-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
عدالت اجتماعی با کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی رابطه مستقیم دارد

افزایش ١١/٥ برابری بیمه شدگان و مراکز ارایه خدمات تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش افتونیوز، مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش یازده و نیم برابری بیمه شدگان و مراکز ارایه کننده خدمات بیمه ای و درمانی این سازمان در استان نسبت به پیش از انقلاب اسلامی خبر داد .
عباس نورمحمدی گفت : پیش از انقلاب اسلامی تنها دو واحد بیمه ای در شهرهای یاسوج و گچساران خدمات بیمه ای تامین اجتماعی را به بیمه شدگان ارایه می کردند و در بخش درمان نیز این استان از هر گونه مرکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی محروم بود .
وی اظهار داشت : با وجود اینکه پیشینه تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد به سال ١٣٣٨ و ایجاد شعبه تامین اجتماعی در گچساران برمی گردد و یک شعبه تامین اجتماعی نیز در سال ١٣٥٤ در شهر یاسوج راه اندازی شد ، اما این واحدها زیر نظر ادارات تامین اجتماعی در استان های هم جوار فعالیت می کردند و هیچ واحد درمانی نیز به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی وجود نداشت .
وی افزود :با توجه به اینکه تحقق عدالت اجتماعی یکی از اهداف و از شعارهای محوری انقلاب اسلامی بود ، یکی از ابزارهایی که می توانست به این هدف جامه عمل بپوشاند، تامین اجتماعی بود .بنابراین مسئولان نظام اسلامی برآمده از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، در عمل نیز تامین اجتماعی و گسترش چتر بیمه ای آن به کل جامعه را دنبال کردند ؛ به گونه ای که اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی، برخورداری از تامین اجتماعی را حق همه افراد جامعه و از تکالیف اصلی دولت نسبت به مردم ذکر کرد .
نورمحمدی گفت : گسترش تامین اجتماعی و پوشش بیمه ای به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته ، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است . وی افزود : هم اینک بیش از ۴۲ میلیون نفر و به عبارتی ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش حمایت های بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۹۹ هزار و ۵۰۰ بیمه شده اصلی از پوشش بیمه ای این سازمان برخوردارند که با احتساب افراد خانواده ، حدود ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود .
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : هم چنین ۱۲ هزار و ۶۰۰ بازنشسته و مستمری بگیر در استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ماهانه از این سازمان حقوق و هم چنین خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند .
نورمحمدی در مورد شمار مراکز و واحدهای ارائه کننده خدمات این سازمان نیز گفت : در حال حاضر ۲۳ واحد بیمه ای و مرکز بهداشتی و درمانی در کهگیلویه و بویراحمد خدمات بیمه ای و درمانی مورد نیاز مردم را ارایه می کنند که در شهرهای مختلف استان پراکنده هستند و تعداد آنها نسبت به دوره پیش از انقلاب اسلامی ۱۱/۵ برابر شده و این نشانه توجه نظام اسلامی به مقوله تامین اجتماعی و عدالت اجتماعی است .
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت : عدالت اجتماعی با کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی و میزان بهره مندی افراد جامعه از تامین اجتماعی رابطه مستقیم دارد و لذا برخورداری همه افراد جامعه از حمایت های تامین اجتماعی در همه ادوار پس از انقلاب دنبال شده و گروه های مختلف جامعه از جمله کارگران مزد و حقوق بگیر ، صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، باغداران ، زنان خانه دار ، رانندگان ، خادمان مساحد ، طلاب ، مهندسان ، قالی بافان ، صاحبان و شاغلان در صنایع دستی ، کارگران ساختمانی ، ورزشکاران ، نویسندگان ، هنرمندان و ... را در بر گرفته است .
نورمحمدی افزود: علاوه بر کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی، سهولت و سرعت در دسترسی به این خدمات و رضایت مندی جامعه تحت پوشش یعنی بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران نیز همواره مورد توجه بوده است. به عنوان مثال یه منظور سهولت در دسترسی به خدمات بیمه ای ، واحدهایی مانند شعب اقماری و کارگزاری های رسمی در بسیاری از مناطق و شهرها ایجاد شده است که علاوه بر کاهش ازدحام در شعب و واحدهای اصلی ، سرعت دسترسی به خدمات را نیز در پی دارند .
وی افزود : هم چنین موضوع ارائه خدمات به صورت غیرحضوری در راستای افزایش کیفیت و سرعت انجام امور ، با جدیت در سازمان تامین اجتماعی دنبال می شود و هم اینک حداقل ۳۳ خدمت در سازمان به صورت غیرحضوری ارایه می شود که دریافت لیست و حق بیمه از کارفرمایان ، نوبت دهی مراکز درمانی ، ابلاغ احکام مطالباتی ، مشاهده سوابق بیمه ای، مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران و... از جمله این خدمات است و در آینده نزدیک شمار آنها به ۶۵ مورد افزایش می یابد .
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!