-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
دست انداز و چاله در مسیر ارتباطی قلعه رئیسی و دیشموک

افتونیوز _ سال های زیادی است که بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه به دلیل نبود امکانات رفاهی، محرومیت را با خود به یدک می کشند.
مردم این منطقه با مشکلات فروان و کمبود هایی که حق آن ها نیست دست و پنجه نرم می کنند. در بین این همه کمبود شاید بیشترین کمبودی که به دید می آید، جاده های این منطقه هست که سالانه آن همه جوان در این جاده ها کشته می شوند.
وجود دستانداز و چاله چوله های عمیق در مسیر ارتباطی قلعه رئیسی و دیشموک و روستاهای این دو بخش سالهای زیادی است که در عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودروها اختلال به وجود آورده است.
مسیر ارتباطی این بخش ها دچار فرورفتگی یا شکستگی سطح جاده شده است، چاله چوله های ایجاد شده ، عرض کم، کمبود شانه در کنار جاده موجب شده سوانح رانندگی اتفاق بیفتد.
یکی از معضلات مهم در زمینه آسفالت این مسیر ها نبود آسفالت یکدست در سطح جاده است که نارضایتی مردم و رانندگان را به همراه داشته است.
راننده ای که در مسیر این بخش ها به دهدشت روزی خود را به دست می آورد به افتونیوز می گوید: چاله های دهان باز کرده در این مسیر امان رانندگان را بریده و آنهایی که از این راه روزی خود را درمی آورند خوب می دانند سقوط به یکباره خودروها به درون این چاهک ها چقدر هزینه برایشان ایجاد کرده است.
وی در ادامه افزود: در این راه ها حتی علائم رانندگی هم وجود ندارد و عبور و مرور برای رانندگانی که برای مسافرت به این بخش می آیند خیلی سخت می شود. زیرا جاده را نمی شناسند و احتمال تصادف برای آنها وجود دارد.
این راننده با عصبانیت اظهار کرد: گناه صاحبان وسایط نقلیه چیست که بخاطر افتادن در حفره هایی که اغلب آنها را باید چاه خواند، قسمتی از درآمد خود را صرف تعمیر خودروهای در اختیار کنند و به جای هزینه درآمدهای خود برای خانواده به اجبار آن را روانه جیب مکانیک ها کنند. بخش های قلعه رئیسی و دیشموک در فاصله ی ۲۵۰ کیلومتری از مرکز استان هستند که نبود جاده برای برخی از روستاها، و همچنین نامناسب بودن جاده هایی ک وجود دارد، زندگی را برای مردم این منطقه دشوار کرده است.
گزارش : فرشاد ارغنده


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 1 نظر
سلام تصاویر تنگ چویل هست نه چاروسا
پاسخ