخصص
پیام واحد -
آب هست، اما برای دیگران!!!
سعید صفا دوست
- گفتگو و گزارش
- 0
- جمعه , 1 اردیبهشت 1402 -PM -12:28
بلاتکلیفی پیر پروژه کهگیلویه و بویراحمد در سفر ریاست جمهوری/ جاده دهدشت_ پاتاوه پس از ۲۹ سال افتتاح نمی شود؟
۲۹ سال پیش کلنگ احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت به زمین زده شد ولی هنوز در تابلوی زمان بندی این پروژه بزرگ شاهد وعدههای بی سرانجام مدیران هستیم، بعد از گذشت ۱۸ ماه از سفر رئیس جمهوری هنوز خبری از آهنگ افتتاح و بهره برداری رسمی نیست که این موضوع سبب نگرانی مردم از دولت و مسئولان استانی شده است.

اَفتونیوز| جاده پاتاوه به دهدشت سال ۷۳ در سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگزنی شد و سرانجام بعد از نزدیک به سه دهه، کورس مدیران دولت قبل برای انجام مصاحبه با رسانهها با محتوای تکمیل این پروژه تمام شد ولی هرگز این وعدهها محقق نشد و همچنان مردم را منتظر گذاشتند.
جاده پاتاوه - دهدشت ۱۳۶ کیلومتر طول داشته و قرار است استان خوزستان را به مرکز کشور وصل کند که با بهرهبرداری از آن شاهد کاهش ۲۰۰ کیلومتری مسافت بنادر جنوبی به مرکز کشور هستیم.
خروج شهرستان کهگیلویه و بخشی از شهرستان بویراحمد از بن بست اقتصادی و بهرهمندی ۱۰۰ روستای مستقر در مسیر این جاده، از جمله مهمترین دستاوردهای احداث این جاده است.
ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی زیادی را در پی خواهد داشت چنان که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز به مدت چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخشهای چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جادهای و محرومیت خارج میکند.
مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به همراه برخی از اعضای هیئت دولت وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و تکمیل و بهره برداری از پیر پروژه کهگیلویه و بویراحمد را با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان تکلیف کرد زیرا این پروژه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
بعد از گذشت ۱۸ ماه از سفر رئیس جمهوری هنوز خبری از آهنگ افتتاح و بهره برداری رسمی نیست که این موضوع سبب نگرانی مردم از دولت و مسئولان استانی شده است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ریزش تونل در مسیر جاده پاتاو به دهدشت را دلیل تاخیر بهره برداری رسمی از این پروژه عنوان کرده در حالی این ریزش مربوط به سال ۹۹ بوده و همین جای سوال است که چگونه مسئولان در ریزش برداری یک تونل بعد از دو سال عاجز ماندهاند.
عیسی شهامت این را هم گفت: این پروژه بر روی گذر محلی افتاده و اگر تونل دچار مشکل نشده بود این محور در مرحله اتمام بود و البته این پروژه به علت معارض در تقاطع دهدشت و سوق و تقاطع گندی خوری متوقف شده است.
اما جالب اینجاست که جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان یکی از مهمترین و اولویتدارترین پروژههای عمرانی و از مصوبات سفر رئیس جمهوری است که بررسی شرایط نشان میدهد مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته تا جایی که در این مدت ۱۸ ماهه، نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک بازدید در آستانه نوروز امسال، از این پروژه داشته است.
حق این بود اگر مدیریت ارشد استان تدبیر لازم را داشتند باید از همان ابتدا و درست بعد از سفر رئیس جمهور یک برنامه زمانبدی برای تکمیل پروژه جاده پاتاوه به دهدشت تدوین میکرد و ضمن نظارت مستمر ماهانه بر روند عملیات اجرایی پروژه، به تسریع در روند ساخت کمک میکرد.
مدل نظارت باید بازدید اول و پایان هر ماه و مدل برنامه ریزی نیز نقطه به نقطه باشد یعنی اول هر ماه مشخص شود پروژه هم اکنون در این وضعیت قرار دارد و تا پایان ماه باید این عملیات و اقدامات انجام شده تا به فلان نقطه برسیم و در پایان نیز ارزیابی از فعالیتها انجام شود.
باید گفت تمامی مصوبات سفر رئیس جمهوری همچون جاده پاتاوه به دهدشت حال و روز خوشی ندارند حتی سد تنگ سرخ که مورد بازدید رئیس جمهور قرار گرفت و در همان روز وزیر نیرو وعده آبگیری تا پایان سال ۱۴۰۱ را داده بود نیز قیچی کردن روبان قرمز را ندید و پروژه هم نیمه فعال شد.
از سرگیری فعالیت اجرایی کارخانه بیواتانول باشت نیز از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ به استان کهگیلویه و بویراحمد که تنها در حد حرف و روی کاغذ باقی ماند زیرا مسئولان استانی شناخت دقیق و درستی از توسعه و راه رفع گیر و دارهای مشکلات یکی پس از دیگری را نمیدانند.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 مشکل توزیع کود یارانهای در کهگیلویه و بویراحمد مرتفع شد
- 2 کاهش ۱۸ درصدی سرقت در کهگیلویه
- 3 شهرک صنعتی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود
- 4 کشف ۳۰۸ کیسه آرد قاچاق در کهگیلویه وبویراحمد
- 5 مدیرعامل آبفا استان: تکمیل تصفیهخانه دهدشت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
- 6 ارزآوری ۲۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی برای کهگیلویه و بویراحمد
- 7 شرور سابقه دار در باشت دستگیر شد
- 8 خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی
-
گزارش عملکرد یکساله «تاجگردون» در روز تجلیل از خبرنگاران/ از سرمایهگذاری کلان در گچساران و باشت تا حواشی شهرداری دوگنبدان/ جزییات و تصاویر
-
پتروشیمی چرام و پالایشگاه بهمئی مجوزات لازم را دارند/ اولویت دهدشت، بیمارستان است/ اتحاد در کشور در تاریخ بینظیر بود/ یک تجلیل ماندنی
-
مدیرکل انتقال خون: در شاخصهای اهدای خون جزو سه استان برتر کشور هستیم/ مشارکت پایین جوانان و بانوان چالش اصلی اهدای خون است
-
مسئولیت جوان هماستانی در صنعت نفت و گاز + عکس
-
امضای تفاهمنامه همکاری میان هلدینگ خلیجفارس و بانک رفاه/ تأمین مالی طرحهای صنایع پلیمر گچساران و پتروشیمی دهدشت در اولویت اول همکاری
-
هیئت رئیسه شورای شهر دوگنبدان انتخاب شدند/ جزییات
-
مهار آتشسوزی در مرکز ضایعاتی دوگنبدان با تلاش آتش نشانان
-
ضارب خیابانی بانوی گچسارانی دستگیر شد
-
کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ ایستگاه شتابنگار زلزله نسل جدید راهاندازی کرد
-
رفع ابهام رئیس اورژانس استان از تعطیلی موقت یک پایگاه در زیلایی
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!