-
آینده جنگ اسرائیل با ایران چه خواهد شد؟
عباس عبدی -
«شافرج الله»
سیدمحمد مختاری -
ایران خانهی ماست؛ مسئولیت ایرانی بودن فراتر از هر تفاوتی
علیرضا تابش -
وقتی وفاداری استاندار به دولت قربانی روابط و رفاقتهای پشت پرده میشود»
یادداشت مخاطبان -
دفاع از ایران؛ به نام یا به ننگ!
فضلالله یاری -
جوابیهای به یک رسانه/ وقتی مدح بیمحتوا جای مطالبهگری رسانهای را میگیرد
حسن کریمی -
مرثیهای بر پروژههای نیمهتمام استان کهگیلویه و بویراحمد
بویار پارسه -
دیدهبان
هجیر تشکری -
عوارض شناسی تعطیلی خرد سیاسی در سطح میزان پیشرفت شهرستانهای چهارگانه
یاسین علویان سوق -
واقعیت مدیران 50 میلیاردتومانی و نقش «تاجگردون» در بحران مدیران اینستاگرامی!
اسلام ذوالقدرپور
چرایی در اولویت قرار گرفتن جاده «یاسوج ـ سیسخت» برای رئیس جمهور

به گزارش اَفتونیوز، در پنجمین سفر استانی رئیس جمهوری و برخی از اعضای هیئت در مهرماه دولت مصوباتی در بخشهای مختلف با هدف محرومیت زدایی، رفع مشکلات و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال روی کاغذ رفت که بررسیها نشان میدهد مسئولان استانی یک اشتباه ارائه کردهاند.
بدون شک راه و شهرسازی به عنوان نماینده وزارتخانه در اولویت بندی پروژهها باید آمار تردد خودروها، تلفات تصادفات و ...را در نظر میگرفت و بر این اساس اقدام به معرفی به هیئت دولت میکرد که بررسیها نشان میدهد اولویت بندی انجام شده فاقد استدلال منطقی و علمی است.
در 4 سال اخیر محور یاسوج به اصفهان حادثه خیز ترین محور کهگیلویه و بویراحمد بوده که بنا به گفته رئیس پلیس راه 24 درصد تلفات تصادفات، 23 درصد مصدومان تصادفات و 20 درصد تصادفات خسارتی استان مربط به این محور ارتباطی بوده است.
چشم پوشی مسئولان راه و شهرسازی از مشکلات و معظلات جاده معروف به مرگ(یاسوج-اصفهان) و معرفی جاده یاسوج-سی سخت به عنوان اولویت راهسازی نگران کننده بوده زیرا این جاده دارای کمترین بار ترافیکی بوده و به نوعی کمترین تصادفات در این محور به وقوع میپیوندد.
سرهنگ بهنام ویسی پور رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد این را گفته که تنها راه رفع این مشکل تصریح در چهار خطه کردن محور «یاسوج به اصفهان» است.
کیامرث حاجیزاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر رئیسجمهور به این استان 400میلیارد تومان برای احداث جاده یاسوج ـ سیسخت اختصاص یافت.
شیرمحمد راستا معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفته که احداث راه یاسوج - سیسخت در سال 99 در مجموع 11 میلیارد اعتبار داشت که این میزان در بودجه امسال به 80 میلیارد تومان رسید و برای تکمیل باید 600 میلیارد تومان دیگر اعتبار داشته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد میگوید: احداث باند دوم جاده بابامیدان- یاسوج- سمیرم به طول 176 کیلومتر بوده که 60 کیلومتر از این پروژه به بهرهبرداری رسیده و 30 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در دست اجرا است.
پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: در سال مالی 1399 مبلغ 81 هزار و 742 میلیون ریال و در سال مالی 1400 مبلغ 78 هزار میلیون ریال تخصیص نقدی و اسناد خزانه اسلامی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 ارزآوری ۲۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی برای کهگیلویه و بویراحمد
- 2 شرور سابقه دار در باشت دستگیر شد
- 3 خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی
- 4 کاهش ۱۵ درصدی ترددهای بیناستانی در جادههای کهگیلویه و بویراحمد
- 5 امحا ماینرهای کشف شده در کهگیلویه و بویراحمد
- 6 رئیس شورای شهر: ترافیک سنگین یاسوج چالش بزرگ پیش روی ماست
- 7 صدور حکم قاطع برای نانوایی متخلف گچسارانی در دام تعزیرات
- 8 خسارت زلزله دهدشت به ۱۰۰۰ واحد مسکونی
-
نشست احزاب اصلاحطلب و اصولگرا با استاندار/ «وحدت» و «همبستگی ملی» فصل مشترک جریانهای سیاسی استان/ گزارش و عکس
-
رئیس فرهنگ و ارشاد گچساران منصوب شد/ ابلاغ
-
مديرعامل شركت نفت گچساران: كتابخانههای شركت نفت گچساران بیش از 6 هزار نفر عضو دارد
-
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر شتاب و روند تکمیل پروژههای عمرانی و خدماتی شهر یاسوج تاکید کرد
-
استاندار: زیرساختهای گردشگری مذهبی توسعه مییابند
-
تذکر رئیسجمهور به منابر، رسانه ملی و نمازهای جمعه: از سخنان تفرقهافکنانه و اختلافبرانگیز بهشدت پرهیز شود
-
«وضعیت حساس کنونی» ؛ جنگ یا صلح؟!
-
«همایونفر» معاون اداره کل مسکن و شهرسازی استان شد/ ابلاغ
-
هتل ورزش یاسوج پس از سالها تکمیل میشود/ آگهی مناقصه
-
لاشه پهپاد هرمس بر دوش یک لر
نظرات ارسالی 1 نظر
حادثه خیزترین جاده د راسستان - جاده یاسوج به اصفهان است -هرروز تصادف هرروز مرگ -این جاده نیاز به تامین اعتبار بیشتری دارد -خطرناکتر آنجاست که ترافیک جاده دهدشت -پاتاوه نیز بر روی این جاده یاسوج - اصفهان قرار می گیرد واضافه خواهد شد .باعث ترافیک بیشتری خواهد شد وجای هیچگونه سبقتی وجود ندارد - خطر بیشتر این جاده :از از سه راهی توتنده تا لوداب هم اینکه: جاده دوبانده نیست وکم عرض می باشد
پاسخ