-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
پیمانکاران و تجار ساکنان بهارستان را تعیین می کنند یا آرای مردم؟

فضای مجازی و رسانه ها کم کم بر کوس انتخابات مجلس می کوبند.و پایه کوبان آواز عزت وپیشرفت رابا ید قادر کاندید مورد حمایت خود در هر پیام رسانی که موجود باشدمی سرایند.هر رسانه ای جانب کاندیدی را می گیرید و با آرستن فرد به القاب رنگین وسنگین تنور انتخابات را داغ می کند .کاندیدا مرتبط امیرکبیر و مصدق یا رجایی و باهنر لقب می گیرند .مطالبی نگارش می شود که نه تنها در شان و توان اجرای فرد نیستند بلکه در ظرفیت ساختاری کشورهم نمی گنجند.
اما براستی انتخاب نمایندگان با رای مستقیم ومنطقی مردم صورت می گیرید یا مسائل پشت پرده دخیل می باشد؟یا براستی چقدر باید مردم رادر انتخاب ترکیب مجلس سهیم دانست؟
با نگاهی عمیق به فرایند انتخابات ،آنچه دریافت می شود عدم انتخاب آگاهانه مردم در گزینش نماینده خود می باشد.روند انتخابات را موارد دیگری رقم می زند که از عهده مردم خارج خواهد بود.مواردی که قدرت تفکر و آگاهی مردم را در محلول تبلیغات اضمحلال می کند
قاعدتا درآمد ناشی از چهار سال نمایندگی مجلس با هزینه های تبلیغاتی قابل قیاس نخواهد بود. پذیرفتن هزینه های میلیاردی تبلیغات از سوی نماینده با توجه به درآمد میلیون در طول دوره ی نمایندگی امری عاقلانه نخواهد بود و بتبع آن پذیرفتن هزینه های مصرفی در راستای شعار خدمت به مردم کامل اغیرقابل قبول و عاقلانه نخواهد بود.با کمی تامل و مطالعه در چگونگی هزینه های تبلیغاتی بیشتر نماینده های مجلس به یک نقطه ی مشترک دست خواهیم یافت و آن چیزی جزء حمایت مالی پیمانکاران و تجار نخواهد بود کسانی که زمستان کشت خواهند کرد و در بهار محصولی پر رونق درو خواهند کرد.
پیمانکاران وتجار با نزدیک شدن به کاندیدا، و متقبل شدن هزینه های تبلیغاتی،نماینده ی مردم را وام دار خود خواهند کرد و در بزنگاه شکارهای بزرگ را صید خواهند کرد.
فرایندرقابت در مارتن انتخابات به این صورت خواهد بود که قرار دادهایی نانوشته و نامرئی بین پیمانکاران و کاندید محترم امضا خواهد شد و در آنها پورسانت هر کدام در صورتی پیروزی مشخص خواهد شد.بدین صورت که حامیان منفعت طلب سوار بر ماشین ها گرانقمت با راه اندازی کارناول های تبلیغاتی در معیت مراد فعلی خویش به هر طریقی که باشد با دادن پول،غذا،وسایل خانگی،لباس.پتو،وسایل ورزشی ،وعده های اشتغال و سر دادن وعده های کذایی و محال ، در بین مردم نفوذ خواهند کرد و با سوار شدن بر احساسات و بازیچه قرار دادن بحران های مالی مردم ،آمار رای های کسب شده و فاکتور هزینه های مصرفی را برای کاندید محترم به عنوان شاباش پیروزی وبرگ برنده ی فصل برداشت ساعتی پس از اعلام نتایج به ارمغان خواهند برد.
.پس از پیروزی در انتخابات، شرایط حاکم بر نماینده جالب و غم انگیز خواهد بود .نماینده گانی که با چنین روش هایی پیروز انتخابات می شوند سیاست راه شان "لابی زیستی "خواهد بود.در طول چهار سال نمایندگی شب وروز ،حضوری وتلفنی، با وزیران و مدیران در حال گدایی کردن سهم خواهی حامیان پیمانکار وتجارخود می باشند.شب برای فلان پیمانکار با فلان وزیر استیضاح شده درحال چانه زنی در مورد پروژه های کلان ،و روز برای ترخیص کالاهای فلان تاجر با فلان مسئول در حال التماس خواهد بود.و خوراک زندگیشان در طول این چند سال نمایندگی پیدا کردن راه حل های برای راضی نگه داشتن حامیان شکم سیر خود می باشد .تصویر اینکه چقدر باید التماس و فک زنی کنند برای کسانی که هرگز قانع نمی شوند تن وبدن هر انسانی را به لرزه در می آورد
قاعدتا نماینده ای که گرفتار چنین وضعیتی خواهد بود. نه وقتی،نه فکری ونه توانی برای انجام کارهای عمومی مردم نخواهد داشت .مسلما مجالی برای پرداختن به موضوع توسعه ی حوزه انتخابی خود ندارد.توان برای دنبال کردن مطالبات مردم در زمینه های ساخت بیمارستان،راه سازی،راه اندازی صنایع اشتغال آفرین و هزاران معظله حوزه ی خود را ندارد و در طول دوره ی نمایندگی پاشنه ی کفش خود را برای ارضا کردن امیال وخواسته های حامیان گردن کلفت خود بالا می کشد .
چنین رویه ی در تمام ادوار انتخابات مجلس بوده و همچنان ادامه خواهد داشت و پایان دادن به این امر مستلزم آگاهی مردم و فعال شدن احزاب سیاسی می باشد.
آگاهی مردم همراه با روحیه ی مطالبه گرایانه عمومی وفعالیت صحیح و قانومند احزاب می تواند تامین کننده ی مجلسی قوی با نمایندگانی مستقل و قدرتمند و فارغ از وام دار بودن به پیمانکاران وتجار می باشد.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 1 نظر
درود برشما عین واقعیت است و انتخابات ها همه همین بود و بس و چیز جدیدی ندیدیم...
پاسخ