یادداشت
گفتگو و گزارش

کمبود فضا در هنرستان تازه تاسیس یاسوج!

کمبود فضا در هنرستان تازه تاسیس یاسوج!

هنرستان کشاورزی یاسوج در مهر ماه سال تحصیلی 96- 97 ایجاد و راه اندازی شد که هم اکنون با مشکل کمبود فضای فیزیکی مواجه است.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایسنا، این هنرستان سال گذشته با 50 دانش آموز پایه دهم در رشته های گیاهان دارویی و شیلات آغاز بکار کرد اما امسال با توجه به اینکه فضای آموزشی بیشتر نیاز دارد با مشکل مواجه شده و این در حالی است که 50 دانش آموز امسال نیز پذیرش و ثبت نام کرده است.

"عباس صلاحی اردکانی"، رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت این هنرستان گفت: این هنرستان با تلاش های و پیگیری های زیاد ایجاد و راه اندازی شده است که در دومین سال پس از تاسیس تعداد دانش آموزان این هنرستان به 100 نفر خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به اضافه شدن 50 دانش آموز جدید طی سال جاری این هنرستان با کمبود فضای فیزیکی مواجه شده است و در صورت برطرف نشدن این مشکل، برای مهر ماه مشکل دارد.

صلاحی اردکانی، اظهارکرد: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی فضای فیزیکی لازم را برای این هنرستان داشت اما بخشی از فضای فیزیکی در نظر گرفته برای این هنرستان در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی که یک تشکل غیر دولتی(اعضای این تشکل 6 نفر است که 12 اتاق در اختیار دارند) است، قرار گرفت که سازمان جهاد کشاورزی باید این تشکل غیر دولتی جا به جا کند و یا فضای فیزیکی در اختیار آنها را کاهش و به فضای هنرستان اضافه کند.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امیدواریم فکری و چاره ای اساسی برای رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی یاسوج که به تربیت متخصص در زمینه گیاهان دارویی و شیلات می پردازد، اندیشیده شود تا این هنرستان به تعطیلی کشیده نشود.

صلاحی اردکانی اضافه کرد: انتظار داریم با توجه به اینکه ثبت نام از دانش آموزان در سال دوم برای پذیرش انجام شده مسئولان استان کمک و همکاری کنند تا این دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

ایوب رضایی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: هنرستان کشاورزی یاسوج از جمله هنرستان های وابسته به جهاد کشاورزی است که طبق توافق نامه باید فضا، نیرو، تجهیزات و امکانات لازم را فراهم کند.

استان به دو رشته گیاهان دارویی و شیلات که در این هنرستان پذیرش دانش آموز شده، نیاز دارد و این هنرستان با همکاری آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی (مرکز تحقیقات کشاورزی) ایجاد و راه اندازی شده است.

امسال دانش آموزان پایه یازدهم را دارد و برای پذیرش دانش آموز طی سال تحصیلی جدید در پایه دهم به دو کلاس درس نیاز دارد که با کمبود فضای فیزیکی مواجه است و جهادکشاورزی با جابه جایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی می تواند این کمبود و مشکل را رفع کند.

امیدواریم با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته با جهاد کشاورزی استان بتوانیم مشکل کمبود فضای فیزیکی این هنرستان را رفع کنیم.

الیاس تاج الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: باید به فکر رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی یاسوج به صورت بنیادی و بلند مدت باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این هنرستان می خواهد در سال های آینده به فعالیت خود ادامه دهد و پذیرش دانش آموز داشته باشد باید فکری اساسی برای این مشکل شود.

تاج الدینی بیان کرد: سعی بر حل مشکل این هنرستان طی امسال دارم اما با این وضعیت در سال آینده دوباره با مشکل فضای فیزیکی مواجه خواهند شد، این مشکل طوری نیست که با یک کلاس و یا دو کلاس درس رفع شود بلکه باید به صورت اساسی برای این مسئله فکر شود.

گزارش: عیسی فتحی - ایسنا

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها