یادداشت
گفتگو و گزارش

وقتی رسانه‌های اصولگرا حامی استاندار دولت تکنوکرات‌ها می‌شوند!

وقتی رسانه‌های اصولگرا حامی استاندار دولت تکنوکرات‌ها می‌شوند!

نحوه معرفی علی‌محمد احمدی به عنوان استاندار استان سبب بروز برخی دلخوری ها در میان اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان شد . این نگرانی ها و بیانیه اعتراضی شورای اصلاح طلبان به نحوه انتخاب احمدی فرصتی پدید آورد تا دیگرانی خارج از گود دنبال نزدیک کردن خود به احمدی باشند.

در میان این دیگران تقلای و تیترهای رسانه های اصولگر در حمایت ا از احمدی جالب بود و هنوز هم این موضوع کاملا رمز گشایی نشده است . هر چند از روز اولی که احمدی معرفی شد هر کسی مدعی است که از طریق یک کانال با احمدی نزدیک است و این کانال آیا واقعا وجود دارد و یا این عزیزان در پی حفر آن هستند مشخص نیست .

آقای احمدی در سابقه فعالیتی خود یک اصولگرای معتدل است و همین موضوع احتمالا سبب ایجاد ظن نسبت به او شده است ولی این دوستان گویا فراموش کرده اند که رهبران اصولگرایان معتدل کسانی همچون ناطق نوری و علی مطهری هستند که در طول سال های گذشته بیشترین هجمه ها و تخریب ها از سوی رسانه های اصولگرا متوجه آنان بوده است .

نشست روز گذشته احمدی با گروه های سیاسی و عدم حضور اصلاح طلبان که باید کاملا به آنها حق داد چرا که یکسان دیدن آنها با اعضای ستاد آقای رئیسی آنهم در اولین دیدار نشان می دهد دست هایی پشت پرده است تا یا احمدی را به سمت دیگری هدایت کند و یا اینکه احمدی اساسا آمده است تا خلاف خواست حامیان دولت در استان قدم بردارد.

شکی نیست که طرف های مشورت احمدی قبل از معرفی و هم اینک مغرضانه و به دور از واقعیت اقدام به ترسیم جغرافیای سیاسی و جناحی استان کرده اند و مانع از نزدیکی استاندار دولت تدبیر و امید به فعالان انتخاباتی ستاد تدبیر و امید شده اند و این سبب تشدید بی اعتمادی به دولت خواهد شد .پس ضروری است جناب آقای احمدی هر چه سریعتر نسبت به اصلاح این رویه اقدام نماید .

بعد از این اتفاق برخی رسانه های اصولگرا احمدی را با خادمی مقایسه کرده اند و خواستار دوری جستن احمدی از رویه تعاملی خادمی شده اند اما بد نیست جهت اطلاع آقای احمدی و کسی و یا کسانی از نزدیکان احمدی که این رسانه ها را حمایت می کند یادآوری کرد که همین عزیزان رسانه ای خود از نزدیکترین افراد به دفتر خادمی بودند و جز ستایش او و تعریف و تمجید کاری دیگری انجام نمی دادند و حال برای سهم خواهی و در انحصار گرفتن احمدی دم از عدالت در توزیع نیروی انسانی و یا برخورد با سهم خواهی ها می کنند .

حتی اگر قرار بر خوشبینی به احمدی می بود حال با این وضعیت و تیترهای هماهنگ شده ی رسانه های اصولگرا باید نگران آینده بود .

نباید در این میان از منفعت طلبی و تغییر هویت این رسانه ها نیز به سادگی گذشت و اینکه چطور می شود در ایام انتخابات بدترین عناوین و تهمت ها را به حسن روحانی و دولت او زد ولی اندکی بعد این گونه به استاندار همان دولت نزدیک شد .هر چند ممکن است این حضرات ادعا کنند که ما دنبال توسعه استان هستیم ولی باید گفت که توسعه ای که از کانال روابط پشت پرده و برخی امتیازات و سهم خواهی ها و کارت هدیه های رنگارنگ میگذرد هرگز توسعه نیست و خیانت به استان و همان جریان اصولگرایی است .

کسی با نشست و تعامل با همه جریانات و همه رسانه ها مخالف نیست و مشورت گیری و استفاده از ظرفیت های مختلف اتفاقا یک امتیاز محسوب می شود ولی در نهایت باید متوجه بود که دولت و استانداران باید از حامیان اصلی دولت حمایت کنند و برای پیشبرد برنامه های دولت از آنها استمداد بطلبند . به طور مثال چگونه ممکن است در تبیین موضوع مهمی همانند برجام از اصولگرایان و خبرگزاری های آنان توقع حمایت داشت و این در حالی است که بیشترین تخریب ها علیه برجام و دیگر موضوعات و سیاست های دولت از سوی نیروهای اصولگرا و رسانه های آنها صورت میگرد.

نکته دیگر اینکه اگر هم قرار بر تعامل است چرا این تعامل تنها برای عده خاصی آنهم از جریان مقابل دولت است . و چرا هیچ تلاشی برای نزدیکی فعالان و نیروهای حامی دولت صورت نمیگرد .

نکته پایانی اینکه اگر این اتفاقات غیر عامدانه است پس باید کماکان امیدوار به اصلاح آن بود ولی اگر قرار بر عمدی باشد آنوقت باید بیش از این مراقب بود و قطعا در بر همین پاشنه نخواهد چرخید.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1396/7/18 9:6:39

    واقعا زیبا نوشته شده و در بر همین پاشنه نخواهد چرخید

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1396/7/18 8:58:52

    درود بر همه اشکار و هویداست که اقای احمدی رو تاجگردون اورده و دوری جستن احمدی هم بر میگرده به سیاستهای جناب تاج که بطور شفاف با رسانه ای کردن واژه ی #کت و شلواری# عملا خود رو مقابل جریان اصلاح طلبان قرار دادند پس خیلی دور از انتظار بود که نماینده عالی دولت در استان خیلی تعهدی به جریان اصلاح طلبان داشته باشد به هر حال جریان اصلاح طلبان در استان فعلا که مورد بی مهریست بدرود

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها