-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
آیا دو راه ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد به بزرگراه و آزادراه تبدیل میشود؟

به گزارش اَفتونیوز ،کریدور شمال به جنوب کشور که بهسمت مرکز و تهران تعریف میشود قسمتی از آن، از استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد عبور میکند.
با توجه به وضعیت خاص و توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان قسمتی از زاگرس مرکزی، دارای راههای اصلی درجه یک بوده که با وجود ترافیک سنگین، خودروهای سواری و ماشینهای سنگین حمل کالا در این جاده باعث مشکلاتی از جمله تصادفات جانی و مالی شده است.
نبود خطوط ریلی برای جابجایی کالا و مسافر مشهود و آشکار بوده و سبب بروز مشکلاتی شده است به طوری که در سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 73 ، احداث دو راه اصلی پاتاوه به دهدشت( قسمتی از راه شهرضا به بهبهان) و یاسوج-بابامیدان- سمیرم در دستور کار قرار گرفت ولی هنوز تکمیل و به بهره برداری کامل نرسیده است.
جاده پاتاوه-دهدشت هم اکنون در دست ساخت بوده و بزودی به بهره برداری میرسد و جاده یاسوج-بابامیدان- سمیرم که قسمت دیگری از کریدور شمال به جنوب کشور بوده نیز جوابگوی ترافیک نیست که ضروری است دستورات لازم برای تبدیل این راههای به بزرگراه و آزاد راه در دستور کار باشد.
همچنین تنها مسیری که خطوط ریلی یاسوج_اقلید را به ناوگان ریلی کشور متصل میکند، هم اکنون تعطیل شده که ضروری است این پروژه فعال و تسریع یابد.
شد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح اتصال این استان به آزادراه شیراز اصفهان در دست مطالعه است، گفت: این استان به شبکه آزادراه دسترسی ندارد.
پژمان نیک اقبالی تبدیل دو راه اصلی پاتاوه به دهدشت و بابامیدان-یاسوج-سمیرم را نیازمند نگاه ویژه مسئولان ارشد کشوری از جمله مجموعه وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: واقعیت امر با وجود خدمات ارزشمند در بخش حمل و نقل بویژه راههای زمینی در چهار دهه اخیر هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
ناگفته نماند راهسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کوهستانی بودن پر هزینه بوده تا جایی که هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است.
یکی از اهالی شهر یاسوج مهمترین خواسته مردم از دولت جدید را توسعه حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی عنوان کرد و ادامه داد: حمل و نقل مهمترین زیرساخت برای کمک به توسعه است زیرا در غیر این صورت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار رغبتی ندارند.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!