-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
چراجلوی غارت معادن سرفاریاب گرفته نمی شود؟

به گزارش اَفتونیوز، کوه هایی که زخمی هستند و قلب آنها را بسان کاردی پاره کرده است.منابع طبیعی که این روزها حال خوشی ندارد.
صحبت از طبیعت سرفاریاب و غارت معادن بوکسیت این بخش است
موضوعی که سوژه نشست کمیسیون ایمنی راههای استان شد و بالاخره یکی درد مردم را فریاد کشید.
در نشست کمیسیون ایمنی راهها محمد نصیریراد از برداشت غیرمجاز از معادن بوکسیت انتقاد کرد و گفت: برداشت تناژ غیرمجاز از معدن بوکسیت جاده سرفاریاب_ دهدشت( تنگ پیرزال _ چرام) موجب خسارت به این جاده شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جاده سرفاریاب به سمت دهدشت جاده درجه ۲ محسوب میشود و تناژ مجاز عبور از این جاده ۱۰ تن است اما شرکت بوکسیت ۲۵ تا ۳۰ تن حمل میکند و همین امر موجب خسارت به باند رفت این جاده شده است.
وی عنوان کرد: بر اساس ماده ۱۴ قانون معادن کشور و تبصره ۶ همین ماده ۱۵ درصد بهای مواد معدنی به عنوان حقوق دولتی باید به حساب سازمان صمت استان ها واریز شود تا در راستای ایجاد و تعمیر زیرساختهای استفاده شود.
این مسئول بیان کرد: جاده سرفاریاب به سمت دهدشت سال ۹۶ روکش و لگهگیری شده اما هنوز تایید قطعی نشد که براثر عبور بار سنگین متلاشی شده است.
در ادامه هم کیامرث حاجیزاده با اشاره به استخداج سالانه ۳۰ هزار تن بوکسیت از این معدن گفت: پیمانکار از استخراج ماده معدنی بوکسیت سود میبرد و هیچ سود و فایدهای برای استان ندارد. این معادن باید به ایجاد زیرساختها کمک کنند اما متاسفانه کمکی که نشده هیچ بلکه خسارتی هم به زیرساختها وارد شده که باید جبران کند.
گفتنی است در این خصوص مقرر شد کار گروهی با حضور راهداری و حمل و نقل، سازمان صمت و دفتر فنی استانداری برگزار و وضعیت این شرکت تعیین تکلیف شود در غیر اینصورت پلمپ و تعطیل شود.
معادن سرفاریاب که مدت چند سال است بارگیری وبه استانهای دیگر برای خوراک کارخانه ها ارسال میشود منافعی که برای سرفاریاب ندارند به زیرساختهای این بخش خسارت وارد کرده و منافع آن به جیب دلالان وارد میشود و نیاز است مسئولان استانی بارگیری این معادن را متوقف کنند.
امری که تاکنون ازسوی مسیولان جدی گرفته نشده است
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!