-
جادههای کهگیلویه و بویراحمد: قاتلان خاموش!
حمیده تابش نژاد
-
زنان گوجه چین؛ پایانِ شب ِ نابرابری سپید نیست!
رفعت کاظمی
-
مرثیههای ناتمام برای «زنان گوجهچین کهگیلویه» چرا با این حجم از غصه و درد نمیمیریم؟!
صیاد خردمند
-
پرسشهای صریح در باره سقوط بالگرد رئیسی
یادداشت سایر رسانه ها
-
تقصیر را گردن مسئولین قبلی نیندازید!
میلاد یزدانپناه
-
انتظار توسعه کهگیلویه بزرگ با نمایندگی موحد سرابی بیش نیست
سید علیرضا تقوی دوست
-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
- «پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
- آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
- روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
- حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
- حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
- خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
- آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
- امید معتمدی: شعر من زاییده «عشق» و«تنهایی» است/ اعتقادی به انتخاب اسم برای اشعارم ندارم/ با نوشتار زبان لری به دستورالعمل دستور فارسی مخالفم
- کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیکهای غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:
نه دولت و نه مجلس هیچ برنامهای برای افزایش قیمت بنزین ندارند
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یک جریان سیاسی خاص به اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین دامن میزنند و با انتشار شایعه گران شدن بنزین در صدد بهم زد جو جامعه هستند وگرنه نه دولت و نه مجلس هیچ برنامهای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.
اَفتونیوز| فریدون عباسی با رد شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین گفت: یک جریان سیاسی خاص به اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین دامن میزنند و با انتشار شایعه گران شدن بنزین در صدد بهم زد جو جامعه هستند وگرنه نه دولت و نه مجلس هیچ برنامهای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.
وی افزود: در بودجه 1402 هیچ بندی برای گران کردن حاملهای انرژی دیده نشده است و اگر بنا بر گران کردن باشد دولت باید برنامههای خود را بر اساس نرخ جدید بنویسد، چنین چیزی تصویب نشده است، زیرا قبل از گران کردن دولت باید فکری برای درآمدهای مردم بکند، درآمد مردم باید به اندازهای باشد که توان افزایش قیمت را داشته باشد اگر قرار است کالاها در کشور با نرخ دلار تعیین شود نظام حقوق و دستمزد هم باید دلاری باشد این کار منطقی نیست.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم صرفهجویی و تولید بیشتر برای پاسخگویی به رشد تقاضای بنزین گفت: باید به دنبال این باشیم که سیستمهای خودروها در بازه زمانی مشخص طی 5 تا 10 سال اصلاح شوند و وسایلی را که بنزین و گازوئیل کمتری مصرف میکنند، جایگزین کنیم، البته رسیدن به این هدف نیاز به سرمایهگذاری دارد.
وی بیان داشت: راهحل اولیه اینکه مردم قبول کنند که باید صرفهجویی کنند تا مسئولین مربوطه به این مرحله برسند که هم تامین مالی کنند و هم بتوانند دستگاههای جدید بسازند و توان داخلی و دانشی که داریم اجازه دهد که ما سیستم حمل و نقل را اصلاح کنیم.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در هر حال اگر قرار باشد قیمت حاملهای انرژی همچنان پایین باشد قاچاق به خارج از مرزها تداوم خواهد داشت و درصدی از منابع ملی ما سر سفره کشورهای همسایه قرار میگیرد و این درست نیست. باید بپذیریم که قیمتها باید واقعی شوند و قبل از آن باید درآمد مردم واقعی شود.
وی تاکید کرد: با شرایطی که در تولید خودرو دنبال میشود نباید دنبال کاهش مصرف سوخت باشیم، از طرفی هم نمیتوان سفر مردم را محدود و چرخ اقتصاد را متوقف کرد، حمل و نقل جزء زیرساخت اصلی اقتصاد کشورها است بنابراین وقتی در مسیر پیشرفت هستیم و در نظر داریم که ضرایب رشد اقتصادی بالا را داشته باشیم. باید به حمل و نقل توجه کنیم اکنون اگر بنا بر این است که مصرف کاهش یاید باید موتورهای کممصرف وارد و روی خودروهای داخلی تعبیه شود و یا اینکه در زمان کوتاه موتورهایی تولید شود که مصرفشان طبق استانداردهای جهانی باشد، به این ترتیب میتوان مصرف را در خودروی جدید کاهش داد اما در مورد خودرهای قدیمی فعلا مصرف بالا باقی خواهد ماند زیرا مردم قدرت تعیوض خودروهای قدیمی را ندارند.
عباسی گفت: با روند کنونی مصرف و نحوه تولید خودرو در برنامه کوتاهمدت باید پالایشگاهها بهینهسازی شده و تولید را افزایش دهیم و همچنین بنزین خارجی وارد کرده تا بتوانیم کسریها را جبران کنیم.
وی یادآور شد: اگر قرار است مصرف به همین شکل روند صعودی را طی کند؛ مجبوریم تا حدی واردات داشته باشیم.
منبع: ایلنا
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 بزرگداشت شهدای خدمت برگزار می شود/+زمان و مکان
- 2 افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حوزه بهداشتی
- 3 محکومیت یک موسسه دندان پزشکی در یاسوج
- 4 روایت رئیس سازمان امور عشایر کشور از بازدید شهید رئیسی از کارخانه قند یاسوج
- 5 ثبت نام۸۶۶۴ مادر دارای سه فرزند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
- 6 برگزاری انتخابات سازمانهای مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد
- 7 ۳ هزار و ۲٠٠ شهروند کم شنوا یا ناشنوا در کهگیلویه و بویراحمد داریم
- 8 واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با مشکل نبود نقدینگی مواجهند
- سرپرست جدید جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد
- توضیحات جدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص «سد آبریز» و «محور دهدشت _ خیرآباد»
- واکنش مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به آتش سوزی ها : پُز عالی دست خالی!
- توضیحات سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اعتبارنامه تاج گردون
- ماجرای اعتبارنامه تاجگردون؛ از «برادرکشی» روشنفکر و موحد تا «ککاگری» بهرامی
- ماجراهای اداره کل ورزش و جوانان استان؛ این قسمت؛ هیئت ورزشی والیبال/ آیا مهندسی انتخابات در شرف وقوع است؟
- پیام تسلیت موحد در خصوص سانحه تصادف زنان گوجه چین
- کهگیلویه و بویراحمد رکورد دار زمین خواری در کشور
- معرفی اعضای هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد
- شَلَم شُوربای تغییرات در اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!