-
آینده جنگ اسرائیل با ایران چه خواهد شد؟
عباس عبدی -
«شافرج الله»
سیدمحمد مختاری -
ایران خانهی ماست؛ مسئولیت ایرانی بودن فراتر از هر تفاوتی
علیرضا تابش -
وقتی وفاداری استاندار به دولت قربانی روابط و رفاقتهای پشت پرده میشود»
یادداشت مخاطبان -
دفاع از ایران؛ به نام یا به ننگ!
فضلالله یاری -
جوابیهای به یک رسانه/ وقتی مدح بیمحتوا جای مطالبهگری رسانهای را میگیرد
حسن کریمی -
مرثیهای بر پروژههای نیمهتمام استان کهگیلویه و بویراحمد
بویار پارسه -
دیدهبان
هجیر تشکری -
عوارض شناسی تعطیلی خرد سیاسی در سطح میزان پیشرفت شهرستانهای چهارگانه
یاسین علویان سوق -
واقعیت مدیران 50 میلیاردتومانی و نقش «تاجگردون» در بحران مدیران اینستاگرامی!
اسلام ذوالقدرپور
رسانه های استان و نظریه بازنمایی

فضای رسانه نوپدید امروزه به اشکال مختلف مناسبات اجتماعی را دچار تغییر تحول کرده است. به گونه ای که بسیاری از اندیشمندان عصر امروز را عصر «انفجار اطلاعات » می خوانند.
کانال ها ، صفحات مجازی و صدها رسانه رسمی و غیره رسمی، هر روزه به اشکال مختلف، ذهن و روح میلیونها مخاطب خود را از اطلاعات پراکنده ، سطحی، دم دستی پر می کنند و نظام معنایی آنها را شبانه روز با خود درگیر می سازند.
به باور بسیاری از عالمان ارتباطات به دلیل وفور اطلاعات غیره مهم امروزه هیچ فرصتی برای اندیشیدن و همچنین هیچ رخصتی برای تفکر درباره آنچه که در جهان پیرامون می گذرد باقی نمی ماند و انسان ، در ساده اندیشی عجولانه چنان غوطه می خورد که در نمی یابد روزانه با چه ضرورت های روبه رو هستند.
فضای رسانه ای استان امروزه به خوبی تبیین کننده *تئوری بمباران اطلاعاتی* می باشد.
روزانه در گروه های مجازی موجی از لینک های خبری از سایت های خبری_ تحلیلی منتشر میشود که هیچ تناسبی با زیست روزمره بسیاری از مخاطبان و بدنه اجتماعی ندارند.
ملغمه ای از اخبار در قالب گزارش عملکردمدیران، جلسات تودیع و معارفه ، انتصابات، مصاحبه های فاقدمحتوا، و درگیری های سیاسی کم اهمیت ... در فضای رسانه ای تولید و منتشر میشود.
"بازنمایی" یکی از مفاهیم بنیادی در مطالعات رسانه و ارتباط جمعی است. بازنمایی راه و روشی است که از آن طریق، رسانهها حوادث و واقعیت ها را نشان میدهند. دو روایت مختلف در باب بازنمایی وجود دارد.
روایت اول : در بازنمایی، نظریه انعکاسی است. این رویکرد بر این باور است که رسانه در حال نشان دادن واقعیت است. قدرت فهم واقعیت وجود دارد و چیز مابهازا در جهان خارج وجود ندارد به زبان ساده رسانه واقعیت را منعکس میکند.
روایت دوم: این رویکرد با عنوان ارادی مطرح است. بر عکس نظریه انعکاسی، این نظریه تبیین می کند هیچ عمل انعکاسی از جهان بیرونی وجود ندارد و آنچه رسانه نشان میدهد اراده و نیت پنهانی است که پشت تصاویر وجود دارد. رسانه واقعیت را منعکس نمی کند بلکه نمایش و تحریفی از واقعیت است.
حال باید پرسیده شود رسانه در استان از کدام روایت پیروی می کنند ؟؟ امروزه در استان ما رسانه ها بازنمای واقعیت های جامعه هستند یا به دست آویزی در دست مدیران و سیاست پیشه گان!؟
چنین بنظر میرسد رسانه با فهم درستی وارد استان نشده و غالبا ارزش کار خود را در سطح ابزاری نمایش شخصیت ها برای دیده شدن ، غیریت سازی های کاذب، انحراف اذهان عمومی از ضرورت های اجتماعی و بازتولید مسائل غیره مهم در حیات اجتماعی بدل گشته اند.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 ارزآوری ۲۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی برای کهگیلویه و بویراحمد
- 2 شرور سابقه دار در باشت دستگیر شد
- 3 خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی
- 4 کاهش ۱۵ درصدی ترددهای بیناستانی در جادههای کهگیلویه و بویراحمد
- 5 امحا ماینرهای کشف شده در کهگیلویه و بویراحمد
- 6 رئیس شورای شهر: ترافیک سنگین یاسوج چالش بزرگ پیش روی ماست
- 7 صدور حکم قاطع برای نانوایی متخلف گچسارانی در دام تعزیرات
- 8 خسارت زلزله دهدشت به ۱۰۰۰ واحد مسکونی
-
نشست احزاب اصلاحطلب و اصولگرا با استاندار/ «وحدت» و «همبستگی ملی» فصل مشترک جریانهای سیاسی استان/ گزارش و عکس
-
رئیس فرهنگ و ارشاد گچساران منصوب شد/ ابلاغ
-
مديرعامل شركت نفت گچساران: كتابخانههای شركت نفت گچساران بیش از 6 هزار نفر عضو دارد
-
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر شتاب و روند تکمیل پروژههای عمرانی و خدماتی شهر یاسوج تاکید کرد
-
استاندار: زیرساختهای گردشگری مذهبی توسعه مییابند
-
تذکر رئیسجمهور به منابر، رسانه ملی و نمازهای جمعه: از سخنان تفرقهافکنانه و اختلافبرانگیز بهشدت پرهیز شود
-
«وضعیت حساس کنونی» ؛ جنگ یا صلح؟!
-
«همایونفر» معاون اداره کل مسکن و شهرسازی استان شد/ ابلاغ
-
هتل ورزش یاسوج پس از سالها تکمیل میشود/ آگهی مناقصه
-
لاشه پهپاد هرمس بر دوش یک لر
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!