یادداشت
گفتگو و گزارش

گفت‌وگوی اَفتونیوز با معتاد موادمخدر در کهگیلویه؛ آرزوی‌های ما در پاتوق‌های شبانه در روستای ده‌مهَد خاک شد/ مسولان فریادرسِ جوانان طرد شده باشند!

گفت‌وگوی اَفتونیوز با معتاد موادمخدر در کهگیلویه؛ آرزوی‌های ما در پاتوق‌های شبانه در روستای ده‌مهَد خاک شد/ مسولان فریادرسِ جوانان طرد شده باشند!

گروه اجتماعی اَفتونیوز - شیوع مصرف مواد مخدر از مشكلات عمده جهان امروز و به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

با توجه به تهديدات و عوارض شيوع مصرف مواد مخدر در جامعه و بر مبنای اعتراضات ماه‌های اخیر برخی از اهالی روستای ده‌مهد { در طی بیانیه ای در این رسانه منتشر شد} اَفتونیوز در طی بررسی ها و مشاهدات میدانی با چندین بیمار مواد مخدر متواری در این منطقه روبه رو شد و در این راستا اولین مصاحبه با یکی از افراد طرد شده را منتشر کرد.

شیوع مصرف مواد مخدر از مشكلات عمده کشور و به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

(ع _ د) فرد معتاد مطرود از جامعه است که دیگر به رسمیت شناخته نمی‌شود و ماه‌هاست حتی همسر و فرزندان خود را ندیده است.

سر صحبت را با اون باز می کنیم لحن صمیمی و مهربانانه ای دارد، با ما از سختی ایام و آوارگی می گوید، روزها نمی‌داند شب را کجا سحر کند در سختی سرما در کنار جاده و زیر سنگ ها لم داده است و هزینه مواد را از جمع آوری ضایعات تامین می کند.

می گوید ۳۳ سال دارد و متولد ۱۳۶۷ است و ماه‌هاست از خانواده و ۶ فرزند خود بی‌خبر است، از خانواده فامیل، دوستان طرد شده است و در به تنهایی و دریوزگی روی آورده است.

موهای ژولیده، صورت چروک برداشته نتوانسته سلوک و طینت انسانی را از او دور سازد.

۶ سالی است به مواد صنعتی روی آورده است پیش از آن ۵ سال تریاک مصرف می‌کرده است.

او می گوید تریاک را خودم انتخاب کردم اما مواد صنعتی مانند ( شیشه و دواء ) را در پاتوق‌های شبانه روستای ده‌مهَد به او داده اند!

با صدای دردمند می‌گوید تعدادی بی‌شماری جوان شبیه به من آواره کوی و برزن شده اند ما همه چیزمان را باختیم و آرزوهای‌مان در پاتوق‌های شبانه این روستاها خاک شد اما از همه مسولان خواهشمندیم سخت‌گیرانه نسبت به وضعیت بساط و پاتوق‌های شبانه روستای ده‌مَهد برخورد کنند تا جوانان دیگری شبیه به بنده در این وضعیت گرفتار نشود.

خیلی از ماها که گرفتار این مواد افیونی شده‌ایم بارها اقدام به ترک کرده‌ایم اما در این راه ناکام و ناموفق بوده‌ایم و دلیل این امر آن است که یک فرد بیمار دسترسی آسانی به مواد مخدر نداشته باشد و ما به سهولت به آن دست پیدا نکنیم اما پاتوق‌های شبانه سال‌هاست دایر هستند و حتی کسانی قصد ترک دارند باز در معرض چنین مساله قرار می‌گیرند پس نیاز است اقداماتی جدی در این زمینه صورت گیرد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 محکوم به ماندن در دمهد بخاطر بی پولی 1400/11/18 19:40:44

    چند نکته از ساقیان دمهد ........ جیره خوار ما هستن و ماهانه بهشون حقوق میدیم هر کدام که اتفاقی گیر بیفتند در کمتر از دو روز ازاد میشن و ادامه میدن ساقی گری را در این وسط ی لطف به ساقی میشه و اون دولتی که کمکش کرد ازاد بشه حقوقش بیشتر میشه من بچه میشناسم شب و روز گریه میکنه میگه که ماشین میخوام و پدرش ندارد برایش بگیرد در صورتی که هم سن و سالاش که ساقی هستند حدود 19 ساله هر کدام دو ماشین و خوشگذرانی کسی بفکر ده ما نیست ما اینجا داریم نابود میشیم خدا لعنت کند مسولانی که میتوانند کاری کنند این روستا پاک بشه و نمیکنند را خشک کند انشاالله فرزاندان خود مسولینی که وظایف خود را انجام نمیدن شیشه ای بشن نمیدانیم که شکایت به کجا ببریم اهااااااااااای کمک کمک نه میتوانیم فرار کنیم ن طاقت ماندن هست فقط خدا

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1400/11/18 15:13:11

    مال یاسوجه کارتون خابه خاک توسرش بزاربکشه شاید چیزی درکشیدن گیرش بیا

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها