-
«قلندرِ مستطیل سبز»
محمد زرین -
«قلندرِ مستطیل سبز»
محمد زرین -
تمجید بزرگان فوتبال یاسوج از بزرگمرد تاریخ فوتبال استان
یادداشت مخاطبان -
مردمآزاری با چند عدد قرص
پیام واحد -
اسطوره اخلاق فوتبال را دریبل کرد
سعید بخشوده -
تیمی که نیدرخشه استقلال دهدشته؛ قلندر خاموش شد، حماسه به ابدیت پیوست
بهنام عکاشه -
زاگرس، ستونفقرات ایران را نشکنید
وحید سیدیپور -
آموزش و پرورش وزیر دانا میخواهد نه سرباز رادان!!
علیرضا کفایی -
در سوگ قاضی تنها؛ سیدعیسی حسنی
علی ضامنی پور -
تحلیلی از عملکرد و سیاست های تاجگردون در بستر پلتفرم های مجازی
یعقوب درویشیان
عکسهایی که زبان اعتراض شدند

وقوع برخی رویدادها جدا از آنکه مطلوب یا منفور جامعه باشد، باعث ایجاد نوعی وحدت و همدلی میان اقشار جامعه می شود.این همدلیها اغلب در میان معترضان پر رنگ تر است.
به گزارش افتونیوز به نقل از سایت استان کهگیلویه وبویراحمد ، همین همدلی نیز خود سبکی از هنر و ادبیات اعتراضی را رقم می زند که هنرمندان با هنرموافقت و یا مخالفت خود را به جامعه نشان می دهند و به رغم غیر مستقیم بودن زبان هنر،مخالفت های هنرمندان صریح تر و گاه تاثیر گذارتر است. در ماجرای تغییر نام استان کهگیلویه وبویراحمد سیاستمداران و مسئولان استانی اغلب به دلایلی سکوت را برگزیدند اما در این میان هنرمندان در حوزه های مختلف نظر خود را گفتند. حسن غفاری عکاس مردم نگار کهگیلویه وبویراحمدی نخستین هنرمندی بود که اعتراضش را بیان کرد. او در ادامه با انتشار عکس و ارایه دیدگاه های جامعه شناسی خود به عنوان شرح عکس این مخالفت را پررنگتر نشان داد. غفاری در عکسش یک سیاه چادر عشایری را با پس زمینه ای از شهر زیبای یاسوج نشان می دهد .با این حال این سیاه چادر در رقابت با شهر پر زرق و برق محبوب تر نمایش داده می شود و دلیلش همان چرخش چشم مخاطب از سیاه چادر به شهر و دوباره توقف روی همان سیاه چادر است. در واقع او با این عکس نشان می دهد بعضی موضوعات هرچقدر هم کهنه باشند و یا سخت باز هم زیبا هستند.حتی اگر این موضوع یک نام باشد.او در توضیح می نویسد:« تصمیم گیرى براى نیروهاى اجتماعى،ریشه هاى فرهنگى وهویتى درموضوع تغییرنام کهگیلویه وبویراحمدکه داراى ساختارهاى اجتماعى عشایرى، روستایى وشهرى است باعلاقمندى هاى شخصى ویا قومى امکان پذیرنیست.» وی عکس و به طور کل هنر را به خدمت موضوع آورده و با توضیحاتی که ارایه می دهد ارتباط زیبایی میان عکس و موضوع مورد نظرش ایجاد می کند.به عنوان مثال غفاری با ارایه عکس زیر برای لحظاتی مخاطب را سردرگم می کند اما با یک توضیح ساده به وی یادآور می شود نام های دشوار در دنیا بسیار زیاد است و برندسازی می تواند این دشوارها را آسان و عمومی کند. در توضیح می نویسد:”آویزهاى تبلیغاتى مترو تهران، کهگیلویه وبویراحمد ناشناخته مانده است، تلفظش آسان مى شود اگر خردبرندسازى درکارآید.”



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 کشف لاشه "کَل" و ۵ گونه پرنده از منزل شکارچی "پادنا"
- 2 احیای مجموعه ورزشی کارگران یاسوج/+تصاویر
- 3 با افت منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد تابستان سختی پیشرو است
- 4 ۲۶ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی کهگیلویه بویراحمد
- 5 خانواده ۹ نفره گرفتار در ارتفاعات چاروسا کهگیلویه نجات یافتند
- 6 فرماندار گچساران : ۴۰۰ طرح اشتغالزایی در گچساران اجرا میشود
- 7 ۱۷ میلیارد ریال اعتبار در ورزش زورخانه ای کهگیلویه وبویراحمد هزینه شده است
- 8 ۲۳ درصد از نوآموزان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون مراجعه نکردند
-
سرپرست مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منصوب شد
-
مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تغییر کرد+ عکس و سوابق
-
انتقاد شجاعپوریان از تشریفات بیجا در مراسمهای عزا/ آیینهایی که تسلیبخش نیست
-
نوستالوژی فوتبال دهدشت در دهه 60
-
دلنوشته رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان در سوگ زنده یاد «قلندر سخن سنج»/ زمین سبز دیگر جای خالی تو را حس میکند
-
«قلندری» که سخن میسنجید
-
واگذاری معادن کهگیلویه و بویراحمد با شرط فرآوری
-
قیمت جدید شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
-
هزینه ماهانه ۴۰۰میلیارد تومانی تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
-
۱۸۷۷ میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد هنوز جذب نشده است
نظرات ارسالی 1 نظر
عالی بود
پاسخ