یادداشت
گفتگو و گزارش

نشست مشترک معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با رییس هییت بدنسازی و پرورش اندام استان

نشست مشترک معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با رییس هییت بدنسازی و پرورش اندام استان

نشست مشترک معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان با رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام کهگیلویه و بویراحمد و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد با همراهی مدیران باشگاه‌های بدنسازی به منظور بررسی مشکلات این رشته ورزشی برگزار شد.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون غذا و داروی دانشگاه گفت: اجازه نمی‌دهیم داروهای مکمل دار غیر مجاز در این استان به فروش برسند و با جدیت کامل با عاملین این کار برخورد می‌کنیم.

دکتر امام بخش قائدی اظهار کرد: با داروخانه‌هایی که بدون مجوز اقدام به فروش مکمل و داروهای مربوط به پرورش اندام و بدنسازی می‌کنند، برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در صورت مشاهده فروش هر نوع دارو و مکمل در داروخانه ها با داروخانه برخورد و به کمیسیون ماده 11 و تعزیزات حکومتی معرفی خواهند شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه داروخانه ها به طور مرتب رصد می‌شوند، اظهار داشت: معمولاً از شرکت‌های دارویی استعلام گرفته و مشخص می‌شود که داروخانه چه داروهایی را زیاد و یا کم می‌خرند و داروخانه‌هایی که دارو و یا مکمل‌های زیادی خریدای می‌کنند برای ما قابل شناسایی هستند.

قائدی در ادامه خطاب به مدیران باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام، افزود: خواهشمندیم با توجه به اینکه باشگاه‌های بدنسازی با سلامت و جسم جوانان و ورزشکاران سر و کار دارد، سعی نکنید که با تزویج داروهای پروتئینی و یا مکمل‌ها بدن جوانان را ماهیچه دار نشان بدهید، چرا که در آینده این داروها اثرات منفی هم دارند.

وی خاطرنشان کرد: شما ورزشکار هستید و قرار است که با ورزش جسم جوانان را پرورش داده و تندرست کنید و نباید با ترویج مکمل‌ها و داروهای بی رویه ماهیچه آنها را رشد دهید و ورزشکاران نیز باید با جدیت، تلاش و تغذیه مناسب اندام مناسبی پیدا کنند.

آیت ارجمند؛ رییس هییت بدن سازی و پرورش اندام استان نیز با بیان اینکه مدیران باشگاه‌های بدنسازی این استان اکثراً قهرمان کشور و یا تحصیل کرده دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: مدیران باشگاه‌ها و تحصیل کرده گان رشته‌های فیزیولوژی، وظیفه سلامت و تندرستی جوانان علاقمند به رشته های ورزشی را برعهده دارند که خوشبختانه در این سال‌ها هم توانستند با کمترین تجهیزات موفقیت‌های زیادی برای استان کسب کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها