-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
انتقاد تند مدیر فرودگاه یاسوج از سهمخواهی ارگانها از درآمد پروازهای عبوری

مدیر فرودگاه یاسوج از تأخیر و توقف احتمالی پروژههای عمرانی و توسعهیی فرودگاههای کشور در صورت کاهش درآمدهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.
بهگزارش افتونیوز به نقل از روابطعمومی فرودگاه یاسوج؛ در پی مطرحشدن موضوع سهمخواهی ارگانهای دیگر از درآمد پروازهای عبوری علی محسنیان مدیرفرودگاه یاسوج گفت: طبق خطمشی کلی ایکائو و بهطور نمونه بخش دوم سند DOC 9082 کشورهای متعهد نباید بابت هزینههای برقراری امنیت عمومی(از قبیل هزینههای دفاعی) و امنیت ملی عوارضی را به صنعت هواپیمایی کشوری تحمیل کنند که این امر در صورت اتفاق، اعتراض نهادهای بینالمللی از جمله ایکائو و یاتا را در برخواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر غیر از فرودگاه مشهد، سایر فرودگاههای تحت مدیریت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با تعداد بیش از 50 فرودگاه کوچک و بزرگ دارای تراز منفی مالی هستند و اداره، بهسازی، بازسازی، حفظ و نگهداری تجهیزات حساس همه فرودگاههای تحت مدیریت، سالانه هزینه هنگفتی را به شرکت فرودگاهها تحمیل میکند.
مدیر فرودگاه یاسوج ادامه داد: روند صعودی هزینههای جاری و نگهداری فرودگاهها در حالی است که جدا شدن فرودگاه بینالمللی حضرت امام(ره) از بدنه شرکت در قالب شهر فرودگاهی و قطع شدن درآمدهای مربوط به ترانزیت حجاج منجر به کاهش مضاعف درآمدهای این شرکت شده و با توجه به اینکه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، شرکتی درآمد هزینهیی است، ادامه ارائه خدمات رایگان به نهادهای دولتی و روند کنونی سهم خواهیهای سایر ارگانها سبب خواهد شد در آیندهیی نه چندان دور به معضلی بزرگ در اعتبارات و بودجه دچار شویم که بیشک نخستین و شاید حیاتیترین مقولهیی که از این منظر تدریجا لطمه خواهد خورد٬ ایمنی پروازها و فرودگاههاست.
محسنیان با بیان اینکه یکی از ملاکهای توسعه اقتصادی، توسعه فرودگاهی و هوانوردی هر کشوری به حساب میآید، به لحاظ تثبیت سهم بازار، دو دههی آینده را در جهت همگامسازی صنعت هوانوردی ایران با سایر کشورهای دنیا، مقطعی حساس و جدا ماندن از پیشرفت در این صنعت را غیرقابل جبران عنوان کرد.
محسنیان همچنین با بیان اینکه در سال 94 برای فرودگاه کوچکی مثل فرودگاه یاسوج که روزانه فقط یک پرواز دارد، حدود 110 میلیارد ریال فقط هزینه بهسازی و نگهداری تجهیزات این فرودگاه شده است٬ ابراز داشت: میزان این هزینه برای فرودگاههای بینالمللی به مراتب بیشتر است و با تعمیم آن به تعداد فرودگاهها و بزرگی آنها، رقم بسیار زیادی خواهد شد.
محسنیان در ادامه افزود: پروژه تطویل باند و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه یاسوج یکی از پروژههای عمرانی و توسعهیی فرودگاهی در کشور است که با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال در دست اجراست و تاکنون پیشرفت ۶۲ درصدی داشته که در صورت کاهش درآمدهای شرکت فرودگاهها، احتمال تأخیر و توقف چنین پروژههای توسعهیی وجود دارد و تغییر دغدغههای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از توسعه و بهبود به نگرانی جهت نگهداری سطح حداقلی ایمنی و خدمات، محتمل خواهد بود.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!