-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
اهتمام جدی دولت دوازدهم به تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت

بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
به گزارش افتونیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: یکهزارو 500 میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیاز است و در صورت تأمین اعتبار تا پایان 1397 به بهرهبرداری میرسد.
عملیات اجرایی این جاده در سال 1373 آغاز شده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار بهره برداری نرسیده است.
خیرالله خادمی در بازدید از این طرح ملی، بابیان اینکه جاده ملی پاتاوه - دهدشت بهزودی تأمین اعتبار خواهد شد گفت: در صورت اختصاص این میزان اعتبار تا پایان سال 97 به بهرهبرداری خواهد رسید.
این جاده به طول 137 کیلومتر از مهمترین طرحهای ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاهتر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
از این میزان جاده ارتباطی تاکنون بیش از 56 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
خادمی ابراز کرد: با هماهنگی دفتر مقام رهبری و وزارت راه اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل این طرح ملی اختصاص خواهد یافت.
وی خواستار شتاب بخشی در روند اجرای این طرح ملی توسط مسئولان شد و گفت: جاده ملی پاتاوه – دهدشت یکی از طرحهای اولویت دار دولت دوازدهم است.
خادمی افزود: این جاده دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
وی بیان کرد: در جاده ملی پاتاوه – دهدشت 12 دهنه پل به طول سه کیلومتر و پنج دهنه تونل به طول 9 کیلومتر در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: برنامه زمانبندی خاصی برای ساخت پلها و تونلهای در مسیر این طرح باید انجام گیرد.
خادمی اظهار داشت: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه باید در ساخت ابنیه و مقاوم سازی این محور ارتباطی توجه ویژهای شود.
وی ابراز کرد: برای ساخت جاده ملی پاتاوه- دهدشت 6 هزار تن آرماتور، 35 هزار تن سیمان، 250 هزار تن مصالح سنگین و 400 تن سیمان نیاز است.
وی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر 16 و چهار میلیون متر مکعب دانست.
بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
میزان پیشرفت فیزیکی این طرح حدود 70 است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 1 نظر
میگوید در صورت تامین اعتبار,جاده تا پایان سال 97 به پایان خواهد رسید.از سال 73,طرح شروع شده است.23 سال از آغاز طرح می گذرد.چگونه است چنین هر که می آید روی همین مانده ی پایان کار مانور میدهد.هر که می آید می گوید در صورت تامین اعتبار جاده تا فلان تاریخ به بهره برداری می رسد.هیچ از به تاراج رفتن عمر آدمیان بومی که دل در گرو جاده نهاده اند نمی گوید.هیچ از این نمی گوید تمام سرمایه ای که میشد در بخش های دیگر برای پیشرفت هزینه گردد به این جاده سرازیر شده است و هر سال در هر نوبت می گویند در صورت تامین اعتبار در فلان سال به بهره برداری خواهد رسید.همه در این شهرستان(کهگیلویه)نشسته اند که جاده به بهره برداری برسد.اما اتفاقی نمی افتد.پیمانکاران خرد و بزرگ البته که شوق دارند این پروژه همچنان برایشان پول بیاورد.ماشین آلات بزرگ و کوچک بیاورد.در میان محل برایشان اعتبار بیاورد.آن ها که سرشان درد نمی کند.سفره ای است که پهن شده.هر چقدر کندتر کار شود موقعیت مالی آنها بهتر خواهد شد.23 سال از عمر آغاز این طرح می گذرد و پایانش به اما و اگر وابسته است.در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسد.تا آن وقت می شود 24 سال.
پاسخ