-
پروژههای کلنگی!؟ چرا هیچ طرحی برای افتتاح در هفته دولت نیست؟/ به بهانه عرایض نماینده کهگیلویه در شورای اداری استان
علی صاحبی -
۱۹ مرداد؛ روزی برای دلسپردگان واژهها
علی سینا رخشنده مند -
روز خبرنگار و شعری از هوش مصنوعی
علی ضامنی پور -
جامعه ای که خبرنگارانش را حفاظت نکند، محکوم به نابینایی است
یادداشت مخاطبان -
برای آنان که صدای دیگراناند
مریم پارسا -
مدیر شایسته کیست؟
یادداشت مخاطبان -
آمارسازی ، پاسخ گریزی، وسکوت در برابر تخلفات گذشته / از استخدام های فله ای تا آمارهای صوری / دفتر آمار، نه دفتر اقدام / وقتی مدیر ارقام، از واقعیت عقب ماند.
ناشناس -
«غلامرضا پناه» ؛ مدیری از تبار بخشندگی
عنایت شیخی -
مردم آزاری به سبک پزشک متخصص
پیام واحد -
آب هست، اما برای دیگران!!!
سعید صفا دوست
- گفتگو و گزارش
- 1
- پنج شنبه , 27 بهمن 1401 -PM -01:02
به بهانه تصاویر انسداد یک جاده پر سرو صدا؛ محور دهدشت_ پاتاوه، پروژه ملی یا جاده درجه دوم درون استانی؟
جاده ای که مسولان آنرا یک پروژه طلایی می نامیدند و اما احداث این پروژه حداقل تا اوایل دهه ۸۰ میتوانست طلایی تلقی شود ولی با تاخیر در احداث آن و گذر سالها دیگر نمیتوان این صفت را به آن الصاق کرد چراکه احداث آن با شرایط جمعیتی و ترافیکی ۳۰ سال پیش میتوانست توسعه ساز باشد اما در شرایط کنونی چنین امری تحقق پذیر نیست.

اَفتونیوز _ قریب سی سال از کلنگ زنی جاده دهدشت_ پاتاوه میگذرد و دوسالی است بصورت غیررسمی مردم از آن استفاده می کنند.
جاده ای که مسولان آنرا یک پروژه طلایی می نامیدند و اما احداث این پروژه حداقل تا اوایل دهه ۸۰ میتوانست طلایی تلقی شود ولی با تاخیر در احداث آن و گذر سالها دیگر نمیتوان این صفت را به آن الصاق کرد چراکه احداث آن با شرایط جمعیتی و ترافیکی ۳۰ سال پیش میتوانست توسعه ساز باشد اما در شرایط کنونی چنین امری تحقق پذیر نیست.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مدعی است به قیمت امروز حدود ۱۰ هزار میلیارد برای آن سرمایه گذاری شده است.
جاده ای که قرار بود جنوب را به مرکز کشور متصل کند و استان را از یک بن بست خارج کند اما در زمان وقوع بارش شدید به یکباره می بینیم این جاده نه تنها قابلیت ترانزیت شدن ندارد بلکه حتی ابتدایی استاندارد های یک جاده درون استانی را نیز برخوردار نیست! از گوشه کنار شنیده می شود قرار است این جاده با حضور رئیس جمهور رسما افتتاح شود و حتی برای تعجیل در این موضوع به دستور مسولان عملیات آسفالت در روز بارانی در حال انجام است! اما مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد روز گذشته در گفت و گو با رسانه تاکید کرد که مردم از این جاده در روز بارانی استفاده نکنند چرا که خطر ریزش سنگ و رانش در این مسیر جدی است. جاده ای که قرار بود نقطه ثقل و میانبر بین استانهای جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب آید چند قدم تا بهره برداری فاصله ندارد و صرفا ۲ کیلومتر آن در لوداب باقی مانده که به گفته مسولین تا پایان شهریور اتمام و تونل پایانی آن تا پایان سال تکمیل می شود اما اگر بخواهیم بر مبنای واقعیات سخن بگویم حتی اگر فاز دوم جاده دوباره ۲۷ سال به طول نکشد و امروز افتتاح شود نیز مثمر ثمر نخواهد بود چرا که شرایط این جاده بر مبنای مطالعات دهه ها قبل است.
این جاده و با تبلیغات گسترده آن حداقل تا سالهای سال پتانسیل ترانزیت شدن ندارد و حتی بهره برداری از آن، استان را از بن بست خارج نخواهد کرد و در نهایت منجر به گشایش، توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی نخواهد شد.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 مشکل توزیع کود یارانهای در کهگیلویه و بویراحمد مرتفع شد
- 2 کاهش ۱۸ درصدی سرقت در کهگیلویه
- 3 شهرک صنعتی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود
- 4 کشف ۳۰۸ کیسه آرد قاچاق در کهگیلویه وبویراحمد
- 5 مدیرعامل آبفا استان: تکمیل تصفیهخانه دهدشت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
- 6 ارزآوری ۲۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی برای کهگیلویه و بویراحمد
- 7 شرور سابقه دار در باشت دستگیر شد
- 8 خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی
-
گزارش عملکرد یکساله «تاجگردون» در روز تجلیل از خبرنگاران/ از سرمایهگذاری کلان در گچساران و باشت تا حواشی شهرداری دوگنبدان/ جزییات و تصاویر
-
پتروشیمی چرام و پالایشگاه بهمئی مجوزات لازم را دارند/ اولویت دهدشت، بیمارستان است/ اتحاد در کشور در تاریخ بینظیر بود/ یک تجلیل ماندنی
-
مدیرکل انتقال خون: در شاخصهای اهدای خون جزو سه استان برتر کشور هستیم/ مشارکت پایین جوانان و بانوان چالش اصلی اهدای خون است
-
مسئولیت جوان هماستانی در صنعت نفت و گاز + عکس
-
امضای تفاهمنامه همکاری میان هلدینگ خلیجفارس و بانک رفاه/ تأمین مالی طرحهای صنایع پلیمر گچساران و پتروشیمی دهدشت در اولویت اول همکاری
-
هیئت رئیسه شورای شهر دوگنبدان انتخاب شدند/ جزییات
-
مهار آتشسوزی در مرکز ضایعاتی دوگنبدان با تلاش آتش نشانان
-
ضارب خیابانی بانوی گچسارانی دستگیر شد
-
کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ ایستگاه شتابنگار زلزله نسل جدید راهاندازی کرد
-
رفع ابهام رئیس اورژانس استان از تعطیلی موقت یک پایگاه در زیلایی
نظرات ارسالی 1 نظر
آقای موحد باید پاسخگو باشد طبق نقشه هایی که از قبل از انقلاب بود باید جاده از تنگ پیرزال می رفت که زیاد هم خرجی نداشت جایی که ریزشی باشه هم نداشت آقای موحد به خاطر اینکه جاده طرف خودشون بره گفت که از این طرف جاده مالرو هست با پارتی بازی جاده را اون طرف بردن
پاسخ