-
«قلندرِ مستطیل سبز»
محمد زرین -
«قلندرِ مستطیل سبز»
محمد زرین -
تمجید بزرگان فوتبال یاسوج از بزرگمرد تاریخ فوتبال استان
یادداشت مخاطبان -
مردمآزاری با چند عدد قرص
پیام واحد -
اسطوره اخلاق فوتبال را دریبل کرد
سعید بخشوده -
تیمی که نیدرخشه استقلال دهدشته؛ قلندر خاموش شد، حماسه به ابدیت پیوست
بهنام عکاشه -
زاگرس، ستونفقرات ایران را نشکنید
وحید سیدیپور -
آموزش و پرورش وزیر دانا میخواهد نه سرباز رادان!!
علیرضا کفایی -
در سوگ قاضی تنها؛ سیدعیسی حسنی
علی ضامنی پور -
تحلیلی از عملکرد و سیاست های تاجگردون در بستر پلتفرم های مجازی
یعقوب درویشیان
آیا دو راه ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد به بزرگراه و آزادراه تبدیل میشود؟

به گزارش اَفتونیوز ،کریدور شمال به جنوب کشور که بهسمت مرکز و تهران تعریف میشود قسمتی از آن، از استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد عبور میکند.
با توجه به وضعیت خاص و توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان قسمتی از زاگرس مرکزی، دارای راههای اصلی درجه یک بوده که با وجود ترافیک سنگین، خودروهای سواری و ماشینهای سنگین حمل کالا در این جاده باعث مشکلاتی از جمله تصادفات جانی و مالی شده است.
نبود خطوط ریلی برای جابجایی کالا و مسافر مشهود و آشکار بوده و سبب بروز مشکلاتی شده است به طوری که در سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 73 ، احداث دو راه اصلی پاتاوه به دهدشت( قسمتی از راه شهرضا به بهبهان) و یاسوج-بابامیدان- سمیرم در دستور کار قرار گرفت ولی هنوز تکمیل و به بهره برداری کامل نرسیده است.
جاده پاتاوه-دهدشت هم اکنون در دست ساخت بوده و بزودی به بهره برداری میرسد و جاده یاسوج-بابامیدان- سمیرم که قسمت دیگری از کریدور شمال به جنوب کشور بوده نیز جوابگوی ترافیک نیست که ضروری است دستورات لازم برای تبدیل این راههای به بزرگراه و آزاد راه در دستور کار باشد.
همچنین تنها مسیری که خطوط ریلی یاسوج_اقلید را به ناوگان ریلی کشور متصل میکند، هم اکنون تعطیل شده که ضروری است این پروژه فعال و تسریع یابد.
شد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح اتصال این استان به آزادراه شیراز اصفهان در دست مطالعه است، گفت: این استان به شبکه آزادراه دسترسی ندارد.
پژمان نیک اقبالی تبدیل دو راه اصلی پاتاوه به دهدشت و بابامیدان-یاسوج-سمیرم را نیازمند نگاه ویژه مسئولان ارشد کشوری از جمله مجموعه وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: واقعیت امر با وجود خدمات ارزشمند در بخش حمل و نقل بویژه راههای زمینی در چهار دهه اخیر هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
ناگفته نماند راهسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کوهستانی بودن پر هزینه بوده تا جایی که هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است.
یکی از اهالی شهر یاسوج مهمترین خواسته مردم از دولت جدید را توسعه حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی عنوان کرد و ادامه داد: حمل و نقل مهمترین زیرساخت برای کمک به توسعه است زیرا در غیر این صورت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار رغبتی ندارند.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 کشف لاشه "کَل" و ۵ گونه پرنده از منزل شکارچی "پادنا"
- 2 احیای مجموعه ورزشی کارگران یاسوج/+تصاویر
- 3 با افت منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد تابستان سختی پیشرو است
- 4 ۲۶ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی کهگیلویه بویراحمد
- 5 خانواده ۹ نفره گرفتار در ارتفاعات چاروسا کهگیلویه نجات یافتند
- 6 فرماندار گچساران : ۴۰۰ طرح اشتغالزایی در گچساران اجرا میشود
- 7 ۱۷ میلیارد ریال اعتبار در ورزش زورخانه ای کهگیلویه وبویراحمد هزینه شده است
- 8 ۲۳ درصد از نوآموزان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون مراجعه نکردند
-
«ضرغامپور بویراحمدی» مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد شد/ عکس
-
خداحافظ کاپیتان/ گزارش تصویری از مراسم تشییع و خاکسپاری اسطوره فوتبال استان در دهدشت
-
سرپرست مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منصوب شد
-
مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تغییر کرد+ عکس و سوابق
-
انتقاد شجاعپوریان از تشریفات بیجا در مراسمهای عزا/ آیینهایی که تسلیبخش نیست
-
نوستالوژی فوتبال دهدشت در دهه 60
-
دلنوشته رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان در سوگ زنده یاد «قلندر سخن سنج»/ زمین سبز دیگر جای خالی تو را حس میکند
-
«قلندری» که سخن میسنجید
-
واگذاری معادن کهگیلویه و بویراحمد با شرط فرآوری
-
قیمت جدید شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!